arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۰۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹

لایو خبر - ۹ شهریور ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز: موافقت عربستان به استفاده اسرائیل از حریم هوایی ریاض
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۲۲:۴۶

خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی که نخواست نامش فاش شود از موافقت عربستان با عبور هواپیمای اسرائیل از آسمان ریاض خبر داد. این منبع اعلام کرد: هواپیمای متعلق به شرکت اسرائیلی «ALL» که پرچم اسرائیل را دارد، هیئت متشکل از معاونان نتانیاهو و ترامپ را برای اجرای مذاکرات جهت تعیین بخش های اخیر توافق امارات و اسرائیل در ایجاد روابط باز به ابوظبی منتقل خواهد کرد.

روزنامه دیلی میل: کاربران اینترنت در سراسر جهان از قطع جهانی اینترنت خبر دادند
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۲۰:۵۰

روزنامه دیلی میل روز یکشنبه نوشت: کاربران اینترنت در سراسر جهان امروز برای دسترسی به وب سایت‌ها مشکل داشته‌اند و از قطعی جهانی اینترنت گزارش می‌دهند. به طور کلی قطعی جهانی اینترنت در ساعت ۱۱ صبح تا دو بعدازظهر گزارش شده‌ است.

ادعای مشاور امنیت ملی آمریکا: به خاطر اقدامات ترامپ شاهد کاهش درآمد نفت ایران به کمترین حد در طی تاریخ هستیم / تهران با بحران اقتصادی بی سابقه ای رو به رو است
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۱۹:۳۰

رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و جرد کوشنر مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در تل آویو که به طور مستقیم از صفحه توییتر نخست وزیری اسرائیل پخش شد، اقداماتی ضدایرانی را به عنوان بخشی از دستاوردهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدنش برشمرد. او مدعی شد: به خاطر اقدامات رئیس جمهور ترامپ و وجود فشار حداکثری ایران شاهد کاهش درآمد نفت و دیگر درآمدهایش به کمترین حد در تاریخ این کشور است.

وین سه‌شنبه میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست عراقچی و اشمید
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۱۷:۳۶

شهر وین روز سه‌شنبه اول سپتامبر/۱۱ شهریور ماه میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است.

هتل ترامپ در ونکوور کانادا اعلام ورشکستگی کرد
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۱۷:۳۵

هتل لوکسی که در مرکز شهر ونکوور کانادا در سال ۲۰۱۷ در میان اعتراضات علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به نام وی افتتاح شد، اعلام ورشکستگی کرد.

نصر الله: ما به دنبال یک سرباز اسراییلی هستیم تا او را بکشیم! این معادله جدید مقاومت است که علنا میگویم؛ در‌مقابل هر نفر از ما یک نفر از آنها را خواهیم کشت
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۱۷:۳۵

سید حسن نصرالله گفت: «ما به دنبال کار تبلیغاتی نیستیم، بلکه به دنبال یک سرباز اسرائیلی هستیم تا او را بکشیم. ما عجله‌ای نداریم. اما آن‌ها همچون موش تمامی سربازان خود را مخفی کرده‌اند و این نقطه قوت مقاومت است.»

معاون وزیر بهداشت: از مسافرانی که به مازندران سفر کرده‌اند، گلایه داریم
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۱۱:۲۵

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه این وزارتخانه نقش بازدارنده ندارد، گفت: از مسافرانی که به مازندران سفر کرده‌اند گلایه داریم.

قاسم جان‌بابایی با اشاره به اینکه ما نگران افزایش آمارهای ابتلا به کرونا پس از این سفرها هستیم، خاطرنشان کرد: کادر درمانی با تمام توان مشغول خدمت رسانی به مردم هستند اما با بی توجهی عده‌ای از مردم، آن‌ها هم خسته می‌شوند.

جانبابایی تاکید کرد: باید برای افرادی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و مسافرت انجام می‌دهند، مداخلات جدی‌تری صورت بگیرد. وی افزود: وزارت بهداشت نقش بازدارنده ندارد و سایر حوزه‌ها باید محدودیت ایجاد کنند.

تردد عادی و روان در همه جاده‌های شمال
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۱۱:۲۴

مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای کشور اعلام کرد که تردد در همه محورهای شمالی کشور عادی و روان است و هیچ‌گونه مداخلات جوی در این محورها گزارش نشده است.

این مرکز در گزارشی از آخرین وضعیت محورهای شمالی کشور اعلام کرد که در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران ـ شمال، آزادراه تهران ـ رشت تردد روان است و به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود.

در شبانه ‌روز گذشته، براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲ هزار و ۲۲۳ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل تردد ۳۴.۵ کاهش یافته است.

برای خرید پالایشی یکم، فعلا به کد بورسی نیاز نیست
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۱۱:۲۳

بالاخره پای "پالایشی یکم" نیز به عنوان دومین ETF دولت به بازار سرمایه باز شد و متقاضیان با خرید این صندوق می توانند سهام دار چهار پالایشگاه باشند. اما نکته ای که درمورد این صندوق، مانند دارایکم وجود دارد این است که برای خرید آن فعلا نیازی به کد بورسی نیست و هر فرد با ارائه کد ملی می تواند نسبت به خرید پالایشی یکم اقدام کند.

قطعی شدن حضور تماشاگران در لیگ قهرمانان آسیا
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۰۹:۴۲

طبق اعلام AFC و فدراسیون فوتبال قطر در ادامه لیگ قهرمانان آسیا اجازه حضور تماشاگران در ورزشگاه ها داده خواهد شد. در هر دیدار از ۲۰ تا ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاه ها برای حضور تماشاگران استفاده خواهد شد. قرار است که ادامه لیگ قهرمانان آسیا از ۱۴ سپتامبر در قطر برگزار شود و تیم ها باید خود را تا ۱۰ سپتامبر به قطر برسانند و فهرست نهایی هم تا قبل از یک هفته از آغاز بازی ها فرستاده شود.

محیط زیست: شهرداری تهران برنامه ای برای جمع آوری جداگانه زباله های کرونایی ارایه نکرده
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۰۹:۴۲

فاطمه اکبرپور رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران درباره مدیریت زباله های کرونایی می‌گوید: شهرداری اصفهان اقدام به نصب جعبه‌های ایمن و مخازن زباله در محدوده اطراف بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جهت انداختن ماسک و دستکش شهروندان کرده است و در تهران نیز صحبت‌هایی مبنی بر اتخاذ تمهیدات لازم برای تعبیه مخازن زباله جداگانه و جمع‌آوری جداگانه ماسک، دستکش و تجهیزات حفاظتی در سطح شهر شده است اما هنوز برنامه‌ای در این زمینه از سوی شهرداری و سایر مجموعه‌های دست‌اندرکار دریافت نکرده‌ایم.

بلاروس مجوز خبرنگاران رسانه‌های خارجی را باطل کرد
۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۰۹:۴۰

سازمان‌های خبری و یک انجمن روزنامه‌نگاری اعلام کرد، بلاروس مجوز تعدادی از خبرنگارانی که برای رسانه‌های خارجی کار کرده و اعتراضات ضد دولتی را که بعد از انتخابات ریاست جمهوری جنجالی به راه افتاد پوشش می‌دادند، باطل کرده است.

نظرات بینندگان