arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۱ شهریور ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عراقچی: اعضای برجام، آمریکا را به عنوان مشارکت کننده این توافق نمی‌شناسند / همه تاکید کردند که برجام یک دستاورد بزرگ دیپلماسی است و باید حفظ شود / هیچ حسابی روی اینستکس باز نکردیم
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۲۳:۰۰

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام به وین سفر کرده تصریح کرد که اعضای این توافق، آمریکا را به عنوان مشارکت کننده برجام نمی‌شناسند و حقی برای این کشور در خصوص استفاده از سازوکارهای درون برجام یا قطعنامه ۲۲۳۱ قائل نیستند. معاون وزیر خارجه کشورمان افزود که در نشست امروز پیرامون اقدامات احتمالی آمریکا نیز بحث شد اما همه اعضا تاکید کردند که برجام یک دستاورد بزرگ دیپلماسی است و باید حفظ شود.

زنگنه: منع صادرات گاز ایران به کشور عراق صحت ندارد / هیچ کشوری در منطفه نیست که گاز بغداد را تامین کند/ عراق قرارداد‌هایی منعقد کرده که در کشور خود گاز تولید کند، اما این موضوع زمان بر است
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۲۲:۱۳

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه نشست با اساتید دانشگاه و دیدار مردمی که در وزارت نفت برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر منع صادرات گاز ایران به کشور عراق گفت:در واقع این موضوع صحت ندارد، به دلیل اینکه هیچ کشوری در منطقه نیست که گاز مورد نیاز عراق را تامین کند. او ادامه داد:کشور عراق قرارداد‌هایی منعقد کرده که در عراق گاز تولید کند و قطعا پتانسیل تامین گاز را دارد اما این موضوع زمان بر است

روسیه: طرف‌های برجام به اتفاق آرا تلاش آمریکا برای بازگشت تحریم‌ها علیه ایران را رد کردند
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۲۱:۴۱

ریابکوف امروز سه‌شنبه گفت مسکو تلاش واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران در روز ۲۰ سپتامبر را از لحاظ حقوقی بلااثر می‌داند و همه شرکت‌کنندگان در «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) هم مشروعیت تلاش اخیر آمریکا برای کلید زدن مکانیسم ماشه در سازمان ملل را رد کرده‌اند. او گفت: «مجبوریم با دولتی در آمریکا مقابله کنیم که با عقل سلیم مخالفت می‌کند.»

از سوی بانک مرکزی ضوابط صدور کیف الکترونیک پول ابلاغ شد / مؤسسات اعتباری می‌توانند«کیف الکترونیک پول» مبتنی بر حساب را صادر کنند / کیف الکترونیک پول مبتنی بر حلقه بسته، در دامنه این ضوابط قرار ندارد
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۲۰:۱۷

بانک مرکزی ضوابط صدور کیف الکترونیک پول را تحت عنوان «ضوابط فعالیت مؤسسات اعتباری و راهبران کیف الکترونیک پول در نظام پرداخت کشور» را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد. بر این اساس طبق اعلام بانک مرکزی، مؤسسات اعتباری می‌توانند «کیف الکترونیک پول» مبتنی بر حساب را صادر کنند و برخی از خدمات پرداخت را از طریق انعقاد قرارداد با راهبران «کیف الکترونیک پول» و انجام تراکنش‌های برون‌خط در شبکه پرداخت کشور، میسر سازند.

میرباقری: متاسفانه در حوزه علمیه تولیدات فیلسوفان نجس غربی خوانده می‌شود؛ این کتاب‌ها کتب ضاله است
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۲۰:۱۵

حجت الاسلام محمد مهدی میرباقری، عضو خبرگان رهبری، به نقد روش حوزۀ علمیه در رابطه با انبوه خوانی پرداخت و گفت: متاسفانه در حوزه علمیه تولیدات فیلسوفان نجس غربی خوانده می‌شود؛ این کتاب‌ها کتب ضاله است و انسان تا وقتی فرقان ندارد، نباید به سراغ آن برود؛ اگر فرقان نباشد ما تبدیل به فضلایی می‌شویم که ابزار عرفی سازی دین هستیم؛ بله، حوزه‌ها مکلف‌اند که بر این علوم مشرف شوند و سخن درست را به آنها عرضه کنند و جامعه سازی نیز اینگونه است ولی این ها یک فرایندی دارد که باید طی شود

برتری ۸ درصدی بایدن بر ترامپ در نظرسنجی جدید
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۷:۴۶

نتایج یک نظرسنجی در سطح ملی آمریکا نشان می‌دهد که بعد از برگزاری مجمع ملی هر دو حزب، رقیب دموکرات رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات پیش‌رو، با اختلاف 8 درصد پیش افتاده است.

