arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۹

پوتین: مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت میشناسم

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، کشورش مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت در بلاروس را به رسمیت می شناسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، کشورش مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت در بلاروس را به رسمیت می شناسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با کانال یک تلویزیون کشورش اظهار کرد: مقامهای بلاروس از دفتر حقوق بشر و نهادهای دموکراتیک سازمان امنیت و همکاری اروپا دعوت به عمل آورده اند تا در نظارت بر انتخابات شرکت کنند. چرا نیامدند؟ این فورا ما را به این فکر می اندازد که در حقیقت موضعی در قبال نتایج این انتخابات از قبل فرموله شده است. کسی ممکن است درباره نتایج تردید کند اما من تمامی دلایل را دارم برای آن که نسبت به صداقت کامل آنهایی که در نتایج انتخابات بلاروس تردید می کنند تردید کنم.

پوتین تاکید کرد: بنا براین ما برمبنای این حقیقت عمل می کنیم که انتخابات برگزار شده است. ما مشروعیت آن را به رسمیت شناختیم و از جمله خود من فورا این کار را کردم. و همانطور که شما می دانید، من به آلکساندر گریگوریویچ لوکاشنکو، در خصوص پیروزی اش در این انتخابات تبریک گفتم. این کل موضوع است.

پوتین همچنین روز پنجشنبه در مصاحبه با کانال یک تلویزیون روسیه گفته بود، یک نیروی پلیس ذخیره برای کمک به بلاروس در صورتی که لازم شود و به درخواست الکساندر لوکاشنکو تشکیل داده است. او تاکید کرد، این به عنوان آخرین راه حل و در زمانی که نیروهای افراطگر در بلاروس از وضعیت فعلی برای تحریک به ناآرامی و بی نظمی استفاده کنند مطرح است.

در پی انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت در بلاروس که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور این کشور به عنوان پیروز آن اعلام شد، اعتراضات گسترده ای از سوی مخالفان در این کشور در اعتراض به نتیجه این انتخابات به راه افتاد.

نظرات بینندگان