arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

کشف ۲ گور جمعی حاوی اجساد ۵۷ سرباز سوری قربانی داعش

مقامات سوریه اجساد ۵۷ سرباز سوری که شش سال پیش در حملات داعش به استان الرقه کشته شدند، در دو گور جمعی در شمال این استان کشف و به بیمارستان منتقل کردند. واحد‌های مهندسی نظامی و نیرو‌های پزشکی از اداره بهداشت استان الرقه، ۴۲ پیکر جدید را از دومین گور جمعی واقع در نزدیکی روستای «تل الوهب» در هفت کیلومتری جنوب غرب شهر «عین عیسی» در شمال استان الرقه پیدا کردند تا شمار پیکر‌های کشف شده از سربازان سوری که شش سال پیش توسط تروریست‌های داعش کشته شدند به ۵۷ نفر رسیده باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات سوریه‌ اجساد 57 سرباز سوری که شش سال پیش در حملات داعش به استان الرقه کشته شدند، در دو گور جمعی در شمال این استان کشف و به بیمارستان منتقل کردند.

به گزارش فارس، مسئولان ذیربط در سوریه پس از شناسایی دو گور جمعی در استان الرقه ۵۷ جسد متعلق به سربازان ارتش سوریه را در آنجا یافته و به بیمارستان نظامی حلب انتقال دادند تا سپس تحویل خانواده‌هایشان شود.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، واحدهای مهندسی نظامی و نیروهای پزشکی از اداره بهداشت استان الرقه، ۴۲ پیکر جدید را از دومین گور جمعی واقع در نزدیکی روستای «تل الوهب» در هفت کیلومتری جنوب غرب شهر «عین عیسی» در شمال استان الرقه پیدا کردند تا شمار پیکرهای کشف شده از سربازان سوری که شش سال پیش توسط تروریست‌های داعش کشته شدند به ۵۷ نفر رسیده باشد.

دو گور جمعی در روستاهای «الفرحانیه» و «تل الوهب» در جنوب غرب شهر عین عیسی در شمال استان الرقه شناسایی شدند. ارتش سوریه اجساد ۱۵ سرباز را روز سه شنبه از اولین گور در روستای الفرحانیه به بیمارستان انتقال داد.

منابع محلی به اسپوتنیک گفتند: «در فاصله ماه‌های ژوئیه تا آگوست ۲۰۱۴ که گروهک تروریستی داعش به مقرهای لشکر ۱۷ و تیپ ۹۳ ارتش سوریه حمله کرد و نبردهای شدیدی را با یکدیگر داشتند، اهالی بومی روستاهای منطقه اقدام به دفن شبانه نیروهای ارتش سوریه می‌کردند».

به گفته این منابع، تعداد گورهای جمعی کشف شده از اجساد نظامیان سوری در حومه شهر الرقه تاکنون به شش عدد رسیده است. پیش از این در سال ۲۰۱۸ دو گور جمعی حاوی اجساد صدها نفر از نیروهای تیپ ۹۳ که توسط داعش درتابستان سال ۲۰۱۴ کشته شده بودند، کشف شد.

دو گور جمعی دیگر هم در روستاهای حزیمه و تل السمن استان الرقه شناسایی شده که متعلق به پیکر سربازان لشکر ۱۷ غرب الرقه است و قرار است به زودی نبش شود.

در همین حال تاکنون ۲۹ گور جمعی در استان الرقه که چند سالی در کنترل داعش بود کشف شده است. این گورها حاوی اجساد هزاران غیرنظامی و نظامی بوده که توسط داعش یا در حملات هواپیماهای ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا یا در درگیری میان شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا با داعش کشته شدند.

بنا بر گزارش‌ها، بیش از ۸۵ درصد شهر رقه و حومه آن طی سال‌های جنگ به طور کامل تخریب شده و در حال حاضر جز بخش‌هایی از جنوب این استان، تحت کنترل کردهای متحد با آمریکاست.

نظرات بینندگان