arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱

غذاهای فوری افسردگی می آورند/ معرفی خوراکی های ضدافسردگی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروهی از پژوهشگران اسپانیایی در بررسیهای خود نشان دادند که غذاهای فوری (فست فود) منجر به بروز اختلالات افسردگی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان دانشگاه لاس پالاماس و دانشگاه گرانادا دریافتند که اصطلاح غذاهای فوری یا فست فود نه تنها موجب چاقی می شود بلکه می تواند به افسردگی مصرف کنندگان این نوع غذاها منجر شود.

نتایج پژوهشهای این محققان حاکی از آن است که مصرف زیاد اسنک، شیرینهای آماده و نوشابه های گازدار 51 درصد خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهند.

این محققان به منظور دستیابی به این نتایج در یک دوره زمانی مشخص نوع رژیم غذایی و حالت سلامت روحی و ذهنی حدود 9 هزار نفر را تحت کنترل قرار دادند.

هیچ یک از این افراد در گذشته سابقه بیماری افسردگی نداشتند و هرگز تحت درمان ضد افسردگی قرار نگرفته بودند.

در دوره تحقیق در 493 نفر افسردگی تشخیص داده شد. به این ترتیب، دانشمندان اسپانیایی ارتباط مستقیم میان خطر افسردگی و مصرف مداوم یا پربسامد غذاهای فوری را در رژیم هر یک از این افراد مبتلا به افسردگی کشف کردند.

به گفته این دانشمندان، به هر میزان که روش غذا خوردن اشتباه باشد به همان میزان خطر رنج بردن از بد زندگی کردن افزایش می یابد.

این درحالی است که غذاهایی مثل ماهی (غنی از امگا- 3)، سبزیجات تازه و خوراکیهایی که غنی از ویتامینهای گروه B هستند همانند ترکیبات ضد افسردگی عمل می کنند.

نتایج این بررسی، فرضیه ای را تائید می کند که بیان می دارد رژیم غذایی سالم نه تنها برای بدن بلکه برای حالات روحی نیز مهم است.

پیش از این، تحقیق دیگری از این گروه تحقیقاتی با شرکت بیش از 12 هزار نفر نیز به نتایج مشابهی دست یافته بود.
نظرات بینندگان