arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۱ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۹

واکنش اتحادیه اروپا به توافق ایران و آژانس: خبری خوب از تهران / به تلاشمان برای حفظ برجام ادامه می دهیم

«هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و معاون مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در واکنش به بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توئیتر نوشت: «خبری خوب از تهران در خصوص همکاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی. اتحادیه اروپا به نقش غیرجانبدارانه و منصفانه آژانس اعتماد دارد. همزمان، ما به تلاشمان برای حفظ برجام در جلسه هفته آینده کمیسیون مشترک ادامه می‌دهیم. من از طرف جوزپ بورل ریاست این جلسه را به عهده خواهم داشت.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه به توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و معاون مسئول سیاست خارجی این اتحادیه به بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی واکنش نشان داد.

اشمید در توئیتر نوشت: «خبری خوب از تهران در خصوص همکاری میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی. اتحادیه اروپا به نقش غیرجانبدارانه و منصفانه آژانس اعتماد دارد. همزمان، ما به تلاشمان برای حفظ برجام در جلسه هفته آینده کمیسیون مشترک ادامه می‌دهیم. من از طرف جوزپ بورل ریاست این جلسه را به عهده خواهم داشت.»

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز چهارشنبه (۲۶ اوت/ ۵ شهریورماه) پس از سفر ۲ روزه رافائل گروسی مدیرکل آژانس به ایران بیانیه مشترکی صادر کردند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق کردند تا همکاری‌های خود را بیش از پیش تقویت کرده، و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ١۶ ژانویه ٢٠١۶ به صورت موقت توسط ایران در حال اجرا است، ارتقاء بخشند. 

در این بیانیه تصریح شده است: «در این ارتباط، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد.»

نظرات بینندگان