arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۸ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۹

لایو خبر - ۶ شهریور ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس تهران: پخش نذری گرم ممنوع است / شهروندان برای حفظ سلامت خودشان از دریافت نذورات خودداری کنند
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۲۲:۴۷

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، جانشین رییس پلیس پیشگیری تهران،با اشاره به فرارسیدن ایام عزادارای محرم و پخش نذورات گفت: براساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، پخش نذورات به صورت غذای گرم ممنوع است و به همین دلیل نیز شهروندان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند و برای حفظ سلامت خودشان از دریافت نذورات خودداری کنند.

واکنش احمد خاتمی درباره نامه به رهبر انقلاب برای استیضاح روحانی: این خبر صدردصد دروغ است و نشان از توهم‌زدگی و عجز ضدّانقلاب دارد
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۲۰:۱۷

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، شایعه برخی کانال‌های مجازی مبنی بر نامه‌نگاری وی به رهبر انقلاب درباره لزوم استیضاح رئیس‌جمهور را قویاً تکذیب کرد. وی گفت: این خبر صدردصد دروغ است و نشان از توهم‌زدگی و عجز ضدّانقلاب دارد و می‌شود این را معیاری برای دیگر تحلیل‌ها و خبرهای رسانه‌های معاند قرار داد.

ادعای پومپئو: تحریم‌ها علیه ایران از نیمه شب ۲۰ سپتامبر باز می‌گردند
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۹:۳۰

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا در توییتی نوشت: هفته گذشته، ایالات متحده آمریکا روند ۳۰ روزه را ایجاد کرد تا تقریباً همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بازیابی شود. وی در ادامه مدعی شد که پس از آنکه شورای امنیت نتوانسته ماموریت خود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی را تایید کند، این تحریم‌ها از نیمه شب به وقت گرینویچ در تاریخ ۲۰ سپتامبر بازمی‌گردد.

استعفای غیرمنتظره فرهاد مجیدی پس از پیروزی در دربی
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۷:۵۰

فرهاد مجیدی، سرمربی جوان استقلال باوجود صعود به فینال رقابت‌های جام حذفی با انتشار یک نامه تامل‌برانگیز از سمت سرمربیگری استقلال کنار رفت. او با انتقاد شدید از مدیریت استقلال نوشت که «با قصد قبلی خبر مذاکره در ایتالیا را رسانه‌ای کردند» و «از لحظه انتشار خبر مذاکره ایتالیا تا شروع دربی مصاحبه‌ و تکذیبی از مدیرعامل در کار نبود».

او همچنین نوشت که «آنها دیشب حتی از یک خسته نباشید خشک‌وخالی در رختکن تیم دریغ کردند و مشابه دو پیروزی مقابل سپاهان، نگاه و رفتارشان فریاد می‌زد که چقدر ناراحتند. چون هر موفقیت تازه نقشه‌هایشان را به تأخیر می‌انداخت و آنها را به دروغی دیگر متوسل می‌کرد.»

عملیات انتقال آب از دریای عمان به سه استان در ماههای آینده آغاز می‌شود
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۶:۵۳

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: مقدمات اجرای طرح انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور فراهم شده است و در ماه‌های آینده عملیات اجرایی طرح آغاز می‌شود.

توضیح بنیاد مستضعفان درباره تخریب خانه‌های روستای ابوالفضل
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۶:۵۳

بنیاد مستضعفان بدنبال انتشار اخباری درخصوص تخریب خانه‌های تعدادی از ساکنان روستای ابوالفضل اهواز اعلام کرد: 

با توجه به تصرفات صورت گرفته طی سالیان گذشته در اراضی زردشت اهواز که باعث سوءاستفاده‌هایی از خانواده‌های نیازمند و محروم ساکن در این اراضی شد، مراجع قضایی برای جلوگیری از سودجویی‌ها و زمین‌خواری در این اراضی، حکم به رفع تصرف این زمین‌ها را صادر کردند.

