arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹

قرص وکرم گیاهی ونوویتال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واریس یکی از رایج ترین بیماری های عروقی انسان است و حدود 20 درصد از افراد به طور میانگین به این بیماری مبتلا می شوند. بیشتر افراد میانسال بخصوص خانمهای بالای 45 سال و نیز زنان باردار درگیر بیماری واریس هستند. در بعضی از خانواده ها واریس بطور شایعتری دیده میشود که میتواند به علت تغییرات جدار سیاهرگها و نیز اختلال در کارکرد دریچه هایی باشد که خون را از اندامها به طرف قلب هدایت می کنند. گاهی وقت ها واریس باعث بروز مشکلات جدی تر می شود و اختلال در گردش خون و بی تعادلی در حرکت را به وجود می آورند. بعضی از سیاهرگ‌های واریسی به طور عمیقی درون ساق پا قرار داشته و قابل مشاهده نیستند. سیاهرگ هاى متورم و بادکرده به دو شکل دیده مى شوند: وریدهاى طنابی و وریدهاى تارعنکبوتى(تلانژکتازى)

انواع مختلفی از رگ‌های واریسی وجود دارند از جمله:

واریس ورید صافن (واریس طنابی) بزرگ
واریس ورید صافن (واریس طنابی) کوچک
واریس شاخه‌ای
واریس ناحیه تناسلی
رگ‌های عنکبوتی

 

قرص وکرم گیاهی ونوویتال

واریس وریدی ناحیه رکتوم (هموروئید)
در ابتدا ممکنست وریدهای واریس علامتی نداشته باشند وفقط به صورت عروق سیاهرنگ، قرمز، عنکبوتی شکل ویا طناب سیاهرنگی در محل مبتلا بالاخص پاها دیده شوند.

ممکنست خود واریس در فرد علامت ایجاد کند که شامل احساس ضعف، سنگینی،سوزش وگرفتگی در پشت پا می باشد. درد معمولا بعد از ایستادن یا نشستن طولانی تشدید شده وبعد از دراز کردن پا و بالاخص بالا گرفتن پا بهتر میشود. ممکن است بیمار در اطراف یک یا چند رگ احساس خارش داشته باشد. خونریزی از رگ های واریسی و زخم دردناک در ورید با تغییر رنگ پوست به صورت قرمز رنگ نیز در موارد شدیدتر می تواند اتفاق بیافتد.

برخی از دلایل زمینه‌ای که باعث بروز این بیماری می‌شوند عبارتند از:

تغییرات هورمونی، مانند بارداری یا یائسگی : مطالعات نشان می‌دهند که زنان بعلت تغییرات هورمونی، بیشتر از مردان در معرض ابتلا به واریس هستند. دانشمندان بر این عقیده‌اند، که هورمون‌های غالب زنان باعث نفوذ پذیر شدن رگ‌ها شده و احتمال نشت خون را، مخصوصاً در ایام بارداری، بلوغ، همزمان با مصرف قرص‌های ضد بارداری یا در سالهای نزدیک به یائسگی افزایش می‌دهد. زنان باردار همچنین مقدار زیادی خون برای پشتیبانی از جنین در حال رشد تولید می‌کنند و به همین دلیل، چون در ایام بارداری، باید بر نیروی جاذبه و فشار کودک غلبه کنند، احتمال نشت خون در پاها یا نزدیک به شکم آنها بیشتر است.

اختلالات ساختاری (مادرزادی) وریدها نیز از عوامل دیگری است که احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد. این اختلالات می توانند وریدهای ملتهب یا لخته‌های خونی داخل وریدها و یا جراحت‌های وریدی، بیماری قلبی یا وجود مانعی بر سر راه جریان طبیعی خون در رگ باشند.

چاقی نیز در جریان ابتلا به واریس عامل موثر دیگری است زمانی که وزن شخص افزایش می‌یابد، اگر التهاب بدن او نیز افزایش یابد، امکان کُند شدن جریان خون وجود دارد، بعلاوه وقتی وزن شخص افزایش می‌یابد وریدها برای رساندن خون به سرتاسر بدن، تحت فشار بیشتری قرار می‌گیرند.

به طور کلی در بدن، برگشت خون از سیاهرگ به قلب توسط دریچه های لانه کبوتری که دریچه های یک طرفه هستند و مانع برگشت خون به عقب می شوند، انجام می شود. هر زمان که این دریچه ها با مشکلی مواجه شوند واریس به وجود می آید. کشیدگی دیواره رگ ها و کاهش انعطاف پذیری آن ها ممکن است باعث آسیب دیدگی و ضعیف شدن این دریچه ها شده و در عملکرد آن ها اختلال ایجاد کند. به طوری که با برگشت خون در جهت مخالف، خونرسانی به سمت قلب با مشکل مواجه شده و در رگ ها انباشته می شود. اين تغييرات عروقي گاهي بسيار سطحي به اندازه يك تار موي در هم پيچيده مانند مويرگ هاي سطحي هستند و گاهي برجسته، عميق تر و وسيع تر همانند ساقه و شاخه درخت مي شوند. عوارضی نظیر خونریزی (کبودی پوست) و لخته شدن خون داخل عروق (عروق برجسته دردناک) نیز در بیماری واریس دیده می شوند. عارضه رگ های واریس معمولا در پاها رخ می دهد زیرا فاصله رگ های پا از قلب بیشتر بوده و گرانش باعث افزایش احتمال بروز واریس پا می گردد.

