arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۹

کشف زمین خواری یک هزار میلیارد ریالی در ساوه

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف یک مورد زمین خواری به ارزش یک هزار میلیارد ریال در عملیات پلیس در شهرستان ساوه خبر داد.     
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف یک مورد زمین خواری به ارزش یک هزار میلیارد ریال در عملیات پلیس در شهرستان ساوه خبر داد.     

به گزارش پایگاه خبری پلیس، ‌ سردار «حسن مفخمی شهرستانی» روز چهارشنبه در این خصوص، اظهار داشت: در رابطه با این پرونده سه تن از کارمندان متخلف و همچنین مالک اراضی شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: در تداوم طرح های عملیاتی پلیس،ماموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی شهرستان ساوه در انجام تحقیقاتی از تخلفات کارمندان یکی از ادارات دولتی نسبت به تغییر کاربری اراضی شهری مطلع شدند.  
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: با هماهنگی مرجع قضائی تحقیقات تخصصی در این خصوص آغاز و مشخص شد که فردی با تبانی سه نفر از کارمندان یکی از ادارات دولتی زمین های کشاورزی و باغات را به صورت غیرقانونی و بدون پرداخت حق و حقوق تفکیک و تغییر کاربری داده است.  
 
وی گفت:  ۶ پلاک ثبتی به متراژ ۶۸ هزار و ۳۷ مترمربع در مراحل کارشناسی انجام شده شناسایی شد که  این اراضی دارای سند مالکیت با کاربری اراضی باغات و مزروعی بودند و در اقدامی متخلفانه به صورت غیرقانونی به قطعات مسکونی تفکیک و حتی برای تعدادی از قطعات نیز پروانه ساخت صادر شده بود.  
 
سردار شهرستانی گفت: در تکمیل تحقیقات پلیس سه تن از کارمندان متخلف و مالک این اراضی شناسایی و دستگیر شدند که با توجه به اسناد و مدارک به دست آمده به عمل مجرمانه خود اعتراف کردند و پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.  
 
فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: ارزش این زمین ها در ارزیابی های کارشناسان افزون بر یک هزار میلیارد ریال تعیین شد.

 
وی از شهروندان خواست که در صورت اطلاع از تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو موضوع را برای اقدام قانونی از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

شهر ساوه دارای افزون بر ۲۲۰ هزار نفر جمعیت است که در سالهای اخیر به دلیل رشد مهاجرت با افزایش جمعیت و ایجاد مناطق حاشیه ای مواجه شده است.

نظرات بینندگان