بر همین اساس اقدام روز گذشته، گرچه در جهت جلوگیری از توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز و با هماهنگی کامل استاندار، دادستان، شهرداری و سایر مسئولان مربوطه انجام شد ولی بنیاد مستضعفان به محض اطلاع از موضوع، درخواست توقف اجرای احکام صادره را خواستار شد.

لذا به دنبال توقف اجرای احکام صادره مقرر شد با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) طی ۲ هفته، خانواده‌های محروم ساکن این اراضی شناسایی شوند و پس از فراهم شدن زمینه انتقال این خانوارها به منطقه‌ای مسکونی و تامین هزینه پیش پرداخت مسکن این خانوارها توسط بنیاد مستضعفان، اجرای احکام قانونی درخصوص این اراضی، انجام شود.

رئیس اجرایی تیک‌تاک در آمریکا استعفا کرد
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۶:۵۲

بعد از اتهام تهدید امنیت ملی دونالد ترامپ به اپلیکیشن تیک تاک، "کوین مایر"، رئیس اجرایی این اپلیکیشن در آمریکا به دلیل شرایط"به شدت تغییریافته" سیاسی و تنها چند ماه بعد از انتصاب، استعفا داد.

آمار کشته‌های سیل افغانستان به ۱۵۱ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۶:۵۲

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان می‌گوید شمار جان باختگان در نتیجه جاری شدن سیل در هفت ولایت این کشور به ۱۵۱ نفر افزایش یافته است. در دو روز گذشته در مجموع ۱۳ ولایت افغانستان شاهد جاری شدن سیلاب بوده اما به گفته مسئولان، در شش ولایت تلفاتی را به همراه نداشته است.

آمار کشته‌های سیل افغانستان به ۱۵۱ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۶:۵۲

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان می‌گوید شمار جان باختگان در نتیجه جاری شدن سیل در هفت ولایت این کشور به ۱۵۱ نفر افزایش یافته است. در دو روز گذشته در مجموع ۱۳ ولایت افغانستان شاهد جاری شدن سیلاب بوده اما به گفته مسئولان، در شش ولایت تلفاتی را به همراه نداشته است.

عزاداری ۱۳ هزار نفری در تهران
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۶:۵۲

هیأت‌ میثاق با شهدا با مدیحه‌سرایی میثم مطیعی جلسات عزاداری محرم خود را در دانشگاه افسری امام علی(ع) برپا کرده است. یکی از مسئولین اجرایی هیأت میثاق با شهدا می‌گوید: هیأت میثاق با شهدا در ابتدای شیوع کرونا به صورت مجازی برنامه‌های خود را پیش برد و سپس با صدور پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری حضوری جلسات برنامه‌ریزی کرد. در محرم نیز برنامه‌ریزی لازم را کردیم تا فتنه دشمنان را خنثی کنیم و مانع ایجاد دوگانه سلامت و عزاداری شویم که الحمدلله هیأت ما و دیگر هیأت‌ها با رعایت کامل پروتکل‌ها توانسته‌اند نقشه‌ها آن را خنثی کنند.

۱۱۷ نفر دیگر جان باختند
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۶:۵۱

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۳۶۷ هزار و ۷۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۱۳۷ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری دو هزار و ۱۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۳ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۷ هزار و ۷۹۶ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۱۶ هزار و ۶۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

آزمایش ۵ دلاری «تشخیص ۱۵ دقیقه ای کرونا» مجوز گرفت
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۶:۴۷

سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) مجوز استفاده اضطراری را به یکی دیگر از آزمایشهای تشخیص سریع کووید-۱۹ ساخته شرکت "ابوت"(Abbott) اعطا کرده است.

این کیت موسوم به "BinaxNOW COVID-۱۹ Ag Card" می تواند نتایج را در ۱۵ دقیقه به طور مستقیم روی کارت نشان دهد و شرکت سازنده آن را با یک برنامه به نام "Navica" سازگار کرده است که می تواند به عنوان "گواهی سلامت دیجیتال" برای افرادی که آزمایش آنها منفی می شود، کار کند.

شرکت "ابوت" گفته است که در حال تلاش است تا حداکثر ۵۰ میلیون کیت به صورت ماهیانه تولید کند و آنها را با قیمت ۵ دلار عرضه کند.

