arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹

اسرائیل جنوب و مرکز غزه را با توپخانه هدف قرار داد

توپخانه ارتش اسرائیل بامداد یکشنبه جنوب و مرکز نوار غزه در فلسطین اشغالی و برخی مراکز و ساختمان های گروه های مقاومت را در این شهر هدف قرار داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه جنوب و مرکز نوار غزه در فلسطین اشغالی و برخی مراکز و ساختمان های گروه های مقاومت را در این شهر هدف قرار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع محلی اعلام کردند که در جریان این گلوله باران شرق شهرک الفخاری در شرق خان یونس و شرق دیر البلح در مرکز نوار غزه مورد هدف قرار گرفت و خسارت هایی به محل اصابت گلوله های توپ وارد شد ولی تلفات جانی نداشت.

در همین حال مانند همیشه سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که تانک‌های اسرائیلی پایگاه‌های جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را در واکنش به ارسال بالن‌های آتش‌زا از غزه به سمت اراضی اشغالی مورد حمله قرار داده‌اند.

جوانان فلسطینی روز گذشته نیز در ادامه تلاش‌های خود برای واداشتن رژیم صهیونیستی به پایبندی به تفاهمات آرام‌سازی اوضاع در غزه و توقف تجاوزات علیه این باریکه، ده‌ها بالن آتش‌زا را روانه اراضی اشغالی کردند.

آن‌ها گفته‌اند تا زمان توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه و کاهش محاصره دست از ارسال بالن‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی برنمی‌دارند.

غزه از ۱۴ سال پیش تحت محاصره دریایی و زمینی رژیم صهیونیستی قرار دارد و این رژیم از ورود غذا و دارو به آن جلوگیری می کند.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین هم در واکنش به حملات هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، از آمادگی همه جناح‌های نظامی گروه‌های مقاومت برای ورود به جنگی طولانی‌مدت با اشغالگران خبر دادند.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس نیز در واکنش به حمله اخیر اسرائیل به غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد در صورت تشدید تنش‌ها در نوار غزه، ‌برای ورود به جنگ با اسراییل تردید نخواهیم کرد.

در همین حال اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هم با تاکید بر این که مشکل اصلی رژیم صهیونیستی است که نمی‌خواهد خواسته‌های عادلانه ملت فلسطین را بپذیرد ، تصریح کرد که به تلاش‌های خود برای پایان دادن به محاصره نوار غزه ادامه می‌دهیم.

وی در ارتباط با حملات به غزه نیز اعلام کرد که به نتیجه‌بخش بودن تلاش‌های مصر و قطر و تحرکات کنونی محمد العمادی نماینده قطر برای آرام‌سازی اوضاع در غزه امیدواریم.

نظرات بینندگان