arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

نتایج امیدوارکننده واکسن کرونای استرالیایی‌ها در فاز حیوانی و بالینی

واکسن کرونای توسعه داده شده توسط محققان استرالیایی نتایج مثبتی نشان داد. محققان پروژه گفتند که واکسن ساخت آنها در حیوانات، سبب محافظت در برابر کروناویروس شده و هیچ عوارض منفی در انسانها نداشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

واکسن کرونای توسعه داده شده توسط محققان استرالیایی نتایج مثبتی نشان داد.

به گزارش ایسنا به نقل از ای‌ام‌پی، مقامات بهداشتی استرالیا اعلام کردند که نتایج آزمایش واکسن کرونایی که توسط محققان دانشگاه "کوئینزلند"(Queensland) توسعه داده شده، بسیار امیدوارکننده است.

محققان پروژه گفتند که واکسن ساخت آنها در حیوانات، سبب محافظت در برابر کروناویروس شده و هیچ عوارض منفی در انسانها نداشت.

پروفسور "کیت چاپل"(Keith Chappell) از محققان پروژه گفت: این واکسن با تزریق روی همسترها سطح خوبی از محافظت را در بدن آنها ایجاد کرد.

وی ادامه داد، پاسخ ایمنی خنثی کننده که توسط واکسن "گیره مولکولی" ما در مدل‌های حیوانی ایجاد شد، از میانگین سطح آنتی بادی‌های پیدا شده در بیمارانی که از کووید-۱۹ بهبود یافته بودند، بهتر بود.

محققان استرالیایی برای توسعه واکسن خود از فناوری "گیره مولکولی" استفاده کردند، گیره‌ها برای حفظ شکل پیچیده و در حال تغییر پروتئین اسپایک(ساختار موجود در ویروس کرونا) طراحی شده تا سیستم ایمنی بدن انسان بتواند آن را شناسایی کرده و سپس نابود کند و در نهایت به سیستم ایمنی بدن اجازه می‌دهد تا به طور موثرتری پاسخ دهد.

نتایج نشان داد که ترکیب واکسن استرالیایی‌ها با داروی کمکی"MF۵۹®" ساخت شرکت "Seqirus" و تزریق آن به همسترها، در برابر تکثیر ویروس محافظت ایجاد کرد و التهاب ریه به دنبال قرار گرفتن در معرض ویروس را کاهش داد. همچنین، پاسخ قوی سلول‌های "T" را به همراه داشت.

گفته شده، تمامی ۱۲۰ فردی که یک دوز از این واکسن را دریافت کردند، هیچ عوارض منفی از خود نشان ندادند.

محققان کوئینزلند با تولیدکنندگان دارو همکاری کردند تا از عملکرد واکسن مطمئن شوند تا این واکسن در سطح گسترده‌تر ساخته شود.

دولت استرالیا نیز مراتب حمایت مالی خود از تولید این واکسن را اعلام کرده و ۱۰ میلیون دلار بودجه برای تسریع تحقیقات این واکسن اعطا کرده است.

نظرات بینندگان