گاهی این سیاه رگ ‌های گشاد شده و متورم درناحیه مقعد یا در مجرای مقعدی بروز می کنند که آن را بواسیر یا هموروئید می‌نامند. این عارضه میتواند به هنگام دفع مدفوع، درد و ناراحتی‌ و گاهی خون ریزی به همراه داشته باشد. بواسیریا هموروئید رگ‌های خونی هستند که در عضلات دیواره‌های مقعد و رکتوم (راست‌روده) قرار گرفته‌اند. این رگ‌ها به طور کلی در قالب توده، غده یا بالشتکی از بافت در کانال مقعد مشخص می‌شوند. تورم هموروئید ممکن است هنگامی رخ دهد که فشار زیاد باشد در نتیجه رگ‌های کوچک متورم شده و از خون پر می‌شوند.

درحالی که رگهای واریسی با روش هایی مثل لیزر و جراحی درمان می گردند، با این وجود روشهای ایمن تر ودر عین حال موثرتری با الهام از طبیعت می توانند جایگزین روشهای تهاجمی گردند از جمله:

• استفاده از قرص و یا کرم گیاهی ونوویتال مجتمع صنایع دینه ایران
• استفاده از جوراب های مخصوص واریس
• بالا نگه داشتن پاها بالاتر از سطح قلب هر چند وقت یکباربه طور منظم
• پرهیز از نشستن و یا ایستادن های طولانی مدت
• ورزش منظم

استفاده از شاه بلوط هندی یکی از رایج‌ترین درمان‌های بواسیر و هم‌چنین واریس است. دانه‌ی شاه بلوط هندی حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای "اسین" است که دارای خاصیت قابض، ضد تورم، ضد اسپاسم، و ضد التهاب است ومی‌تواند با تقویت و استحکام بخشی به دیواره رگها به درمان واریس کمک کند. براساس آزمایشات به عمل آمده، عصاره شاه بلوط هندی با اثرکاهش نفوذپذیری عروق و بهبود جریان برگشتی خون سیاهرگی وکاهش آنزیم های لیزوزومی، مانع شکسته شدن موکوپلی ساکاریدهای دیواره مویرگها گردیده و از تشکیل کیسه های سیاهرگی هموروئید و واریس جلوگیری به عمل می آورد و با ممانعت از انتقال پروتئین، الکترولیت ها و آب به فضای بین بافتی ، مانع تشکیل ادم در بافت ها می گردد.

قرص گیاهی ونوویتال محصول مجتمع صنایع دینه ایران است که با استناد به منابع علمی روز دنیا و فرمولاسیون مناسب تاثیر درمانی بسیار مطلوبی را بر روی واریس و هموروئید نشان داده است. این قرص حاوی 250 میلی گرم عصاره دانه شاه بلوط هندی با کیفیت بسیار مناسب است که بر مبنای 50 میلی گرم اسین استاندارد شده است. بهبود هموروئید و کاهش تورم و سنگینی پای واریسی با مصرف روزانه دو عدد قرص گیاهی ونوویتال از جانب مصرف کنندگان در طی مدت کوتاهی استفاده، گزارش شده است.

کرم گیاهی ونوویتال نیزمحصول جدیدتر این مجتمع است که با استفاده موضعی به درمان رگهای واریسی و ناحیه هموروئید کمک می کند. هر 1 گرم از این کرم حاوی 60 میلی گرم عصاره خشک دانه شاه بلوط هندی است که بر مبنای 2% اسین استاندارد شده است. به این کرم جهت تقویت اثرات ترمیم عروق وتاثیرضد التهابی، 10 میلی گرم عصاره تام کالاندولا یا گل همیشه بهار نیز افزوده شده است. قابل ذکر است که درمان واریس و نیز هماتوم یا کبودی های سطح پوست با مصرف همزمان فرآورده خوراکی و موضعی و حتی فرآورده موضعی به تنهایی در مطالعات بالینی متعددی به اثبات رسیده است.

روش مصرف این کرم گیاهی:

هرچند که شیوه و نحوه مصرف هر دارویی باید با دستور مستقیم پزشک مصرف شود اما به طور کلی روش مصرف کرم گیاهی ونوویتال به شرح ذیل می باشد:

دو بار در روز صبح و عصر کرم بر روی نواحی مورد نظر مالیده و ماساژ داده شود. دوره درمان بیماری واریس با این کرم معمولا 6 الی 8 هفته به طول می انجامد.

مصرف در دوران بارداری و شیردهی :

تاکنون مورد خاصی در خصوص منع مصرف این کرم در زمان بارداری و شیردهی گزارش نشده اما باید قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت شود.

دانستنی های مفید درباره کرم گیاهی ونوویتال :

تداخل دارویی خاصی در خصوص مصرف این محصول گزارش نشده است.
در صورت بروز هرگونه حساسیت به این کرم حتما به پزشک مراجعه گردد.
در زمان استفاده از این کرم می توانید از قرص گیاهی ونوویتال نیز استفاده کنید تا اثر درمانی بهتری ایجاد شود.

در صورت حساسیت به گیاه شاه بلوط حتما قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنید.
این کرم در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد نگه داری شود.
عوارض جانبی خاصی به دلیل گیاهی بودن این کرم گزارش نشده است.

قابل تهیه در دارو خانه های سراسر کشور
www.dinehiran.ir
info@dinehiran.ir تلفن مشاوره:02161018 داخلی 3

 

نظرات بینندگان