روحانی: در دو سال و نیم گذشته، دولت توانست با توطئه‌ فروپاشی نظام مقابله کند
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۶:۳۸

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور با بیان اینکه برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در دو سال و نیم گذشته، توانست به شکل موفقی با تحریم‌ها و توطئه‌های آمریکا برای فروپاشی اقتصاد کشور و پس از آن نظام جمهوری اسلامی ایران مقابله و از ایجاد بحران جلوگیری کند، افزود: دولت در نقشه راه اقتصادی کشور علاوه بر تلاش برای ترمیم آثار تکانه‌های اقتصادی بر معیشت مردم،‌ به دنبال تداوم اجرای سیاست‌های توسعه‌ای کشور نیز هست.

معاون دادستان اهواز: در روستای ابوالفضل (ع)، پلیس با اسلحه ساچمه زن پلاستیکی، چند تیر هوایی شلیک کرد
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۶:۳۷

معاون دادستان اهواز گفت: ماموران انتظامی کلانشهر اهواز که برای اجرای حکم قانونی به یک منطقه مسکونی موسوم به ابوالفضل(ع) رفته بودند با مقاومت عده ای مواجه شدند.

علی بیرانوند افزود: ماموران انتظامی حاضر در محل برای کنترل اوضاع و جلوگیری از صدمه جانی به افراد به صورت هوایی با اسلحه ساچمه زن پلاستیکی چند تیر شلیک کردند که برخی از افراد از این موضوع سو استفاده کرده و با تقطیع کلیپ ها سعی در وارونه کردن موضوع داشتند.

پلیس: به ساکنان روستای ابوالفضل (ع) تیراندازی نکردیم
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۶:۳۵

فرمانده انتظامی اهواز هر گونه تیراندازی به سمت مردم روستای ابوالفضل( ع) این شهرستان را تکذیب کرد. سرهنگ محسن دالوند افزود: عصر دیروز فرماندار، دادستان، عوامل اجرائی شهرداری اهواز و ماموران انتظامی به روستای یاد شده برای بازپس گیری زمینهای بنیاد مستضعفان از افرادی که غیر قانونی آن را تملک کرده بودند مراجعه کردند که با واکنش تعدادی از افراد حاضر در محل مواجه شدند.

وی اظهار داشت: این افراد به تحریک ساکنان منطقه و توسط اشخاصی به هویت معلوم از ورود عوامل به زمین های بنیاد مستضعفان جلوگیری کرده و با حمله به عوامل اجراییات شهرداری سنگ پرانی کردند و جاده را نیز بسته و از ورود خودروهای شهرداری و سایر عوامل جلوگیری کردند.

سرهنگ دالوند گفت: این افراد همچنین به سمت ماموران انتظامی حمله ور شده و علیرغم خویشتنداری ماموران انتظامی متاسفانه به حمله خود ادامه داده که در این رابطه چهار نفر از ماموران انتظامی و یکی از عوامل اجرائی شهرداری زخمی شدند. وی گفت در ادامه عوامل انتظامی جهت جلوگیری از ادامه درگیری جمعیت را متفرق کردند و با انجام اقدامات ایجابی موضوع خاتمه پیدا کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: متاسفانه برخی افراد فرصت طلب و سودجو با هدف جریجه دار کردن احساسات مردم اقدام به انتشار تصاویر ساختگی مبنی بر زخمی نمودن اهالی روستای ابوالفضل(ع)نموده که این موضوع جو سازی خبری در فضای مجازی است.

نقشه راه دو صفحه ای مکرون برای اصلاحات در لبنان
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۶:۰۳

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نقشه راهی را برای سیاستمداران لبنانی تهیه کرده. به گزارش خبرگزاری رویترز، یک منبع سیاسی گفت این نقشه راه دو صفحه ای که توسط سفارت فرانسه در بیروت ارائه شده است، خواستار حسابرسی در بانک مرکزی، تشکیل دولت موقت جهت انجام اصلاحات فوری و برگزاری انتخابات زودهنگام ظرف یک سال است.

