arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۹

رویترز: موافقت عربستان به استفاده اسرائیل از حریم هوایی ریاض

خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی که نخواست نامش فاش شود از موافقت عربستان با عبور هواپیمای اسرائیل از آسمان ریاض خبر داد. این منبع اعلام کرد: هواپیمای متعلق به شرکت اسرائیلی «ALL» که پرچم اسرائیل را دارد، هیئت متشکل از معاونان نتانیاهو و ترامپ را برای اجرای مذاکرات جهت تعیین بخش های اخیر توافق امارات و اسرائیل در ایجاد روابط باز به ابوظبی منتقل خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عربستان با عبور اولین پرواز مستقیم میان رژیم صهیونیستی و امارات از آسمان ریاض موافقت کرد.

به گزارش  شفقنا، به نقل از اسپوتنیک، هواپیمای اسرائیلی که حامل معاونان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد تراپ، رئیس جمهور آمریکاست فردا دوشنبه از آسمان عربستان به سوی امارات پرواز خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منبعی که نخواست نامش فاش شود از موافقت عربستان با عبور هواپیمای رژیم صهیونیستی از آسمان ریاض خبر داد.

این منبع اعلام کرد: هواپیمای متعلق به شرکت اسرائیلی «ALL» که پرچم اسرائیل را دارد، هیئت متشکل از معاونان نتانیاهو و ترامپ را برای اجرای مذاکرات جهت تعیین بخش های اخیر توافق امارات و اسرائیل در ایجاد روابط باز به ابوظبی منتقل خواهد کرد.

منبع مذکور در پاسخ این سوال که آیا این هواپیما برای مدیریت زمان پرواز که به ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه می رسد از فراز آسمان عربستان نیز پرواز خواهد کرد، گفت: بله.

در این صورت، این اولین اعتراف آشکار به ورود هواپیمای رسمی رژیم صهیونیستی به حریم هوایی عربستان خواهد بود.

هیئت آمریکایی امروز یک‌شنبه وارد تل آویو شد تا پیش از سفر به امارات با تعدادی از مسئولان عالی رتبه صهیونیست دیدار و گفتگو کند.

اولین پرواز مستقیم از تل آویو به ابوظبی صبح فردا دوشنبه با هدف مذاکره درباره جزئیات توافق صلح صورت گرفته میان این رژیم و امارات انجام خواهد شد.

جرد کوشنر، مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا، رابرت اوبرایان، مشارو امنیت ملی آمریکا و آوی برکوویچ، فرستاده آمریکا در خاورمیانه اعضای هیئت آمریکایی در سفر به تل آویو و ابوظبی هستند.

نظرات بینندگان