arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۹

شرکت اوپو یک گوشی تاشوی جدید ثبت کرد

یک حق اختراع جدید ثبت شده اوپو حکایت از یک گوشی تاشو می‌کند. بیش از یک سال پیش اوپو، نمونه اولیه گوشی تاشو را در MWC به نمایش گذاشت، اما اطلاعات دیگری منتشر نشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک حق اختراع جدید ثبت شده اوپو حکایت از یک گوشی تاشو می‌کند. بیش از یک سال پیش اوپو، نمونه اولیه گوشی تاشو را در MWC به نمایش گذاشت، اما اطلاعات دیگری منتشر نشد.


به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، از آن زمان تاکنون چندین اختراع ثبت شده ظاهر شده است و نشان می‌دهد طرح‌های مختلفی در این شرکت در حال آزمایش است. جدیدترین طراحی تاشو از جهاتی بسیار شبیه موتو ریزر است، ولی ویژگی‌هایی متفاوت نیز دارد.


این تلفن به گونه‌ای طراحی شده است که صفحه نمایش در خارج از آن قرار دارد. این گوشی کاملاً جمع و جور است، اما به صفحه نمایش خارجی مانند ریزر نیازی ندارد. وقتی گوشی به صورت دوربین عقب یا سلفی جمع می‌شود می‌توان از دوربین آن استفاده کرد. نمونه اولیه‌ای که اوپو در MWC ۲۰۱۹ نشان داد مشابه همین نمونه بود.


توجه داشته باشید که حق ثبت اختراع گوشی حول عملکرد تاشو و سنسور می‌چرخد، بنابراین موقعیت قرارگیری دوربین‌ها و سایر عناصر غیر مرتبط شامل حدس و گمان است. اوپو این گوشی را برای کار در بیش از دو حالت طراحی کرده است. سنسور زاویه می‌تواند زاویه تا شدن را تشخیص دهد و رابط کاربر را متناسب با آن تنظیم کند. مانند گلکسی Z. Flip، می‌توان آن را روی میز نیمه تا شده قرار داد (مانند لپ تاپ).

شرکت اوپو
طراحی تاشو به بیرون دارای مزایایی است. نیازی به صفحه نمایش دوم یا دوربین‌های اضافی نیست؛ و مانند طراحی‌های تاشو به داخل، صفحه را با زاویه خیلی تنگ خم نمی‌کند. با این حال، بزرگترین چالش این است که صفحه شکننده کاملاً در معرض دید قرار دارد. سایر اختراع‌های ثبت شده اوپو قابلیت جمع شدن تاشو را با یک نمایشگر و جایگذاری دوربین‌های جایگزین دارد.

نظرات بینندگان