arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / شوک بزرگ در ورزش ایران؛ استعفای بنا در کشتی و یحیی از پرسپولیس / جزئیات جدید اجرایی شدن طرح برق مجانی / افزایش ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو طی ۲ روز / مجلس در اندیشه احیای نظام پارلمانی و منصب نخست‌وزیری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / شوک بزرگ در ورزش ایران؛ استعفای بنا در کشتی و یحیی از پرسپولیس / جزئیات جدید اجرایی شدن طرح برق مجانی / افزایش ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو طی ۲ روز / مجلس در اندیشه احیای نظام پارلمانی و منصب نخست‌وزیری

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نایب‌رییس مجلس: لازم است مدتی در کشور نظام پارلمانی حاکم شود: قاضی زاده هاشمی، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد لازم است که در کشور مدتی طولانی نظام پارلمانی حاکم شود. ما نیاز داریم در موقع لزوم سریعا افراد را عوض کنیم اما با شرایط کنونی اگر سراغ هرکسی برویم بحران سیاسی ایجاد می‌شود.

جزئیات جدید اجرایی شدن طرح برق مجانی: مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: برای تدوین دستورالعمل های اجرایی طرح برق امید که وعده داده شده بود تا اواخر مهر ماه تدوین شود روز گذشته در کمیسیون انرژی مجلس موضوعاتی مورد ارزیابی قرار گرفت. وی با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در این راستا، اظهار کرد: یکی از مواردی که به تازگی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت این بود که مشترکان کم مصرف که در سکونتگاه های غیر دائم حضور دارند شامل حال تخفیف صد درصدی نشوند.

شرایط جدید برای کاندیدهای ریاست جمهوری: سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: در نشست امروز سوابق مدنظر یک رجال سیاسی و مناصب مشاغل مدنظر مشخص شد. وی گفت: حداقل سن افراد ۴۵ و حداکثر آن ۷۰ سال در هنگام ثبت نام و کاندیداتوری باشد. کاندیدا باید از سلامت و توانایی جسمی و روانی برخوردار بوده و شرایط عدم محکومیت به جرایم اقتصادی، امنیت داخلی و خارجی، تخلف انتخاباتی، عدم وابستگی به گروه‌های غیر قانونی و عدم اعتیاد به مواد مخدر را داشه باشد.

افزایش ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی قیمت خودرو طی ۲ روز: در بازار دیروز سمند ال ایکس با افزایش ۱۳ میلیون تومانی با قیمت ۱۷۰ میلیون تومان، سمند سورن با افزایش ۱۱ میلیون تومانی با قیمت ۲۱۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ با افزایش ۹ میلیون تومانی با قیمت ۱۶۶ میلیون تومان، پژو پارس تویو ۵ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی با قیمت ۲۳۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۸ میلیون تومانی با قیمت ۱۸۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۵ تیپ ۵ با افزایش ۱۳ میلیون تومانی با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ v۸ با افزایش ۱۵ میلیون تومانی با قیمت ۲۱۵ میلیون تومان، رانا با افزایش ۹ میلیون تومانی با قیمت ۱۸۳ میلیون تومان و هایما s۷ با افزایش ۲۰ میلیون تومانی با قیمت ۶۳۲ میلیون تومان در بازار به ثبت رسیده است.

شوک به کشتی ایران؛ محمد بنا استعفا کرد:  محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در اقدامی ناگهانی و در حالی‌که قرار بود پس از ماه‌ها اردوی تیم ملی از سر گرفته شود، از سمت خود استعفا کرد. بنا در گروه واتس‌آپ که ملی پوشان و کادر فنی تیم ملی در آن حضور دارند، استعفای خود را از سرمربی‌گری تیم ملی اعلام کرده است. وی در پیام خود ضمن خداحافظی از ملی پوشان، نوشته: سنم بالا رفته و دیگر نمی‌کشم.

گل‌محمدی استعفا کرد: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس اعلام کرد که فردا نامه عدم همکاری‌اش را به مدیران این باشگاه تحویل می‌دهد. در حاشیه تمرین دیروز (یکشنبه) تیم فوتبال پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی، سرمربی این تیم به دلیل آن چه "دروغگویی مدیران باشگاه" عنوان کرد، اظهار کرد که فردا نامه عدم همکاری‌اش را به مدیران باشگاه می‌دهد و بعد از مسابقات لیگ قهرمانان دیگر حاضر به ادامه همکاری با سرخ‌پوشان نیست.

آخرین آمار کرونا در ایران: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۳۹ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به۲۲ هزار و ۲۹۳ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند. سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۶ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،هزار و ۹۹۲بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۹۰۵ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۶ هزار و ۶۵۸ نفر رسید.

جهانپور: واکسن ضد کرونای روسی در ۷۶ داوطلب، واکنش تولید آنتی بادی داشته است: کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در توییتی درباره وضعیت واکسن‌ کرونای روسی نوشت: واکسن دوقلوی ضد کرونای روسی موسوم به اسپوتنیک V در 76 داوطلب، واکنش تولید آنتی بادی داشته است.

 

نظرات بینندگان