arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

شورای هیئت‌های مذهبی: هفت‌هزار ناظر بر سلامتی برگزاری هیئت‌ها نظارت می‌کنند

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور گفت: بیش از هفت هزار ناظر سلامت متشکل از شورای هیئات مذهبی در استان‌ها و شهرستان‌ها در کنار ناظران بهداشتی و ناظران سازمان تبلیغات اسلامی مشغول فعالیت و بازدید از مجالس محرم هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور گفت: بیش از هفت هزار ناظر سلامت متشکل از شورای هیئات مذهبی در استان‌ها و شهرستان‌ها در کنار ناظران بهداشتی و ناظران سازمان تبلیغات اسلامی مشغول فعالیت و بازدید از مجالس محرم هستند.

نوشاد نوشادی روز سه شنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار معارف ایرنا گفت: با مدیریت ستاد محرم کشور و مراکز استان‌ها و توجه ویژه بانیان مجالس و مردم عزادار مجالس و هیئاتی که مجوز برگزاری مراسم را از سامانه بیرق گرفته اند، عزای سالار شهیدان منظم و با رعایت همه موارد بهداشتی اعلام شده در سراسر جغرافیای پرعشق ایران اسلامی در حال برگزاری است و حفظ جان مردم و عزاداران اولویت اصلی در کنار اقامه عزای سالار شهیدان است.

وی اضافه کرد: کمک های مومنانه و حمایت از اقشار اسیب پذیر و نیازمند هم در دستور کار هیئت هاست و امسال بیشتر نذورات به صورت خام بین نیازمندان توزیع می شود.

نوشادی با بیان این که هیچ موکب و ایستگاه صلواتی در کشور برپا نشده افزود: ما شاهد جلوه‌های زیبایی از برگزاری مجالس روضه خوانی در کوچه ها و محلات و برگزاری نوحه خوانی و چاوشی سیار در اقصی نقاط کشور هستیم.

وی ادامه داد: مسئولان و نهادهای دولتی و خیرین با ارسال ماسک و مواد ضد عفونی کمبود و نیاز استان‌ها و شهرها و روستاهای کشور را تامین کنند و برای روزهای تاسوعا و عاشورا که پیش بینی می‌شود جمعیت زیادی در مجالس و عزاداری ها شرکت کنند، با کمبود ماسک بهداشتی مواجه هستیم.

رئیس شورای هیئات مذهبی از همکاری خوب ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و توجه ویژه و دغدغه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور به عنوان متولی برگزاری مجالس حسینی قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با لطف و عنایت سید الشهدا (ع) شاهد کمترین آسیب و مشکل در جهت حفظ سلامت مردم باشیم.

وی هیئت های مذهبی را دلسوزترین و متعهدترین قشر جامعه دانست و ادامه داد: هیئت ها همواره در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ولایت پذیری و کمک های مومنانه پیشقدم بوده اند. محافل مذهبی و هیاتی دانشگاه و محل تربیت و پرورش مدافعان حرم و ارزشهای انقلاب اسلامی و اهل بیت عصمت و طهارت است

نوشادی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با اعضای هیئت دولت اظهار داشت: رضایت مقام معظم رهبری از رعایت نکات بهداشتی در مجالس حسینی سرمایه ماست. هیئت‌های مذهبی با برنامه ریزی ها و آموزش های انجام شده، به سمت سیستمی شدن پیش رفته اند و نظم و منطق در مجالس نهادینه شده است.

رهبر معظم انقلاب روز گذشته به مناسبت هفته دولت در دیدار تصویری با رئیس جمهوری و کابینه دولت دوازدهم فرمود: من یک تشکّر هم بکنم از برگزارکنندگان مجالس عزاداری که تا امروز بحمدالله اکثر [آنها] مراعات کردند؛ حالا شاید بعضی‌ها گوشه‌کنار باشند که مراعات نکرده باشند که به آنها هم توصیه می کنیم مراعات کنند؛ امّا هم برگزارکنندگان، هم منبری‌های محترم و مدّاحان محترم مراعات کردند این جهات سلامت را و توصیه‌های ستاد ملّی را که من باز هم [آن را] تأکید میکنم.

نوشادی افزود: سیستمی و منطقی شدن عزاداری ها تاکنون در مراسم محرم امسال مشهود بود که عوامل آن را می توان در هدایت های حکیمانه توسط مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و سیاست گذاری سازمان تبلیغات اسلامی در سال های اخیر از جمله توجه به قرآن و ادعیه، روحانی محوری، سینه زدن با پیراهن، پرهیز از خرافه گویی، شرکت در کمک های مومنانه و برگزاری مراسم مطابق دستور شارع مقدس اسلام دانست.

تقویت شور و شعور حسینی با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

رئیس شورای هیئات مذهبی کشور افزود: انقلاب اسلامی و کشور ما با نهضت حسینی عجین شده و این نظام مقدس نشات گرفته از قیام عاشوراست. محرم امسال و مجالس حسینی به خاطر ویروس کرونا متفاوت از سال های گذشته شده است و شاید در یک قرن اخیر شاهد برگزاری چنین مجالس و مراسمی با سختی ها و مشکلات خاص، نبوده ایم.

وی ادامه داد: امسال جریان مقاومت و رهبری داهیانه و بین المللی مقام معظم رهبری بر شور و شعور حسینی جوانان افزود و نقش مدافعان حرم و به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی شور و شعور عزاداری ها را تقویت کرد.

نوشادی اضافه کرد: گروه های مرجع مثل علما و سخنرانان و تشکل‌های دینی و به ویژه رسانه های هیئتی مجازی و مکتوب در برگزاری بهتر مراسم عزاداری موثر بودند و براساس برآوردهای دقیق، نه تنها مخاطبان امسال کاهش نداشته بلکه بهرمندی ۵۰۰ هزار نفری مردم از شبکه های اینترنتی و افزایش چشمگیر مجالس روضه های خانگی و حضور هیئات در امام زاده ها، پادگان ها، پارک ها و میادین شهرها به جای مساجد و حسینیه های مسقف موید این مطلب است.

نظرات بینندگان