arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹

اولین آزمایش عمومی «خودرو پرنده تویوتا» انجام شد / سرعت خودرو ۹۹ کیلومتر در ساعت است / ساخت تویوتای پرنده با ظرفیت دو سرنشین تا سال ۲۰۲۳

یک استارتاپ ژاپنی که توسط شرکت بزرگ "تویوتا" پشتیبانی می‌شود، بالاخره آزمایش عمومی خودرو پرنده خود را انجام داد. این شرکت امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی تاییدیه انجام پرواز در خارج از زمین‌های آزمایش را دریافت کند و انتظار دارد تا سال ۲۰۲۳ میلادی یک وسیله نقلیه تجاری با دو صندلی بسازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک استارتاپ ژاپنی که توسط شرکت بزرگ "تویوتا" پشتیبانی می‌شود، بالاخره آزمایش عمومی خودرو پرنده خود را انجام داد.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، استارتاپ ژاپنی "اسکای‌درایو"(SkyDrive)، پس از سال‌ها کار و تلاش در نهایت توانست آزمایش عمومی و سرنشین‌دار پرواز خودرو پرنده خود را انجام دهد.

این استارتاپ وسیله نقلیه پروازی خود موسوم به "SD-۰۳" را با کمک یک خلبان در حوالی زمین آزمایش شرکت "تویوتا" در شهر "تویوتا" آزمایش کرد.

با اینکه این آزمایش خودران نبود اما نشان داد که این هواپیما می‌تواند در این زمینه نویدبخش پیشرفت باشد.

"SD-۰۳" به عنوان کوچک‌ترین وسیله نقلیه برقی "عموپرواز"(VTOL) جهان معرفی شده و هدف آن ایجاد وسیله نقلیه جدیدی در مناطق شهری است.

تویوتا در سال ۲۰۱۷، بودجه‌ای به مبلغ ۳۵۰ هزار دلار به این استارتاپ ارائه داد تا به ابداع وسایل نقلیه پرنده آنها کمک کند.

در مجموع، هشت روتور در این وسیله به کار گرفته شده که به آن کمک می‌کند در صورت خرابی موتور، با ایمنی پرواز کند.

هنوز زمان زیادی باقی مانده که بتوان خودروهای پرنده "اسکای درایو" را در عمل در حال پرواز دید.

این شرکت امیدوار است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی تاییدیه انجام پرواز در خارج از زمین‌های آزمایش را دریافت کند و انتظار دارد تا سال ۲۰۲۳ میلادی یک وسیله نقلیه تجاری با دو صندلی بسازد.

این زمان مطابق با جدول زمانی ژاپن برای راه‌اندازی سرویس تاکسی‌های پرنده خود است.

راه‌اندازی این خودروها می‌تواند به کاهش ترافیک در شهرهای شلوغ کمک کند.

این استارتاپ باور دارد که خودروهای پرنده می‌توانند کارآیی قابل توجهی در ماموریت‌های جستجو و نجات داشته باشند و در شرایط ضروری به کار روند.

سرعت این خودروی پرنده حدود ۹۹ کیلومتر در ساعت است.

نظرات بینندگان