arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۶ شهریور ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قایق‌های انتخاباتی ترامپ غرق شد
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۵۴

مقامات منطقه‌ای ایالت تگزاس از غرق شدن چندین قایق در رژه قایق‌های طرفدار کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در یکی از دریاچه‌های این ایالت خبر دادند. هیچ کس در نتیجه این حادثه زخمی نشده است. این قایق‌ها در یک رژه در حمایت از کارزار انتخاباتی «دونالد ترامپ» شرکت کرده بودند.

بانک جهانی پرداخت وام ۲۴۰ میلیون دلاری به لبنان را لغو کرد
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۵۴

بانک جهانی اعلام کرد که پرداخت ۲۴۰ میلیون دلار وام به لبنان برای سد بیسری در دره ای به همین نام در جنوب لبنان را لغو می‌کند. این سازمان مقامات لبنان را متهم کرده که مقررات بانک جهانی از جمله اطمینان کافی از پیامدهای اکولوژیکی این پروژه را نادیده گرفته‌اند.

قیمت دلار، امروز ۱۶ شهریور ۹۹
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۵۴

قیمت دلار امروز یکشنبه ۱۶ شهریور ۹۹ در صرافی‌های بانکی با ۱۵۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۲۲۶۰۰ تومان رسید.

قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز ۲۲۵۰۰ تومان است.

قیمت فروش و خرید یورو نیز ۲۶۸۰۰ و ۲۶۷۰۰ تومان است.

واکنش معاون بهزیستی به «نگهداری ۱۰ کودک کار در زیرزمین بهزیستی شاهین شهر»
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۵۲

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برخورد قاطعانه با مسئولان نگهداری کودکان کار و خیابان در زیرزمین اداره بهزیستی شاهین شهر خبر داد و گفت: بر این اساس حکم عزل رئیس و معاون بهزیستی این شهرستان صادر شد و تخلف اداری آنان پیگیری می‌شود.

حبیب الله مسعودی فرید افزود: با توجه به نبود محل نگهداری کودکان کار و خیابان در شاهین شهر و فاصله کم این شهرستان با اصفهان، این امکان وجود داشت که کودکان را به اصفهان انتقال دهند اما این کار صورت نگرفته است. از سوی دیگر فرد مراقب کودکان با اینکه در همان ساختمان حضور داشته اما برای ساعتی نزد کودکان نبوده و این مساله باعث نگرانی کودکان شده بود که فکر کرده بودند کسی در ساختمان نیست و آنها تنها مانده اند که این مساله مصداق کودک‌آزاری و تخلف بوده است.

نماینده مجلس: نگرانم نکند فرزند من در اندروید وارد اینترنت شود و محتوای مستهجن ببیند
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۵۱

فاطمه محمدبیگی، نماینده امضاکننده طرح «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» گفت: من مادر سه فرزند هستم. امروز آن‌ها را به مدرسه بردم و به من گفتند فرزندانم باید در سامانه «شاد» ثبت‌نام کنیم. تا امروز اجازه نداده بودم فرزندانم با فضای «اندروید» آشنا شوند؛ به این دلیل که فکر می‌‌کنم برای سلامت روحی و اخلاقی‌شان لازم نیست وارد فضای «اندورید» شوند. اما حالا نگرانم که نکند فرزند من در فضای اندروید وارد اینترنت شود و محتوای مستهجن ببیند. سال‌های سال تلاش کرده‌ایم که بچه‌‌های ما با صحنه‌های نامناسب مواجه نشوند.

شمار مبتلایان کرونا در جهان از ۲۷ میلیون نفر گذشت
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۵۰

براساس آمارهای مراکز معتبر، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان بامداد یکشنبه به ۲۷ میلیون و سه هزار نفر رسیده‌است. شمار مرگ و میر جهانی کرونا نیز به ۸۸۲ هزار و ۳۱۲ نفر رسیده است.

سیم‌کارت شاد فقط در شبکه شاد فعال می‌شود
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۵۰

مسئول شبکه آموزشی دانش آموزی شاد گفت: سیم‌کارت شاد تنها قابلیت ورود به شبکه شاد را برای دانش‌آموزان مهیا می‌کند؛ از این رو امنیت آنها در استفاده از شبکه مجازی در حین آموزش حفظ می‌شود.

