arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

«اینفانتینو» زیر تیغ

بدنبال لغو مصونیت «مایکل لوبر» دادستان کل سوئیس، دست دادستان ویژه مسوول رسیدگی به پرونده دیدارهای ثبت نشده وی با «جیانی اینفانتینو» رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در خصوص پرونده فساد گسترده در این نهاد جهانی، باز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: بدنبال لغو مصونیت «مایکل لوبر» دادستان کل سوئیس، دست دادستان ویژه مسوول رسیدگی به پرونده دیدارهای ثبت نشده وی با «جیانی اینفانتینو» رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در خصوص پرونده فساد گسترده در این نهاد جهانی، باز شد.

به گزارش رویترز، یکی از کمیته‌های ذیل مجلس سوئیس امروز (دوشنبه) تصمیم گرفت تا مصونیت «مایکل لوبر» دادستان کل این کشور را لغو کند؛ اتفاقی که راه را برای «استفان کلر» بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده کیفری علیه لوبر و دخالت وی در تحقیقات فساد سطح بالا در فیفا هموار می‌کند.

لوبر ماه گذشته به دلیل نوع رسیدگی به پرونده بازجویی از مقامات فیفا در مورد فساد مالی رخ داده در این نهاد جهانی، مورد استیضاح قرار گرفت.

دادستانی سوییس سال گذشته لوبر را به دلیل برگزاری سه جلسه ثبت نشده و پشت درهای بسته با اینفانتینو، تحقیقات علیه لوبر را آغاز کرد.

این در حالی است که این نهاد اعلام کرد که قانونگذاران مسوول رسیدگی به پرونده استیضاح لوبر، تقاضا کرده‌اند که در تحقیقات مذکور بار دیگر نقش اینفانتنیو را مورد بررسی قرار دهند.

دیده‌بان دادستانی کل سوئیس اواسط مردادماه اعلام کرد که «استفان کلر» دادستان ویژه این پرونده نشانه‌هایی را مبنی بر وقوع فعل کیفری در ملاقات‌های اینفانتینو و لوبر به دست آورده است.

کلر در ماه ژوئن برای بررسی و بازبینی شکایات علیه این دو فرد و سایرین منصوب شد.

در یافته‌های کلر به این نکته اشاره شده است که فرآیند دادرسی به سوءاستفاده از منصب دولتی، کمک به متخلفان و تهییج به چنین افعالی مربوط است.

نظرات بینندگان