arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

درآمد حاصل از فروش برق ایران به کشور عراق خرج کجا می‌شود؟

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: بخشی از درآمد حاصل از فروش برق ایران به کشور عراق به استان کردستان اختصاص می‌یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: بخشی از درآمد حاصل از فروش برق ایران به کشور عراق به استان کردستان اختصاص می‌یابد.

هیوا لهونیان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامی‌داشت هفته دولت، اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی در یک‌سال اخیر، چهار هزار و 383 پروژه در حوزه برق با یک هزار و 180 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، اجرا و به بهره‌براری رسیده است.

وی افزود: تلاش خواهد شد تا پایان سال‌جاری نیز 287 پروژه نیمه‌کاره با 910 میلیارد ریال اعتبار به چرخه استفاده وارد شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اعلام اینکه در هفته دولت نیز 90 پروژه در سطح استان افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: از این تعداد 15 پروژه با اعتبار یکصد و یک‌هزار و 135 میلیون ریال کلنگ‌زنی بوده و 75 پروژه با اعتبار 263 هزار و 844 میلیون ریال افتتاح خواهند شد.

وی پروژه‌های نامبرده را در زمینه‌های توسعه برق‌رسانی به نقاط مرزی، توسعه زیرساختی شبکه‌ای و بهسازی شبکه برق استان دانست و گفت: تلاش می‌شود همزمان با این اقدامات، منابعی را جهت کسب درآمد پایدار برای شرکت برق دنبال کرده تا بتوان در زمینه انتقال و توزیع نیروی برق، خدمات شایسته‌ای را به مردم ارائه داد.

لهونیان با اعلام اینکه درآمد شرکت از محل فروش برق به مشترکین دائم جوابگوی پروژه‌های اصلاح شبکه توزیع نیست، ادامه داد: خوشبختانه شرکت توزیع نیروی برق استان به‌عنوان یکی از شرکت‌های برتر کشور از لحاظ کیفی و کمی خدمات دهی در سطح کشور مطرح است.

وی دیگر اقدام شایان توجه در زمینه ارتقا خدمات‌دهی را هوشمندسازی شبکه دانست و یادآور شد: در افق توسعه‌ای صادرات برق قرار بر این است که بخشی از درآمد حاصل از فروش برق به کشور عراق به استان کردستان اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه خوشبختانه امسال با همکاری مردم و همراهی رسانه‌ها، خاموشی اعمال نشد، تصریح کرد: این امر علاوه‌بر صرفه‌جویی در مصرف برق زمینه صادرات یک‌هزار و 500 مگاوات انرژی برق را نیز فراهم ساخت.

وی با اذعان به حذف قبوض کاغذی، توضیح داد: همزمان با این مهم، پروسه بایگانی فیزیکی و کاغذی نیز در راستای کاهش هزینه‌های اضافی حذف و تمامی مشترکان دیماندی صنعتی و کشاورزی با کنترل از راه دور ارائه خدمات شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تأکید بر اینکه تلاش خواهد شد تمامی شبکه سیمی به کابل خودنگهدار بدل شود، از اصلاح ضعف ولتاژ خبر داد و افزود: در سال‌جاری بالغ بر دو هزار و 750 کیلومتر از 5600 کیلومتر شبکه فشار ضعیف استان با اعتبار سه هزار میلیارد ریالی به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

لهونیان در بخش پایانی سخنان خود به طلب 500 میلیارد ریالی شرکت توزیع نیروی برق استان از ادارات سخن به میان آورد و گفت: 13 هزار انشعاب غیرمجاز نیز در سطح استان وجود داشت که از این تعداد هشت هزار مورد آن تبدیل به انشعاب غیردائم شد.

نظرات بینندگان