فروتن شایعه تغیییر جنسیت خود را تکذیب کرد
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۵۰

محمدرضا فروتن با انتشار پستی در اینستاگرام شایعه تغییر جنسیت خود را که توسط برخی رسانه‌ها منتشر شده بود، تکذیب کرد.

او نوشته است: «هموطنان عزیزم، خبری که شب گذشته درمورد من در شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی منتشر شده است، دروغ و به دور از حقیقت است. ضمن احترام به تمامی تفاوت های جنسیتی، خبر منتشرشده را به تمامی تکذیب می کنم. حق پیگیری و شکایت از رسانه ها و اشخاصی که چنین اطلاعات نادرستی را بدون هرگونه تحقیق و کاوش در سطح جامعه منتشر می کنند، برای خویش محفوظ می دانم.»

همسر یاسر عرفات: دادگاه لاهه پرونده شوهرم را دوباره به جریان خواهد انداخت
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۴۹

سهی عرفات، همسر یاسر عرفات رییس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب با بیان این که دادگاه کیفری بین‌المللی (لاهه) پرونده ترور یاسر عرفات را مجدداً به جریان خواهد انداخت، افزود: ما اطلاعات جدید و حساسی را فاش خواهیم کرد.

او بدون ذکر جزییات و نام‌بردن از شخص یا کشوری تنها اعلام کرد که اطلاعاتی در اختیار داریم که نه‌ تنها حکایت از وجود فساد در این پرونده دارد، بلکه مسأله جاسوسی نیز مطرح است.

مرگ عرفات که برنده جایزه صلح نوبل (۱۹۹۴) بود با شایعه‌هایی همراه بوده است.

دختر ۱۱ ساله، قربانی جدید سنت «فصلیه» در اهواز
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۴۷

یکی از بستگان یک دختر ۱۱ ساله در خوزستان اینگونه توضیح داد: «ماجرا از ازدواج برادر این دختر با زنی از طایفه دیگر آغاز شد، سه روز بعد از ازدواج، پسرعموهای عروس تحت عنوان «نهوه» نسبت به این وصلت اعتراض می‌کنند و منزل خانواده داماد را به رگبار می‌بندند. بعد از آن، طایفه داماد واسطه‌هایی برای مذاکره با طرف مقابل (طایفه عروس) می‌فرستد و بعد از مهلت ۱۶ روزه (در دو مقطع) نشست‌هایی با حضور شیوخ و بزرگان برگزار می‌کنند. در این جلسات طایفه عروس مطالبه سه میلیارد ریال جریمه مالی و دادن دختری به عنوان فصلیه می‌کنند.»

طبق سنت «نهوه»، پسرعموهای یک دختر برای خود حق تصمیم گیری درباره ازدواج آن دختر قائل هستند و می‌توانند از ازدواج دختر با یک فرد از طایفه دیگر ممانعت و به اصطلاح آن را "نهی " کنند.

در سنتی دیگر، برای پایان دادن به دعوای خونین میان دو قوم، زنی از طایفه‌ قاتل به طایفه مقتول داده می‌شود که عرب‌ها به آن زن «فصلیه» می‌گویند و در سایر اقوام نیز «خون‌بس» نامیده می‌شود.

پلتفرم‌ها در صورت ایجاد مسائل فرهنگی و امنیتی فیلتر می‌شوند
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۴۶

به گفته رئیس مرکز ملی فضای مجازی، در شبکه ملی اطلاعات، قرار بر قطع هیچ شبکه‌ای نیست و تنها درصورتی که پلتفرم‌ها از قوانین ایران تبعیت نکنند و موارد غیرقانونی‌شان به حدی باشد که مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی ایجاد کند، فیلترینگ صورت می‌گیرد.

نخستین فضاپیمای قابل استفاده مجدد چین با موفقیت فرود آمد
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۱:۴۶

خبرگزاری شینهوا گزارش داد: نخستین فضاپیمای آزمایشی قابل استفاده مجدد چین که دو روز پیش به فضا پرتاب شده بود، با موفقیت به محل تعیین شده بازگشت. این موفقیت بزرگ می‌تواند به انجام سفرهای دورتر به فضا منجر شود. برخی از مفسران این فضاپیما را با X-۳۷B نیروی هوایی ایالات متحده مقایسه می کنند؛ X-۳۷B یک هواپیمای فضایی خودکار ساخته شده توسط شرکت بوئینگ است که می تواند مدت طولانی در مدار باقی بماند و بعد به خودی خود به زمین بازگردد.

نظرات بینندگان