arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۴ شهریور ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان جهانی بهداشت: واکسیناسیون همگانی کرونا؛ شاید سال دیگر / هیچکدام از واکسن های بالقوه، کارآمدی در سطح دستکم ۵۰ درصد مورد نظر ما را نشان نداده‌اند
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۲۱:۳۸

خبرگزاری رویترز امروز به نقل از سخنگوی سازمان جهانی بهداشت نوشت که انتظار نمی‌رود که واکسیناسیون همگانی کرونا تا اواسط سال ۲۰۲۱ انجام شود. مارگارت هریس گفت که هیچکدام از واکسن‌های بالقوه تاکنون در مراحل پیشرفته آزمایش‌های بالینی نشانه واضحی از کارآمدی در سطح دستکم ۵۰ درصد مورد نظر سازمان جهانی بهداشت را نشان نداده‌اند.

دادستانی رومانی: قاضی منصوری خودکشی کرده بود
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۲۰:۳۴

دادستان‌های رومانی روز جمعه اعلام کردند که قاضی منصوری در ماه ژوئن با پرشی از طبقه پنجم یک هتل در بخارست دست به خودکشی زده است. دفتر دادستانی بخارست که این هفته پرونده را مختومه اعلام کرد، در بیانیه‌ای نوشت که قاضی منصوری تنها مشتری هتل بوده است. در بیانیه‌ آمده که غلامرضا منصوری از طبقه پنجم و از ارتفاع بیست متری به پایین پریده و پس از برخورد با زمین، در لحظه جان باخته است.

غریب آبادی: گزارش آژانس دورنمای مثبت و سازنده ای در روابط با ایران ترسیم می نماید
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۲۰:۱۷

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین با اشاره به انتشار گزارش اخیر مدیرکل آژانس در رابطه با موافقتنامه پادمان (ان پی تی) با جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت این گزارش دورنمای مثبت و سازنده ای را در روابط بین ایران و آژانس ترسیم می کند. وی همچنین گفت: برابر این گزارش، آژانس به یکی از دو مکان مورد نظر دسترسی یافت و دسترسی به مکان دوم نیز برای همین ماه برنامه ریزی شده است. مدیرکل همچنین در این گزارش با استقبال از توافق اخیر ایران و آژانس، بیانیه مشترک را نیز به گزارش پیوست نمود

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۱۰ برابر میزان مجاز در برجام رسیده است / میزان ذخائر آب سنگین ایران به کمتر از ۱۳۰ تُن رسیده که میزان ذخائر مجاز برای این مواد ذیل توافق هسته‌ای برجام است
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۹:۵۸

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود که امروز جمعه در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته تأیید کرده که میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران افزایش یافته است. در این گزارش تصریح شده میزان ذخائر آب سنگین ایران به کمتر از ۱۳۰ تُن که میزان ذخائر مجاز برای این مواد ذیل توافق هسته‌ای برجام است. بدین‌ترتیب میزان ذخائر آب سنگین ایران برای اولین بار بعد از اعلام کاهش تعهدات این کشور به مفاد توافق هسته‌ای در محدوده مجاز در برجام قرار گرفته است.

آموزش و پرورش: زنگ تفریح در مدارس ممنوع است / استفاده از ماسک هم الزامیست / مینی بوس و ون باید با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۷:۳۲

مدیرکل آموزش و پرورش تهران گفت: هنگام فعالیت مدارس در روزهای کرونایی برگزاری زنگ تفریح به معنای گذشته ممنوع است.

امام جمعه قم: باید به خاطر لاابالی گری برخی افراد در ایام محرم خون گریه کرد / امارات مراقب رفتارهای خود باشد؛ اگر نیروهای انقلاب تهدیدی را احساس کنند به موقع پاسخ خواهند گفت؛ آن وقت پشیمانی سودی نخواهد داشت
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۷:۳۲

سیدهاشم حسینی بوشهری، امام جمعه موقت قم با اشاره به اعلام رسمی برقراری ارتباط میان امارات و اسرائیل، از فراموشی اسلام و مسلمانان توسط برخی سران کشورهای عربی اظهار تأسف کرد و گفت: مسؤولان امارات اگر می خواهند امنیت خود را در سایه آمریکا و اسرائیل فراهم بیاورند، سخت در اشتباه بوده و اگر به واسطه حضور رژیم صهیونیستی آتشی در منطقه برپا شود، اولین آسیب به خود آنها می رسد.

واکنش واعظی به پیشنهاد روسیه برای مذاکره مستقیم ایران و آمریکا؛ بنای مذاکره نداریم
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۷:۳۱

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به پیشنهاد اخیر وزیر خارجه روسیه مبنی بر آمادگی این کشور برای میانجی‌گیری بین ایران و آمریکا گفت:‌ ما با آمریکایی‌ها بنای مذاکره ندایم و خیلی روشن موضع‌مان را اعلام کردیم.

نماینده لامرد کرونا گرفت
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۱:۴۳

مسئول روابط عمومی سید موسی موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی طی اطلاعیه‌ای از ابتلای وی به بیماری کرونا از چند روز پیش خبر داد.

بر این اساس، وی از چند روز پیش با دستور پزشک عفونی، رژیم دارویی را آغاز کرده و در قرنطینه خانگی به سر می‌برند تا دوره درمان وی کامل طی شود.

