arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۱۷۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / روحانی: آرزوی ۴۲ ساله انقلاب را برآورده کردیم / نمایندگانی که با فشار، خودرو و مکان رایگان می گیرند / هشدارها بی فایده بود؛ جاده چالوس قفل شد؛ در انتظار موج سوم کرونا؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مرگ ۱۱۹نفر به حاطر کرونا

با مرگ ۱۱۹نفر شمار جان‌باختگان کرونا در ایران به بیش‌از ۲۱هزار نفر رسید. ۲۸استان در وضعیت هشدار یا قرمز قرار دارند.

توافق ایران و آژانس

ایران آژانس بین‌المللی انرژی‌اتمی اعلام کردند که بازرسان این آژانس قرار است از دو مرکز هسته‌ای گزارش‌نشده، در نزدیکی تهران و نزدیکی آباده فارس، بازرسی کنند. همچنین آژانس هیچ سؤال دیگری از ایران، و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه که توسط تهران اظهار شده اند، نخواهد داشت.

روحانی: آرزوی ۴۲ ساله انقلاب را برآورده کردیم 

روحانی رییس جمهور با بیان اینکه ما آرزوی ۴۲ ساله انقلاب را برآورده کردیم گفت: آن‌هایی که برقشان کم مصرف است از تخفیف صددرصد برخوردار خواهند شد. یعنی کسانی که برق کمی مصرف می‌کنند، برق برایشان مجانی شد. این افتخار دولت دوازدهم است. تعدادشان هم یک میلیون و دو میلیون نفر نیست. برق بیش از ۳۰ میلیون نفر مجانی شد.

هشدارها بی فایده بود؛ جاده چالوس قفل شد / در انتظار موج سوم کرونا؟

باوجود هشدارهای مکرر درمورد احتمال شدت گیری موج دوم کرونا، سفر به شمال جاده چالوس را قفل کرد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از وجود ترافیک سنگین در محور کرج – چالوس خبر داد. او گفت: ترافیک درخط جنوبی جاده کرج - چالوس از محدوده شهرستانک تا نسا سنگین و بقیه محور نیمه سنگین است. معاون وزیر بهداشت به صراحت گفته: اگر مردم در تعطیلات پیش رو به سفر بروند، موج سوم کرونا آغاز می‌شود.

نمایندگانی که با فشار، خودرو و مکان رایگان می گیرند

محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به فیش حقوقی دوم نمایندگان می گوید: هزینه دفتر و ... که خرج آب و برق، کرایه خودرو، بنزین مصرفی، پرسنل، پذیرایی، اقلام و نوشت‌افزار و تبلیغات می‌شود و در همان فیش ذکر می‌شود. با این وجود، هنوز هم خودرو می‌گیرند و حتی با فشارهایی بر ادارات دولتی یا دانشگاه‌ها، مکان‌هایی گرفتند تا کرایه ندهند. مبلغ کرایه خودرو برای به کارگیری در تهران است و برای خودروی شهرستان هم از همان هزینه‌های دفتر استفاده می‌شود که هزینه این‌گونه نیازها را پوشش دهد.

استقلال دربی حذفی را برد

تیم فوتبال استقلال با کنار زدن پرسپولیس به فینال جام‌حذفی برسد و حریف تراکتور شود. استقلال پس از تساوی دو بر دو، در نهایت  در ضربه‌های پنالتی ۶-۳ بر پرسپولیس غلبه کرد.

 

نظرات بینندگان