این سند، اولویت تشکیل فوری دولت برای جلوگیری از خلا قدرت که باعث عمیق تر شدن بحران در لبنان خواهد شد را مطرح کرده است. کمک های انسان دوستانه و مقابله با کووید ۱۹، بازسازی بندر بیروت، اصلاحات سیاسی و اجتماعی و در انتها، برگزاری اتخابات زودهنگام، چهار موردی هستند که در این سند به آنها اشاره شده است. پارلمان لبنان هم می بایست در دوره گذار، قوانین لازم برای انجام اصلاحات تصویب کند.

این سند همچنین پیشنهاد می کند که فرانسه نقش مهمی در بازسازی بندر بیروت و همچنین در بهبود سیستم بهداشتی ایفا کند، متخصصان وزارت خزانه داری و بانک فرانسه را برای انجام حسابرسی امور مالی عمومی بفرستد و در سازماندهی انتخابات زودهنگام در کنار اتحادیه اروپا کمک کند.

طارمی نامزد بازیکن سال لیگ پرتغال شد
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۵:۴۵

فهرست ۱۰ بازیکن نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن فصل اخیر لیگ برتر پرتغال که توسط کاپیتان و مربیان تیم‌ها انتخاب شدند، منتشر شد. مهدی طارمی هم با درخشش در تیم ریوآوه نامزد بازیکن سال لیگ برتر فوتبال پرتغال شد.

مرد سپیداری پس از قتل همسرش خود را به پلیس معرفی کرد
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۵:۴۵

دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قاتلی که بر اثر اختلافات خانوادگی، زنی را به قتل رسانده بود، خود را به پلیس معرفی کرد.

سید علی ملک حسینی افزود: اختلافات بین این زوج در گذشته موجب شده بود که این مرد همسرش را به شدت از ناحیه صورت مجروح کند. او خاطرنشان کرد: این ضرب و جرح عمدی باعث شد که زن دادخواست مطالبه مهریه دهد. قاتل حبس جنبه کیفری جرم را گذرانده و به سبب عدم پرداخت مهریه و دیه عضو آسیب دیده این زن، به عنوان بدهکار مالی در حبس بود.

وی ادامه داد: قاتل که به سبب بدهکاری دیه و مهریه در حال گذران حبس بود، برابر قانون به مرخصی می رود و در بخش سپیدار شهرستان بویراحمد، در ایام مرخصی، این زن را به قتل رسانده و متواری می شود.

وضعیت در رامسر فراتر از قرمز است
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۵:۴۴

حمیدرضا مبشری رئیس شبکه بهداشت رامسر اظهار کرد: وضعیت دیروز و امروز رامسر حتی از شرایط قرمز نیز فراتر رفته است.

مبشری خطاب به مسافرانی که قصد عزیمت به مازندران را دارند هشدار داد: با توجه به استمرار وضعیت قرمز در استان و نیز شرایط فراتر از هشدار شهرستان‌های غربی استان به خصوص رامسر، اکیدا از مسافرت به استان‌های شمالی و بخصوص شهرستان‌های استان مازندران اجتناب کنند.

حبس ابد برای قاتل ۵۱ نمازگزار نیوزیلندی
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۵:۴۳

یک قاضی نیوزیلندی امروز (پنجشنبه) برنتون تارنت که در مرگبارترین تیراندازی ها جان ۵۱ نمازگزار مسلمان در این کشور را گرفت، به حبس ابد بدون عفو مشروط محکوم کرد و گفت این مجازات هم برای جرایم "شرورانه" او کفایت نمی کند.

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در هیات ها ۸۶ درصد بوده
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۵:۴۳

استاندار تهران در پاسخ به سوالی درباره رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هیات های مذهبی در ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: تا امروز با توجه به نظارتی که اعمال می شود مردم و متولیان هیات های مذهبی خوب رعایت کرده اند و ۸۶ درصد پروتکل ها رعایت شده است و امیدواریم این روند رعایت پروتکل های بهداشتی برای ایام سوگواری و در روزهای آینده ادامه پیدا کند تا علاوه بر بهره مندی از این ایام سلامت شهروندان نیز حفظ شود.

