arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

جانشین فرمانده ناجا: پلیس اجازه سواستفاده ازقانون ته لنجی را به قاچاقچیان کالا نمی دهد

جانشین فرمانده ناجا گفت: پلیس برای معیشت مرزنشینان نیز اهمیت قائل بوده و قانون کالای ملوانی یا ته لنجی را به رسمیت می‌شناسد اما اجازه نمی‌دهد مافیای قاچاق کالا از این قانون سوءاستفاده کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جانشین فرمانده ناجا: پلیس اجازه سواستفاده ازقانون ته لنجی را به قاچاقچیان کالا نمی دهد

جانشین فرمانده ناجا گفت: پلیس اجازه سواستفاده از قانون ته لنجی را به مافیای قاچاق کالا نمی دهد.

به گزارش مهر، سردار قاسم رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران بندرعباس بیان داشت: قرارگاه مرکزی مبارزه با اراذل و اوباش در پایتخت و متناظر آن در تمام استان ها و شهرستان ها راه‌اندازی شده تا این خواسته به حق مردم با برنامه‌ریزی و جدیت دنبال شود.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان به اراذل و اوباش اجازه عرض اندام نمی دهیم و پاسخ نیروی انتظامی به آنها پشیمان کننده خواهد بود و در این زمینه مجرم سابقه دار و مجرم نوظهور تفاوتی نداشته و با قاطعیت با آنان برخورد خواهد شد.

سردار رضایی قاچاق کالا را یکی دیگر از خط قرمزهای نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا خواسته مهم مقام معظم رهبری و سایر بخش های نظام است.

به گفته این مقام انتظامی استقرار پلیس در گمرکات نیز با هدف تقویت مبارزه با قاچاق کالا بوده که تاکنون نتایج رضایت بخشی داشته است.

وی اظهار داشت: پلیس برای معیشت مرزنشینان نیز اهمیت قائل بوده و قانون کالای ملوانی یا ته لنجی را به رسمیت می‌شناسد اما اجازه نمی‌دهد مافیای قاچاق کالا از این قانون سوءاستفاده کند.

سردار رضایی ادامه داد: به زودی فرمانده پلیس گمرک در ستاد گمرکات کشور مستقر خواهد شد و عضو ستاد گمرکات خواهد بود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: در حقیقت پلیس گمرک بازو و یاری دهنده گمرک در مبارزه با قاچاق کالا است و در این مدت موفق به کشف بخش قابل توجهی از کالای قاچاق و بازپس گیری حقوق بیت المال شده است.

سردار رضایی در پاسخ به پرسشی در باره مبارزه با سرقت گفت: امسال عملکرد نیروی انتظامی در تمام شاخص ها بهتر شده که نشان دهنده تلاش کارکنان این نیرو است اما سرقت به عنوان یک پدیده چند وجهی باید از زوایای مختلف به آن توجه شود.

به گفته جانشین فرمانده انتظامی، مهمترین قسمت در برخورد با سرقت، بحث پیشگیری است و برای تحقق این پیشگیری باید تمام امور پیوست امنیتی داشته باشد. صنعت خودروسازی یکی از مواردی است که باید با افزایش ضریب ایمنی خودروها در مرحله ساخت، به پیشگیری از سرقت کمک کند.

جانشین فرمانده ناجا همچنین با تأکید بر لزوم متناسب بودن هزینه جرم با مجازات آن، اظهار داشت: نیروی انتظامی در مواردی با سارقانی مواجه می شود که بیش از ده بار سابقه سرقت داشتند و رکورد دستگیری فردی با ۳۷ بار سابقه سرقت نیز وجود دارد.

سردار رضایی اظهار داشت: دستگاه قضائی نیز در این زمینه با جدیت حضور دارد و از مجلس یازدهم مطالبه داریم تا قوانینی تصویب کند که در بحث سرقت، کار به پلیس و مرجع قضائی نرسد و اگر به این مرحله رسید قوانین و مجازات های سارقان بازدارنده باشد و این امر مصداق تحقق اقدام انقلابی از سوی مجلس انقلابی خواهد بود.

این مقام عالی انتظامی کشوردر بخش دیگری از سخنان خود، فرماندهی انتظامی هرمزگان را از استان های موفق کشور توصیف کرد و گفت: کشف ۳۵ تن مواد مخدر توسط پلیس هرمزگان از ابتدای امسال تاکنون و افزایش ۲۵ درصدی کشف کالای قاچاق در همین مدت را مصداق های موفقیت پلیس هرمزگان است.

نظرات بینندگان