کنایه تند و بی‌سابقه معاون وزیر کشور به رییس جمهور: کسانی که می‌گویند روز جمعه متوجه شدیم، با سند می گویم کِی و چه ساعتی و توسط چه کسی از موضوع باخبر شده‌اند / شورای امنیت کشور وقایع آبان ۹۸ را پیش‌بینی کرده بود
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۷:۳۷

معاون وزیر کشور گفت: شورای امنیت وقایع آبان ۹۸ را پیش‌بینی کرده بود و ما معتقد بودیم زمان اجرای طرح اعلام نشود تا مردم به پمپ بنزین‌ها نروند.

رهبر معظم انقلاب: جلوی اجرای سند۲۰۳۰ را بگیرید
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۷:۳۷

مقام معظم رهبری گفت: الان هم شنیده‌ام سند۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید

ترامپ: اگر من رئیس‌جمهور نبودم، در آمریکا شورش شده بود
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۳:۰۱

رئیس‌جمهور آمریکا با تمجید از سیاست‌های خود در سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی آمریکا مدعی شد که اگر او رئیس‌جمهور نبود، ایالات متحده درگیر شورش‌های بی‌سابقه می‌شد.

واکنش جهانپور به ادعای کارشناس شبکه قرآن درباره «مضرات شیر»
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۳:۰۱

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در واکنش به صحبتهای کارشناس یک برنامه تلویزیونی در رابطه با ادعای مضرات استفاده از شیر برای پوکی استخوان، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اگر بیش از ۱۵۶ شبکه رادیو و تلویزیونی داشته باشیم و در تامین برنامه و تولید محتوا بمانیم چنین میشود! اگر از لُپ لُپ هم کارشناس استخراج و دعوت کنیم، این همه گاف و قصه و غصه پیاپی بیرون نمیاد! اگر شبکه قرآن لطف کند و کارشناس طب نیاورد، باور کنید زمین و زمان بهم نخواهد ریخت!»

تحویل انبوه واکسن روسی کرونا از ماه آینده
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۳:۰۰

دولت روسیه اعلام کرد که اولین توزیع انبوه واکسن کروناویروس خود را از ماه سپتامبر آغاز می‌کند. این واکسن که "Sputnik V" نام دارد، برای اثبات ایمنی و اثربخشی، آزمایش‌های گسترده را سپری نکرده است. رئیس صندوق ثروت ملی روسیه پیش از این اعلام کرده بود که این کشور در نظر دارد با همکاری کشورهای دیگر، تا پایان سال جاری ۲۰۰ میلیون دوز از واکسن کرونا را به تولید برساند.

آخرین اخبار از مراسم راهپیمایی اربعین امسال
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۳:۰۰

معاون امنیتی وزارت کشور درباره مراسم اربعین تصریح کرد: دیروز در با آخرین تماس با سفیر ایران در عراق گفتند که مقامات عراقی گفته‌اند با توجه به شرایط بیماری کرونا در عراق، امسال زائر خارجی نمی‌پذیریم و تا این لحظه این آخرین نتیجه است.

گل محمدی: امروز با سه بازیکن قرارداد می‌بندیم
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۲:۵۲

سرمربی پرسپولیس با اشاره به اتفاقات دربی نیمه نهایی، وعده داد برای تحقق اهداف این باشگاه امروز با سه بازیکن قرارداد امضا خواهد شد. گمانه‌زنی‌ها درباره سه گزینه مدنظر پرسپولیس و یحیی گل محمدی، احتمالا با نفراتی چون سعید آقایی، عیسی آل کثیر و گلر مدنظر این تیم همراه باشد.

قیمت دلار، امروز ۱۱ شهریور ۹۹
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۲:۵۲

قیمت دلار امروز سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹ در صرافی‌های بانکی با ۳۵۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۲۳۴۰۰ تومان رسید.

قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز ۲۳۳۰۰ تومان است.

قیمت فروش یورو نیز ۲۷۶۰۰ و قیمت خرید آن ۲۷۵۰۰ تومان است.

