arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹

کمیسیون قضایی هنوز در مجلس تشکیل نشده / نوروزی: مجلس به فکر اعتبار خود نیست

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اقدام هیئت رئیسه مجلس برای اصلاح آئین نامه در جهت شکل گرفتن کمیسیون قضایی کار غلطی است، زیرا نمی‌توان آئین نامه را برای یک کار خورده اصلاح کرد باید از همان ابتدا تدابیر لازمی صورت می‌گرفت. این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس به فکر اعتبار خود نیست، زیرا بی‌توجهی به این کمیسیون مهم معنایی جز این ندارد، گفت: تاکنون ١٠ نفر از نمایندگان برای عضویت در کمیسیون قضایی اعلام آمادگی کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمیسیون قضایی هنوز در مجلس تشکیل نشده / نوروزی: مجلس به فکر اعتبار خود نیستعضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اقدام هیئت رئیسه مجلس برای اصلاح آئین نامه در جهت شکل گرفتن کمیسیون قضایی کار غلطی است، زیرا نمی‌توان آئین نامه را برای یک کار خورده اصلاح کرد باید از همان ابتدا تدابیر لازمی صورت می‌گرفت.

حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، درباره چرایی عدم تشکیل کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: متاسفانه هیئت رئیسه مجلس همکاری لازم را انجام نمی‌دهد. یعنی تک تک اعضا بایستی با نمایندگان صحبت می‌کردند تا آن‌ها را راغب سازند تا به کمیسیون قضایی مجلس بیایند که این اتفاق صورت نگرفت.

وی ادامه داد: حتی اکنون هم هیئت رئیسه مجلس کاری را انجام نمی‌دهد. متاسفانه کمیسیونی که یک تنه در مجلس گذشته موثر بود هنوز در این مجلس شکل نگرفته است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: اقدام هیئت رئیسه مجلس برای اصلاح آئین نامه در جهت شکل گرفتن کمیسیون قضایی کار غلطی است، زیرا نمی‌توان آئین نامه را برای یک کار جزیی اصلاح کرد باید از همان ابتدا تدابیر لازمی صورت می‌گرفت.

نوروزی تصریح کرد: رایزنی‌ها درباره تشکیل کمیسیون قضایی همچنان ادامه دارد اما با توجه به زمان دو هفته‌ای نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه تعیین تکلیف این کمیسیون به دو هفته آتی موکول خواهد شد و همین طور باید منتظر انتخابات میان دوره‌ای مجلس بمانیم

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس به فکر اعتبار خود نیست، زیرا بی‌توجهی به این کمیسیون مهم معنایی جز این ندارد، گفت: تاکنون ١٠ نفر از نمایندگان برای عضویت در کمیسیون قضایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، از ابتدای تشکیل مجلس یازدهم و با وجود تشکیل شدن کمیسیون‌های این مجلس اما هنوز کمیسیون قضایی که در مجلس دهم به تنهایی ۴۰ درصد از کار‌های مجلس را به دوش کشیده بود هنوز تشکیل نشده است. این درحالی است که حدود ۱۹ نفر از نمایندگان مجلس حوزه تحصیلاتشان در حرفه حقوق و قضا بوده است که متاسفانه در کمیسیونی غیر از تحصیلات خود عضو هستند که همین امر باعث شده است کمیسیون قضایی مجلس یازدهم که یکی از ارکان مهم مجلس است تا به امروز تشکیل نشود.

نظرات بینندگان