arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

‌الحاق ۱۱ روستای بخش مرکزی به شهر یزد / رئیس شورای شهر: یزد کلانشهر می‌شود

سخنگوی شورای شهر یزد از الحاق بخش مرکزی به شهر یزد با موافقت شورای شهرستان ‌خبر داد. وی یادآور شد: بخش مرکزی شامل ۱۲ روستای دارای دهیاری، با وسعت ۲ هزار و ۵۳۲ هکتار و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر است که به جز فهرج، بقیه در حریم شهر یزد قرار دارند و پنج روستای این بخش در حریم منطقه دو شهرداری یزد هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

سخنگوی شورای شهر یزد از الحاق بخش مرکزی به شهر یزد با موافقت شورای شهرستان و کلانشهر شدن یزد خبر داد.

به گزارش مهر، حمیدرضا قمی، صبح امروز در حاشیه جلسه علنی شورای شهر یزد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهرستان یزد ضمن موافقت با الحاق روستاهای بخش مرکزی به شهر یزد، بر تسریع در این اقدام از سوی فرمانداری تاکید کردند.

وی یادآور شد: چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهرستان یزد با حضور محمد یارمند مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری، محمدحسین پاکدل بخشدار مرکزی، محمدجواد آقایی معاون فرماندار یزد و زارع رئیس شورای بخش مرکزی یزد، موضوع الحاق بخش مرکزی به شهر یزد را مورد بررسی قرار داد و با توجه به درخواست روستاهای این بخش برای این اقدام، با الحاق بخش مرکزی به شهر یزد موافقت شد.

قمی با اشاره به مزایای کلانشهر شدن یزد عنوان کرد: یزد در مقایسه با سایر کلانشهرها، همه مؤلفه‌ها و مشکلات و عوارض کلانشهرها را تحمل می‌کند مضاف برآن چسبندگی بخش مرکزی و حمیدیا به یزد لزوم سیاستگذاری همسو و هماهنگ را در مدیریت شهری ایجاب می‌کند.

وی یادآور شد: بخش مرکزی شامل ۱۲ روستای دارای دهیاری، با وسعت ۲ هزار و ۵۳۲ هکتار و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر است که به جز فهرج، بقیه در حریم شهر یزد قرار دارند و پنج روستای این بخش در حریم منطقه دو شهرداری یزد هستند.

سخنگوی شورای شهر یزد بیان کرد: ارائه خدمات شهری مطلوب‌تر در بخش مرکزی، نظارت بر ساخت و سازها، استفاده از حمل و نقل عمومی در این منطقه و ارائه طرح‌های فرهنگی اجتماعی از عمده دلایل الحاق بخش مرکزی به شهر یزد است.

نظرات بینندگان