arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۲۵۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

فرمانده مرزبانی ناجا: بر معاندان اشراف کامل داریم / با کشورهای همسایه رایزنی شده تا در کشفیات سلاح و مهمات مخرب همکاری کنند

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در پنج ماهه امسال ۵۶ تن مواد مخدر در مرزهای کشور کشف شده که ۷۲ درصد افزایش را نشان می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در پنج ماهه امسال ۵۶ تن مواد مخدر در مرزهای کشور کشف شده که ۷۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

به گزارش تسنیم، سردار احمدعلی گودرزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه با وجود اینکه استان مرزی آذربایجان‌غربی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی از حساسیت بالایی برخوردار بوده اما از اشراف اطلاعاتی بسیار بالایی بهره‌مند است.

وی تصریح کرد: همچنین خوشبختانه از دو روز گذشته که از حوزه استحفاظی بانه کردستان،بازدیدهای مرزی آغاز شد، مرزبانان حضور مقتدرانه‌ای در مرزها داشته و در شمال‌غرب کشور به ماموریت خود ادامه می‌دهند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: هم‌اکنون ثبات و امنیت رو به رشد و پایداری در مرزهای شمال‌غرب کشور وجود داشته و اشراف کامل بر معاندانی که قصد ورود به داخل کشور را دارند، وجود دارد و با اقدام بسیار سخت نیروهای مسلح مواجه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت بسیار مناسبی در مرزهای آذربایجان‌غربی حاکم است بیان کرد: در این راستا نیروی مرزی و سربازان و فرماندهان و درجه‌داران، درک درستی در رابطه با خدمت‌رسانی به مردم داشته و همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس با روحیه مناسب پای کار هستتد و بنابراین امنیت مطلوب و قابل قبولی در آذربایجان‌غربی حاکم است.

سردار گودرزی از کشفیات انواع قاچاق به ارزش 20 میلیارد تومان در پنج ماهه امسال خبر داد و افزود: هم‌اکنون مرزها با اقدامات پهبادی اداره شده و اولویت این استان حفظ امنیت است که کسی جرئت عبوری مرزی را به خود راه ندهد.

وی با تاکید بر مبارزه با قاچاق احشام اظهار داشت: با توجه به اینکه در کشورهای همسایه قیمت گوشت گران‌تر از کشورمان است، به همین سبب قاچاقچیان اقدام به قاچاق احشام می‌کنند اما خوشبختانه کشفیات فراوانی نیز در این زمینه انجام شده و از سوی دیگر در زمینه قاچاق دارو، طلا و نقره نیز دستگیری قاچاقچیان افزایش یافته است.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مرزی در حال فراهم شدن است گفت: خوشبختانه هم‌اکنون مرزها به صورت هوشمند اداره می‌شود و انسداد مرزها در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه نیز از سیتم‌های اپتیکی و الکترونیکی استفاده می‌شود تا مرزها به خوبی اداره شود.

وی از کشف 56 تن مواد مخدر در پنج ماهه امسال خبر داد و بیان کرد: در این رابطه شاهد افزایش 72 درصدی کشفیات بوده و همچنین دستگیری قاچاقچیان موادمخدر نیز 27 درصد افزایش یافته است.

گودرزی افزود: در چند روز گذشته به میزان سه تن مواد مخدر در یک مبارزه مسلحانه در زاهدان کشف شد و در این رابطه یک نفر به شهادت رسید.

وی با اشاره به اینکه اولویت مرزبانی ناجا در مرزها، مبارزه با سلاح و مهمات است تصریح کرد: در این رابطه با مقامات کشورهای همسایه رایزنی شده تا در کشفیات سلاح و مهمات مخرب همکاری کرده و اینکه نباید سلاح‌های مخرب ساخته شود تا جان مردم در خطر افتد بلکه تولید سلاح‌ها باید در راستای دفاع از کیان کشور باشد.

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با تاکید بر اینکه مرزبانی پشتیبان مرزنشینان است اظهار داشت: باید دولت ساز و کاری را فراهم کند که کوله‌بران به صورت قانونی از مرزها عبور کرده و در این راستا مرزبانی هم امنیت آنها را تامین می‌کند تا داد و ستد مرزی افزایش یابد.

نظرات بینندگان