کویت: هواپیماهای اسرائیل از آسمان کشور ما عبور نخواهد کرد
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۲:۴۴

همزمان با نخستین پرواز از تل آویو به ابوظبی منابع دولت کویت تاکید کردند که هواپیماهای اسرائیلی هرگز از آسمان این کشور برای رسیدن به امارات عبور نخواهند کرد.

برای فرزندان حاصل ازازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی، سه روزه شناسنامه صادر می شود
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۲:۴۴

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از آمادگی این سازمان برای صدور شناسنامه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی ظرف مدت حداکثر ۳ روز پس از تکمیل پرونده توسط دستگاه های امنیتی خبر داد.

۱۵ شهریور فقط دانش‌آموزان کلاس اول و دوم به مدرسه می‌روند
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۲:۴۴

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در وضعیت قرمز هیچ دانش‌آموزی به مدرسه نمی‌رود و آموزش مجازی است؛ ۱۵ شهریور فقط دانش‌آموزان کلاس اول و دوم به مدرسه می‌روند.

آغاز سال تحصیلی دانشگاهها از شنبه
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۲:۴۴

معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ شروع کلاس های درسی دانشگاه ها از ۱۵ شهریور ماه خبر داد و گفت: کلاس های دوره کارشناسی دانشگاه ها به شکل مجازی برگزار خواهد شد و کلاس های دوره تحصیلات تکمیلی نیز در دانشگاه هایی که شرایط پذیرش حضوری دانشجویان را داشته باشند به شکل ترکیبی از آموزش حضوری والکترونیکی شروع می شود.

آغاز سال تحصیلی دانشگاهها از شنبه
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۲:۴۴

معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ شروع کلاس های درسی دانشگاه ها از ۱۵ شهریور ماه خبر داد و گفت: کلاس های دوره کارشناسی دانشگاه ها به شکل مجازی برگزار خواهد شد و کلاس های دوره تحصیلات تکمیلی نیز در دانشگاه هایی که شرایط پذیرش حضوری دانشجویان را داشته باشند به شکل ترکیبی از آموزش حضوری والکترونیکی شروع می شود.

واکنش استانداری خوزستان به اظهارات پناهیان: عوام فریب هستید و از روی جهل حرف می‌زنید
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۲:۳۹

استانداری خوزستان در واکنش به سخنان حجت الاسلام پناهیان، سخنان او را وام فریبانه و فرافکنانه و برای لاپوشانی و عافیت طلبی و از روی جهل وناآگاهی با روش غیر اخلاقی و خلاف ادب خواند.

پناهیان درمورد وضعیت آب روستاهای نفت‌خیز جنوب کشور گفته بود استاندار این استان را باید به درشکه بست تا به مردم آبرسانی نماید.

فدراسیون: استراماچونی نمی تواند با استقلال قرارداد جدید امضا کند
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۱:۵۳

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه آیا استراماچونی می‌تواند به استقلال برگردد اظهار داشت: با توجه به اینکه این مربی قراردادش را با استقلال فسخ کرده و برای پیوستن به این باشگاه باید قرارداد جدید امضا کند به همین علت شامل قانون منع حضور مربیان خارجی می‌شود و نمی‌تواند با استقلال قرارداد امضا کند.

۴ واکسن کرونای چینی در مرحله آزمایش بالینی بین‌المللی
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۱:۵۲

براساس مکانیسم مترک پیشگیری و کنترل همه گیری ویروس کرونا، چهار کاندید واکسن کووید ۱۹ چینی آزمایش‌های بالینی بین‌المللی فاز ۳ را آغاز کرده‌اند. انتظار می‌رود برخی از آزمایش‌های فاز ۳، نخستین دور واکسیناسیون را در اوایل ماه سپتامبر به پایان برسانند و داده‌های اولیه در اوایل ماه نوامبر انجام شود.

کارآزمایی بالینی فاز ۳ معمولاً هزاران نفر را در بر می‌گیرد تا ایمنی و اثربخشی واکسن‌ها را بررسی کنند که این مهم کلید تایید بازار آن‌ها است.

