arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

انهدام باند جعل و سرقت

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری اعضای باند جعل و کلاهبرداری که اسناد تجاری مانند چک را سرقت و با جعل این اسناد خرید می کردند، خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران از دستگیری اعضای باند جعل و کلاهبرداری که اسناد تجاری مانند چک را سرقت و با جعل این اسناد خرید می کردند، خبر داد.

 سرهنگ سیدعلی شریفی اظهارکرد: ۲۶ فروردین ماه پرونده ای از سوی بازپرسی دادسرای ناحیه ۷ تهران با موضوع کلاهبرداری برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

وی افزود : محتویات پرونده حاکی از آن بود، شاکی ۲۶ فروردین ماه آگهی فروش یک دستگاه لپ تاپ به مبلغ ۳۵ میلیون تومان را در فضای مجازی درج می کند و فردی به نام " امیر " برای خرید مراجعه و در عوض یک فقره چک بانکی مربوط به شرکت تولیدی را به شاکی ارائه و بیان می کند که مدیر عامل آن شرکت است. شاکی پس از ارائه چک به بانک متوجه می شود چک سرقتی و سارق مهر و دسته چک شرکت تولیدی را سرقت کرده است .

شریفی با اشاره به اینکه پرونده به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد، گفت: تحقیقات تخصصی پلیس آغاز و در نهایت ۲۷ مرداد ماه کلاهبردار شناسایی شد و کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه وی در شهرک اکباتان را شناسایی و با هماهنگی های قضائی متهم را در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران توضیح داد: امیر پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرایم متعددی با همین شیوه و خرید اجناس مختلف از مالباختگان اقرار و اظهار کرد که چک های مسروقه را از فردی به نام داود خریده است و توانسته با این روش مبلغ ۳ میلیارد ریال به دست بیاورد. در گام بعدی کارآگاهان موفق به دستگیری داود شدند و هنگام دستگیری وی تعداد زیادی چک های سرقتی کشف و متهم به همراه چک های کشف شده به پایگاه یکم منتقل شد.

وی افزود: داود با قبول بزه فروش اوراق و اسناد تجاری مسروقه به کارآگاهان گفت که دسته چک ها را از فردی به نام " بهرام " که پاتوقش در بازار تهران است، خریده است. در ادامه کارآگاهان در همان روز به سرعت روانه بازار تهران شدند و بهرام را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تعداد زیادی چک سرقتی و دو عدد تراول ۵۰ هزار تومانی جعلی کشف کردند.

شریفی در ادامه با اشاره به اینکه بهرام نیز به جرم ارتکابی اعتراف و اظهارکرد که اجناس الکترونیک برای جعل را از فردی به نام قاسم مالک مغازه ای در خیابان ولی عصرخریده است، گفت : در ادامه عملیات پلیسی قاسم نیز با هماهنگی قضائی دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به دستگیری تمامی اعضای باند متهمان پس از انجام تحقیقات به دادسرا اعزام شدند و با صدور قرار تامین مناسب از سوی مقام قضائی تحت نظر قرار گرفتند و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

نظرات بینندگان