arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۰۸۰۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۲ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

فشار بر آژانس وجود دارد اما ضمانت می‌دهیم نفوذی در کار نیست / تا جایی که بتوانیم اجازه نمی‌دهیم این فشارها بر فعالیت ما تاثیر بگذارد / یکسری موضوعات بین ایران و عربستان باید حل و فصل شود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ضمانت می‌دهیم نفوذی بر آژانس نیست ولی فشار هست. تا جایی که بتوانیم اجازه نمی‌دهیم این فشارها بر فعالیت ما تاثیر بگذارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ضمانت می‌دهیم نفوذی بر آژانس نیست ولی فشار هست. تا جایی که بتوانیم اجازه نمی‌دهیم این فشارها بر فعالیت ما تاثیر بگذارد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (سه‌شنبه) پس از گفت‌وگو در محل سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران حاضر شده و به تشریح مذاکراتشان پرداختند.

گروسی بیان کرد:‌ افتخار برایم این است که به ایران بازگشتم و آشنایی ما به خیلی وقت پیش برمی‌گردد.

وی افزود: دوستی و روحیه مصالحه و همکاری بین ما همیشه برقرار بود. قرار بود پارسال به ایران سفر کنم به خاطر کرونا این امکان فراهم نشد.

وی گفت: دستور کار بسیار گسترده‌ای داریم امروز صبح بحث‌های فشرده‌ای داشتیم و امیدواریم این صحبت‌ها تداوم یابد. خوشحالم اینجا حضور دارم.

مدیرکل آژانس درباره برنامه هسته‌ای عربستان گفت: بین آژانس و عربستان رابطه‌ای قرار دارد و قرار است برنامه عربستان تحت نظارت آژانس قرار بگیرد و برنامه‌‌هایی در جریان است و امیدواریم این نظارت ادامه یابد.

وی گفت:‌ یکسری موضوعات بین ایران و عربستان است که باید حل و فصل شود. همکاری بین ایران و آژانس ادامه داشته و من گرایش سیاسی ندارم و قضاوت‌های آژانس براساس یافته‌های فنی است. یکسری موضوعات است که باید حل و فصل شود. برخی موارد پیش می‌آید که نیاز به شفاف سازی دارد.

مدیرکل آژانس گفت:‌ ضمانت می‌دهیم نفوذی بر آژانس نیست ولی فشار هست. تا جایی که بتوانیم اجازه نمی‌دهیم این فشارها بر فعالیت ما تاثیر بگذارد.

وی همچنین عنوان کرد: آژانس براساس امیال مدیرکل عمل نمی‌کند براساس اسناد ثبت شده اقدام می‌کند.

گروسی ابراز امیدواری کرد که نشست امروز همراه با موفقیت باشد.

نظرات بینندگان