arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

رئیس جشنواره کن: سینمادوستان به سالن‌ها برمی‌گردند

«تیری فرمو» رئیس جشنواره بین‌المللی فیلم کن در نامه‌ای سرگشاده با ابراز امیدواری درباره آینده سینماها نوشت: سینمادوستان به سالن‌ها باز می‌گردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«تیری فرمو» رئیس جشنواره بین‌المللی فیلم کن در نامه‌ای سرگشاده با ابراز امیدواری درباره آینده سینماها نوشت: سینمادوستان به سالن‌ها باز می‌گردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، تیری فرمو (Thierry Fremaux) رئیس جشنواره کن و برتران تاورنیه (Bertrand Tavernier) فیلمساز سرشناس فرانسوی به عنوان روسای انستیتو لومیر فرانسه با انتشار یک نامه سرگشاده از سینماها حمایت کردند.

در بخشی از این نامه آمده است: از روز چهارشنبه (با اکران بین‌المللی فیلم جدید کریستوفر نولان) بازار بلیت فروشی در سینماهای فرانسه داغ شده است. قطعا میزان فروش هنوز به سطح همیشگی خود نرسیده اما نباید از این مساله غافلگیر شویم چون به راحتی می‌توان توضیحش داد. نه این که فیلم‌ها به طور کامل از پرده غائب بوده باشند اما آن دو ماه برای اصلاح و بهبود صنعت سینما لازم بود.

همچون بیشتر کشورهای جهان، سینماهای فرانسه نیز این تابستان علاوه با محدودیت‌های کرونایی با مشکل کمبود فیلم‌های جدید و باکیفیت دست و پنجه نرم می‌کنند. سالن‌های سینمایی در این کشور پس از نزدیک به سه ماه تعطیلی، ۲۲ ژوئیه (۱ مرداد ۹۹) فعالیت خود را از سر گرفتند اما تنها با اکران فیلم جدید نولان، انگاشته و اضافه شدن چند فیلم جدید به فهرست اکران بود که کورسوی امید برای سینماداران فرانسوی روشن شد.

فرمو و تاورنیه در بخشی دیگر از یادداشت خود تصریح کردند: با فرارسیدن ماه سپتامبر، همه‌چیز دست به دست هم داده تا به این نتیجه برسیم که با فیلم‌های زیبایی که در فهرست اکران هستند، سینمادوستان نیز به سینماها بازخواهند گشت. این شروع تازه به ما اجازه می‌دهد تا دیدگاه‌های واقعی سینماداران، توزیع‌کنندگان، تهیه‌کنندگان و صاحبان اثر را درک کنیم. این دیدگاه‌ها در دستان ما و دستان شماست.

روسای انستیتو لومیر در ادامه خاطرنشان کردند با وجود پیش‌بینی‌های هشداردهنده و نگران‌کننده، سینما هنوز وجود دارد و هیچوقت ما را ترک نکرده بود.

می‌خواهیم خوشبینی و عقیده راسخ خود را ابراز کنیم و روحیه مبارزی که برای بازپس گیری قوا و درک دنیای جدیدی که احاطمان کرده، بدان نیاز داریم را از خود نشان دهیم.

جشنواره لومیر که بر گرامیداشت میراث سینما تمرکز دارد، از ۱۰ تا ۱۸ اکتبر (۱۹ تا ۲۷ مهر) برگزار شده و برخی از فیلم‌های فهرست منتخب جشنواره کن را نیز نمایش می‌دهد. فرمو و تاورنیه به زودی جزئیات برگزاری این جشنواره را اعلام کرده و فرآیند بلیت فروشی آغاز می‌شود.

 

ایرنا

نظرات بینندگان