مجیدی: آقای مدیرعامل! همین حالا دنبال گزینه باشید، نه بعد از فینال
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۱:۴۸

دوشنبه شب سعادتمند مدیرعامل استقلال بعد از جلسه هیات مدیره باشگاه مصاحبه ای بلندبالا را با خبرنگاران انجام داد و طی آن اعلام کرد که اگر استقلال در فینال نتیجه لازم را نگیرد، با گزینه های دیگر برای قبول هدایت تیمش وارد مذاکره می شود.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال که مدت زیادی است سکوت پیشه کرده در  پاسخ به او گفت: من می‌خواهم به آقای سعادتمند بگویم که اگر قهرمان جام حذفی شدیم، بازهم به گزینه دیگری فکر کند. چون اگر بخواهم در استقلال باشم با مجموعه‌ای کار می‌کنم که صداقت داشته باشند. به احترام هواداران، همکاران و بازیکنانم فقط به خاطر فینال جام حذفی برگشتم و بعد از این بازی حتی یک لحظه هم حاضر به همکاری با این افراد نیستم و تا روزی که این مدیریت در استقلال حضور دارد، تحت هیچ عنوان به این تیم برنمی‌گردم. بچه پنج ساله هم از مصاحبه امشب ایشان می‌تواند به راحتی تشخیص دهد که این مدیریت علاقه‌ای به موفقیت تیم استقلال در این مقطع ندارد. آنها می‌خواهند با این مصاحبه‌ها به تیم من در آستانه فینال ضربه بزنند.  او در پاسخ به اینکه ظاهرا آقای سعادتمند ظهر دوشنبه شما را به ناهار دعوت کردند و شما نپذیرفتید، گفت: من تا صد سال دیگر هم با این افراد ناهار نمی‌خورم. هیچ کاری هم در آن ساعت نداشتم اما دوره این نمایش‌های تبلیغاتی گذشته است.

مدیرعامل باشگاه استقلال هم نسبت به سخنان فرهاد مجیدی واکنش نشان داد. سعادتمند که با یک برنامه تلویزیونی گفتگو می کرد در واکنش به اظهارات مجیدی گفت هر طور صلاح می‌داند.

برکناری فرمانده ائتلاف سعودی علیه یمن
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۱:۴۷

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی دوشنبه شب دستور برکناری شاهزاده «فهد بن ترکی» فرمانده نیروهای مشترک «ائتلاف عربی» علیه یمن و تعدادی از افسران وزارت دفاع عربستان را در راستای آنچه که مبارزه با فساد خوانده شده، صادر کرد.

طبق فرمان پادشاه سعودی، «مطلق بن سالم الازیمع» نایب رئیس ستاد مشترک وزارت دفاع عربستان، به عنوان فرمانده جدید نیروهای مشترک ائتلاف ضد یمنی منصوب شده است.

ملک سلمان و فرزندش محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان، هر ساله شمار زیادی از مسئولان و شاهزادگان مخالف خود را به بهانه‌های مختلف از جمله به اتهام مبارزه با فساد و رشوه خواری، از صحنه قدرت حذف می‌کنند.

طارمی با پورتو قرارداد ۴ ساله بست
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۱:۴۵

باشگاه پورتو اعلام کرد با ستاره ایرانی ریو آوه و آقای گل فصل اخیر لیگ برتر پرتغال قرارداد بسته است. باشگاه اف. ث. پورتو خبر رونمایی از مهدی طارمی به‌عنوان خرید جدیدش را با خوشامدگویی به او به سه زبان پرتغالی، انگلیسی و اسپانیایی در صفحه توئیتر خود، اعلام کرد و یادآور شد که قرارداد این ستاره ایرانی تا سال ۲۰۲۴ با پورتو اعتبار دارد. گفته می‌شود این انتقال ۴ و نیم میلیون یورو ارزش دارد.

گیت حرم حضرت معصومه (س) را در عصر عاشورا شکستند
۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۱:۴۴

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: با اینکه دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در دهه عاشورا توسط عزاداران حسینی در سراسر کشور رعایت شد، متاسفانه عصر عاشورا عده‌ای هنجارشکن در قم با شعار «حیدر حیدر» و با تخریب موانع موجود در ورودی‌های حرم حضرت معصومه علیهاالسلام وارد حرم شدند.

این افراد که هیچیک از دستورالعمل‌های بهداشتی ازجمله ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت نکرده بودند، موجب حیرت سایر عزاداران شدند و نشان دادند که به هیچیک از توصیه‌های مسئولان نظام اعتنائی ندارند.

نظرات بینندگان