arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / وعده ترامپ برای شگفت‌زده کردن مردم آمریکا درباره واکسن کرونا / واکسن چینی کرونا در بدن سالخوردگان پادتن تولید کرد / ماجرای هدیه ویژه برای وزیرخارجه سوییس / وزیر آموزش و پرورش: حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست / حضور معنی‌دار ظریف در دیدار روحانی با وزیر خارجه سوئیس / کدام خودرو حاشیه سود ۳۰۰ میلیونی دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / وعده ترامپ برای شگفت‌زده کردن مردم آمریکا درباره واکسن کرونا / واکسن چینی کرونا در بدن سالخوردگان پادتن تولید کرد / ماجرای هدیه ویژه برای وزیرخارجه سوییس / وزیر آموزش و پرورش: حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست / حضور معنی‌دار ظریف در دیدار روحانی با وزیر خارجه سوئیس / کدام خودرو حاشیه سود ۳۰۰ میلیونی دارد؟

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

کدام خودرو حاشیه سود ۳۰۰ میلیونی دارد؟: همزمان با سقوط بازار سرمایه و منفی خوردن بسیاری از سهم‌ها در بورس، بازار خودرو با شیب بسیار تند صعودی خریداران واقعی را غافلگیر و دلالان را ذوق‌زده کرده است. افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومانی خودروهای تولید داخل اتفاقی نبود که خیلی‌ها آن را پیش‌بینی کرده باشند. به ویژه اینکه بورس هم بدترین روزهای خود را دست‌کم در سال ۹۹ تجربه می‌کند و قیمت دلار در آستانه رسیدن به سقف ۲۶ هزار تومان است.

وعده ترامپ برای شگفت‌زده کردن مردم آمریکا درباره واکسن کرونا: رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در کنفرانس خبری مدعی شد در صورتی که نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروزی شود معتادان و خودکشی در این کشور افزایش خواهد یافت. وی که در کنفرانس خبری در کاخ سفید صحبت می‌کرد، افزود: «اظهارات سیاسی می‌شنویم که مردم را درباره واکسن کرونا نگران می‌کند. واکسن کرونا امن خواهد بود و مردم آمریکا به زودی درباره واکسن کووید-۱۹ شگفت زده خواهند شد.»

رویترز: واکسن چینی کرونا در بدن سالخوردگان پادتن تولید کرد: واکسن چینی کرونا که در حال سپری کردن مرحله نهایی آزمایش بالینی خود است توانسته است در بدن سالخوردگان نیز پادتن تولید کند. رویترزگزارش داد: شرکت سینوواک بیوتک، روز دوشنبه اعلام کرد که واکسن کرونایی که این شرکت در داوطلبان سالخورده استفاده کرده ایمن بوده و بر اساس نتایج اولیه، واکنش‌های ایمنی که در نتیجه تزریق این واکسن به افراد سالخورده حاصل شده اندکی ضعیفتر از افراد جوان است.

یک نماینده: استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد: ولی اسماعیلی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، در حساب توییتری خود نوشت: «استیضاح وزیر آموزش و پرورش کلید خورد. دیروز بعد از سوال از وزیر محترم آموزش و پرورش و اعلام وصول توسط هیات رئیسه برای بحث در کمیسیون تخصصی استیضاح وزیر هم کلید خورد و برای امضا در کارتابل نمایندگان محترم قرار گرفت. مجلس انقلابی برای حفظ جان فرزندان ملت با احدی تعارف ندارد.»

ماجرای هدیه ویژه برای وزیرخارجه سوییس: وزیر خارجه سویس در دیدار با روحانی از کراواتی که در اصفهان هدیه گرفت استفاده کرد. وزیر خارجه سوییس در سفر به اصفهان کراواتی با طراحی دوخت نقش ایرانی هدیه گرفته است ودر دیدار با روحانی هم این موضوع را یادآوری کرد.

وزیر آموزش و پرورش: حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست: حاجی میرزایی گفت: از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است اما حضور دانش آموزان در مدارس الزامی نیست. او ادامه داد: دانش آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب کرده و به مدرسه اعلام کنند. حاجی میرزایی یادآوری کرد: آمار‌های تدریجی نشان می‌دهد تا چند روز گذشته بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان آموزش حضوری را انتخاب کرده‌اند و بقیه دانش آموزان آموزش مجازی و تلویزیونی را ترجیح دادند.

ابهام در برگزاری یا عدم برگزاری پیاده‌روی اربعین: در حالی که مسئولان کشورمان از لغو مراسم اربعین به دلیل شیوع کرونا خبر دادند، استاندار کربلا در حرم سیدالشهدا (ع) به آمادگی کربلا برای پذیرش میلیونی زوار اربعین از سراسر جهان اشاره کرد.

حضور معنی‌دار ظریف در دیدار روحانی با وزیر خارجه سوئیس: وزیر امور خارجه سوئیس امروز با رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد. در این دیدار آقای محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز حضور داشت. ظریف اخیراً در چند جلسه اخیر هیئت دولت حاضر نبوده اما حضور او در دیدار امروز می‌تواند به معنای رد شایعه استعفا باشد.

فوت ۱۱۷ بیمار کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ( ۱۷ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۲۱۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۱۱۶نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۸ هزار و ۸۱۰ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۴۱۰ نفر رسید. به گفته لاری، بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

سازمان استخدامی: دريافت کپی مدارك هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی ممنوع شد: رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی از خدمت‌گیرندگان را ابلاغ کرد. به موجب این بخشنامه، دستگاه‌های اجرایی موظفند جهت نحوه استعلام‌های برخط و رفع موانع حقوقی و قانونی احتمالی با سازمان ثبت احوال به تفاهم برسند، به‌ نحوی که حداکثر ظرف مدت یک ماه، دریافت کپی مدارک هویتی در فرآیندهای ارایه خدمات به شهروندان به صورت کامل حذف شود.

ملک سلمان به ترامپ: عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل، منوط به تاسیس کشور مستقل فلسطین است: «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی یکشنبه شب در گفت وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بر لزوم سازش میان فلسطینیان و اسرائیل تاکید و روابط حسنه با اسراییل را منوط به تشکیل کشور مستقل فلسطین کرد.

عدم تایید واکسن کرونای ساخت روسیه و چین توسط سازمان بهداشت جهانی: تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، همزمان با تکاپو و رقابت جهانی برای ساخت واکسن گفت، سازمان متبوعش تنها واکسن کرونایی را تایید می‌کند که موثر و بی‌خطر باشد.

نظرات بینندگان