arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

وضعیت آب و هوا، امروز ۱۶ شهریور ۹۹ / کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دما در نوار شمالی / وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در شرق و جنوب شرق

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دما در نوار شمالی کشور از وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور طی هفته جاری خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دما در نوار شمالی کشور از وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور طی هفته جاری خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۱۶ شهریورماه) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم است، اظهار کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۷ و ۱۸ شهریور) برای ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از اردبیل ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی ادامه داد:‌ در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ( ۱۹ و ۲۰ شهریور) این شرایط علاوه‌بر نواحی ذکر شده برای بخش‌هایی از استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز پیش‌بینی می‌شود.

به‌گفته ضیاییان، طی پنج روز آینده در نواحی شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ شهریور) برای بخش‌هایی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، یزد، سمنان، شمال اصفهان، قم، جنوب تهران، مرکزی و برای نواحی از غرب و جنوب غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: از بعدازظهر فردا (۱۷ شهریور) تا اواخر هفته دمای هوا در نوار شمالی کشور روند کاهشی ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد خواهد داشت.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ شهریور) صاف تا کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۱۸ شهریور) کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان