arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۲ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۹

محمود عباس: توافق امارات و اسرائیل آخرین خنجر مسموم به پهلوی فلسطین بود / ملت ما بود که معامله قرن را به شکست کشاند و هیچکس در این راه همراه ما نبوده / هرگز میانجیگری آمریکا را در مذاکرات صلح سازمان ملل قبول نخواهیم کرد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست دبیران کل گروه های مقاومت در بیروت ورام الله اعلام کرد که آخرین خنجر مسموم به پهلوی فلسطین توافق اماراتی-اسرائیلی تحت حمایت آمریکا بود. او درباره طرح الحاق بخش های دیگری از کرانه باختری به اراضی اشغالی گفت: فقط ما بودیم که الحاق را متوقف کردیم، ملت ما بود که معامله قرن را به شکست کشاند و هیچکس در این راه همراه ما نبوده است و اعلام کردیم که اگر رژیم اشغالگر حتی یک وجب از خاک ما را الحاق کند، عواقب آن متوجه خود این رژیم خواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست دبیران کل گروه های مقاومت در بیروت ورام الله اعلام کرد که آخرین خنجر مسموم به پهلوی فلسطین توافق اماراتی-اسرائیلی تحت حمایت آمریکا بود.

به گزارش شفقنا، به نقل از المیادین، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین در نشست دبیران کل گروه های مقاومت فلسطین که به صورت همزمان و از طریق ویدئوکنفرانس در بیروت،پایتخت لبنان و رام الله در کرانه باختری برگزار شد سخنرانی کرد.

او اعلام کرد: امروز با قلبی واحد گرد هم جمع شده ایم تا وظیفه ملی در قبال آرمان خود را انجام دهیم. در مرحله بسیار مهم وخطرناکی قرار داریم؛ به گونه ای که قضیه فلسطین با توطئه های گوناگون که مهمترین آن معالمه قرن و پروژه های عادی سازی انحرافی است مواجه شده است.

محمود عباس گفت: ما امروز با عنوان یک ملت واحد با مسئله ای واحد گرد هم جمع شده ایم؛ فلسطین و قدس ما را گرد هم آورده است

او افزود: از سال ۱۹۱۷ با وعده بالفور علیه ما شدند؛ وعده ای که ساخته انگلیس و آمریکا بود و آخرین خنجر مسموم به پهلوی فلسطین توافق اماراتی-اسرائیلی تحت حمایت آمریکا بود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه تصمیم گیری در مورد وطن ما حق محض فلسطینی ها است، گفت: هرگز نمی پذیریم که کسی به جای ما سخن بگوید یا اینکه از طرف ما اختیار دار باشد و تاکید می کنیم که ما به هیچکس اختیار نداده و نخواهیم داد تا به جای ما سخن بگوید.

او درباره طرح الحاق بخش های دیگری از کرانه باختری به اراضی اشغالی گفت: فقط ما بودیم که الحاق را متوقف کردیم، ملت ما بود که معامله قرن را به شکست کشاند و هیچکس در این راه همراه ما نبوده است و اعلام کردیم که اگر رژیم اشغالگر حتی یک وجب از خاک ما را الحاق کند، عواقب آن متوجه خود این رژیم خواهد بود.

محمود عباس به واکنش کشورهای عربی پرداخت و افزود: کشورهای عربی به تعهدات خود در قبال ما عمل نکرده اند و دولت آمریکا کشورها را از اعطای قرض به ما در قبال اموال مسدود شده خودمان منع کرد، اما ما سقوط نکردیم. اطمینان داریم که از اپدیمی کرونا عبور خواهیم کرد و تصمیم گرفته ایم تا یک هیئت وزاری را به همراه ۲۰ کامیون دارو به غزه بفرستیم.

او درباره مذاکره با رژیم صهیونیستی گفت: به تمام میانجیگران گفته ایم که هرگز درباره معامله قرن یا طرح الحاق مذاکره نخواهیم کرد. آماده برگزاری کنفرانس بین المللی ویژه صلح با نظارت سازمان ملل برای مذاکره جدی و بر اساس توافقنامه های بین المللی هستیم و هرگز میانجیگری آمریکا را در این مذاکرات قبول نخواهیم کرد. هرگز بر مسر میز مذاکره ای که معامله قرن روی آن باشد نخواهیم نشست.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که بر اصول ثابت ملی فلسطین کوتاه نخواهند آمد و هرگز سرزمین و وطن خود را ترک نخواهند کرد و برای حمایت از مردم خود ثابت قدم خواهند ماند.

 

نظرات بینندگان