تمام دانشجویان از فردا شنبه غربالگری کرونا می شوند
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۱:۴۱

رییس سازمان امور دانشجویان از غربالگری دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت:‌ یکی از طرح‌های مراکز مشاوره این است که از روز شنبه ۱۵ شهریورماه دانشجویان به شکل غیرحضوری کارنامه سلامت خود را پرکنند. این سنجش کمک می کند دانشجویان محتمل، مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا شناسایی شوند تا در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

کدخدایی: حال عمومی آیت الله جنتی خوب است
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۱:۴۱

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پنجشنبه شب نوشت: چند دقیقه قبل با حضرت آیت الله جنتی تلفنی صحبت کردم؛ الحمدلله حال عمومی ایشان خوب بود. برخی مسائل اداری را جویا شدند؛ پاسخ دادم و قرار شد شنبه در محل شورا امور را پیگیری کنیم.

واکنش وزیر ورزش به پرونده ویلموتس: الان این و آن را مجازات و محکوم نکنید
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۱:۴۱

وزیر ورزش و جوانان گفت: پرونده ویلموتس در وسط راه است و الان به جای صحبت از محکومیت و مجازات این و آن وظیفه ما این است که همه بسیج شویم تا از منافع ملی و فوتبال ملی دفاع کنیم تا این حکم ناعادلانه را بشکنیم.

مسعود سلطانی فر افزود: نکته ای که لازم است گفته شود اینکه ما در این پرونده وسط راه هستیم و هنوز چیزی صادر نشده و حکم اولیه نیز ناعادلانه بوده است و باید تلاش کنیم این حکم را در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) بشکنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این حکم را در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) بشکنیم و اگر آنجا مشکلی به وجود آید در مرحله بعد دادگاه عالی سوئیس را در پیش داریم.

موافقت نتانیاهو با فروش تسلیحات نظامی آمریکا به امارات
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۱:۴۰

نیویورک تایمز به نقل از منابع خود نوشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پیش از انتشار علنی خبر عادی سازی با امارات در اواخر ماه گذشته، با فروش تسلیحات نظامی آمریکا به این کشور موافقت کرده بود.

تولید مشترک واکسن کرونا در دستور کار ایران و روسیه
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۱:۳۹

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، گفت که به دنبال مذاکره با رییس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه برای تولید مشترک واکسن کرونا، این مقام روسی از پیشنهاد ایران استقبال کرده و گفته که تولید انبوه و مشترک واکسن کرونا به‌زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

۲۵ مصدوم و ۲ فوتی بر اثر واژگونی اتوبوس در آزادراه کرج به قزوین
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۱:۳۸

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از واژگونی یک دستگاه اتوبوس در آزادراه کرج به قزوین خبر داد و گفت: این حادثه ۲۵ مصدوم و ۲ فوتی برجای گذاشته است.

رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز هم گفت: در این حادثه یک خانم ۶۳ ساله و یک مرد ۴۵ ساله جان خود را از دست دادند.

پلیس راه استان البرز علت این حادثه را خواب آلودگی راننده اتوبوس اعلام کرد.

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به انتقادات از بازگشایی حضوری مدارس
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۱:۳۷

وزیر آموزش و پرورش به انتقادات از بازگشایی حضوری مدارس پاسخ داد و گفت: ما دو اولویت بسیار مهم داریم که هر تصمیمی تحت این دو اولویت است که اولی، سلامت است و هیچ تصمیمی نخواهیم گرفت، مگر اینکه سلامت در آن لحاظ شود و اولویت دوم، تداوم آموزش است.

وی ادامه داد: تجربیات دنیا را هم در این خصوص بررسی می‌کنیم؛ مدارس برخی کشورها از جمله مدارس کشورهای اروپا و آسیای جنوب شرقی از یک هفته قبل باز شده است و هیچ آموزشی هم جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود بنابراین اولویت آموزش حضوری، اصل است.

حمله نافرجام به فرهاد مجیدی / کتک‌کاری روزبه چشمی با افراد ناشناس
۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۱۱:۳۶

کاروان تیم فوتبال استقلال بعد از شکست در فینال جام حذفی حدود ساعت ۱:۳۰ دقیقه بامداد امروز(جمعه) به تهران و فرودگاه مهرآباد رسید. بازیکنان و اعضای کادر فنی در حال تحویل گرفتن چمدان‌های خود بودند که چند هوادار منتسب به باشگاه استقلال به سمت مجیدی آمدند و با لحنی تند او را مواخذه کردند و دلایل باخت را جویا شدند. در همین بین اعضای کادر فنی به همراه چند بازیکن مداخله کردند و ماجرا را فیصله دادند. در ادامه مجیدی تک تک بازیکنان را در آغوش گرفت و با آنها خداحافظی کرد و زودتر از جمع آنها جدا شد و فرودگاه را ترک کرد. بایکنان هم با فاصله چند دقیقه‌ای به محوطه بیرونی فرودگاه رسیدند که به یک باره اتفاقات عجیبی رخ داد. چند فرد ناشناس که بازهم خود را منتسب به باشگاه استقلال می‌دانستند به سمت بازیکنان یورش بردند و الفاظ رکیکی را علیه سید حسین حسینی و فرشید اسماعیلی به کار بردند. همین مساله باعث شد تا روزبه چشمی از کوره در برود و برای حمایت از بازیکنان هم‌تیمی به سمت چند نفری که فحش داده بودند حمله کند. جالب است که فرزاد مجیدی هم جزو نفراتی بود که به آن افراد ناشناس حمله کرده بود.

این حمله چشمی و مجیدی منجر به بالا گرفتن دعوا و درگیری فیزیکی طرفین بود. چند بازیکن استقلال با آن چند فرد ناشناس به طور جدی وارد درگیری فیزیکی شدند و سرانجام پس از چند دقیقه با دخالت مسوولان فرودگاه و مردم و همچنین دیگر بازیکنان استقلال غائله خاتمه پیدا کرد.

نظرات بینندگان