ارزش سهام عدالت قابل‌فروش ۱۰ میلیون تومان شد
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۵:۴۲

ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با رشدی ۴.۳ درصدی به ۱۶ میلیون و ۷۳۲ هزار تومان رسید. بدین ترتیب ۶۰ درصد قابل‎‌فروش سهام عدالت نیز بیش از ۱۰ میلیون تومان ارزش پیدا کرد.

قیمت دلار، امروز ۶ شهریور ۹۹
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۰:۱۵

قیمت دلار امروز پنجشنبه ۶ شهریور ۹۹ در صرافی‌های بانکی با ۵۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۲۳۱۰۰ تومان رسید.

قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز ۲۳۰۰۰ تومان است.

قیمت فروش یورو نیز ۲۷۳۰۰ و قیمت خرید آن ۲۷۲۰۰ تومان است.

پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه ادامه دارد
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۰۹:۲۰

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت. او گفت: متقاضیانی می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند که در ابتدا واجد شرایط بوده و بعد از تایید اطلاعات، مدارک خود را در سایت بارگذاری کرده باشند.

ترامپ: بایدن باید قبل از مناظره، تست مواد مخدر بدهد
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۰۹:۱۸

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید عملکرد بایدن در مناظره آخر با برنی سندرز مشکوک بوده و لذا باید پیش از برگزاری مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری، تست مواد مخدر انجام شود.

«دونالد ترامپ» با اشاره به مناظره های انتخاباتی درون حززبی دموکرات ها و به ویژه مناظره بایدن و سندرز اظهار داشت: «هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که او (بایدن) برنده شود. چرا که عملکرد او در مناظره‌ها بسیار بد بود. بهترین عملکرد بایدن در برابر برنی بود. ما می‌خواهیم تقاضای تست استفاده از مواد مخدر بدهیم.... این به‌خاطر آن نبود که او در آن مناظره مثل "وینستون چرچیل" بود، آن مناظره معمولی و کسل‌کننده بود. ... هیچ‌ اتفاق جالبی در آن نیفتاد. ...»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «نمی‌دانم چطور ممکن است که این‌قدر در مناظره‌ها بی‌کفایت باشی و بعد یک‌دفعه در برابر برنی عملکرد خوبی داشته باشی. نظر من این است که اگر به عقب برگردید و آن مناظره‌ها را ببینید متوجه می‌شوید که او خیلی بد بود. او حتی فصاحت هم نداشت. اما در برابر برنی، فصیح بود. ما می‌خواهیم تقاضای تست مواد مخدر بدهیم.»

گروسی: زمان دسترسی به ۲ مکان مورد نظر آژانس در ایران را افشا نمی‌کنیم
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۰۹:۱۷

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بدو ورود به وین و پس از ۲ روز مذاکره با مقامات سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران که به بیانیه‌ای مشترک انجامید، در پاسخ به سوال خبرنگاری که از زمان دسترسی آژانس به این مکان‌ها سوال کرده بود تصریح کرد که زمان دسترسی از آن دست اطلاعاتی است که آژانس عموما آنها را افشا نمی‌کند اما این دسترسی در آینده بسیار نزدیک میسر خواهد شد.

خبرنگاری درباره این سوال کرد که از چه طریقی این دسترسی حاصل شد و گروسی پاسخ داد که در این خصوص هیچ ترفند خارق‌العاده‌ای وجود نداشته است و دست‌یابی به این دسترسی‌ها نتیجه گفت‌وگوی سیستماتیک بوده است.

خبرنگار دیگری از گروسی درباره احتمال نیاز آژانس به دسترسی به مکان‌های دیگری در ایران سوال کرد و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: نمی‌خواهم گمانه‌زنی کنم اما چنین چیزی قابل تصور است. اگر ما اطلاعاتی داشته باشیم که ما را مجاب کند که سوالاتی را بپرسیم یا تقاضای دسترسی بدهیم، این کار را انجام خواهیم داد.

نظرات بینندگان