arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۹

سازمان جهانی بهداشت: کودکان ۶ تا ۱۱ سال نیز لازم است برخی مواقع ماسک بپوشند

سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه اعلام کرد کودکان بین ۶ تا ۱۱ سال هم باید به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مواقعی ماسک بزنند. توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در حالی مطرح شده که تصور بر این است که کودکان زیر ۱۲ سال به اندازه بزرگسالان در انتشار ویروس کرونا نقش ندارند. به طور کلی، کودکان نشانه‌های خفیف‌تری نسبت به بزرگسالان دارند؛ سالمندان معمولاً بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر این بیماری دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد کودکان گروه سنی ۶ تا ۱۱ سال نیز لازم است برخی مواقع ماسک بپوشند.

به گزارش فارس، سازمان جهانی بهداشت امروز دوشنبه اعلام کرد کودکان بین ۶ تا ۱۱ سال هم باید به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مواقعی ماسک بزنند.

توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت در حالی مطرح شده که تصور بر این است که کودکان زیر ۱۲ سال به اندازه بزرگسالان در انتشار ویروس کرونا نقش ندارند. به طور کلی، کودکان نشانه‌های خفیف‌تری نسبت به بزرگسالان دارند؛ سالمندان معمولاً بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر این بیماری دارند.

سازمان جهانی بهداشت اکنون اعلام کرده تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا کودکان بین ۶ تا ۱۱ سال هم باید از ماسک استفاده کنند به ارزیابی خطراتی مانند میزان گسترده بودن انتقال کووید-۱۹ در منطقه محل زندگی کودک بستگی دارد.

«ماریا ون کرکوف»، رئیس بخش فنی برنامه امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت گفت: «خوشبختانه، بخش اعظم کودکانی که به این ویروس آلوده می‌شوند به بیماری خفیف یا عفونت بدون علامت مبتلا می‌شوند و این خبر خوبی است.»

این مقام سازمان جهانی بهداشت با وجود این هشدار داد ممکن است برخی از کودکان هم به بیماری‌ شدید مبتلا شده و حتی جانشان را از دست بدهند.

مسئولان در برخی از کشورهای دنیا سن استفاده از ماسک در اماکن عمومی مانند اتوبوس و مترو را ۱۲ سال تعیین کرده‌اند.

طبق نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، تصمیم‌گیری درباره اینکه کودکان بین ۶ تا ۱۱ سال باید از ماسک استفاده کنند یا خیر به ارزیابی عوامل خطربار بستگی دارد.

کرکوف گفت: «همه اتفاق نظر دارند که فعالیت ایمن مدارس تا چه اندازه اهمیت دارند. ما مشخص کرده‌ایم که با فاصله‌گذاری اجتماعی، نصب تجهیزات بهداشت دست‌ها، استفاده از اتیکت‌های تنفسی و استفاده از ماسک چه توسط کارکنان یا خود بچه‌ها می‌توان به این هدف دست پیدا کرد.»

این مقام سازمان جهانی بهداشت تأکید کرد شواهد موجود نشان می‌دهند ابتلا به این ویروس در میان کودکان عمدتاً ناشی از انتقال ویروس به آنها در محیط خانواده است.

نظرات بینندگان