arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۸ شهریور ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ناوالنی، رهبر مخالفان پوتین از کما خارج شد
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۲:۰۷

الکسی ناوالنی وبلاگ نویس و رهبر مخالفان دولت روسیه که از دو هفته پیش به کما رفته است و در بیمارستانی در برلین بستری است، از این حالت خارج شد. ناوالنی دیگر به دستگاه تنفس مصنوعی وصل نیست. بیمارستان چریته برلین گفته است: ناوالنی همچنین به صداها واکنش نشان می دهد اما هنوز زود است که پیامدهای مسمومیت وی در درازمدت ارزیابی شود.

تزریق واکسن کرونای روسی به مردم این کشور آغاز شد
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۲:۰۳

وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که نخستین محموله واکسن کرونای روسی برای واکسناسیون مردم روسیه عرضه شد.

وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد: انتظار می رود در آینده نزدیک محموله های این واکسن به مناطق مختلف روسیه ارسال شود.

واکسن اسپوتنیک-و که حدود یک ماه پیش به صورت رسمی در روسیه ثبت شد، در سه مرحله آزمایش شد که مرحله سوم ان هفته گذشته صورت گرفت و در آن 3 هزار داوطلب در مسکو شرکت کردند.

رهبر معظم انقلاب درمورد اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام (ص): بهانه‌ «آزادی بیان» برای محکوم نکردن این جرم عوام‌فریبانه است
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۱:۴۴

رهبر معظم انقلاب در پیامی، اهانت اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم را محکوم کردند. متن پیام به شرح زیر است: گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه‌ی فرانسوی در اهانت به چهر‌ه‌ی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت. بهانه‌ی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوام‌فریبانه است. سیاستهای عمیقاً ضدّ اسلامیِ صهیونیست‌ها و دولتهای استکباری عامل این‌گونه حرکتهای دشمنانه است که هر چند یکبار بُروز می‌یابد. این حرکت در این برهه‌ی زمانی میتواند، نیز به انگیزه‌ی منصرف کردن ذهن ملّتها و دولتهای غرب آسیا از نقشه‌های شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند. ملّتهای مسلمان بویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقه‌ی حسّاس، باید هرگز دشمنی‌های سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند.

قیمت دلار، امروز ۱۸ شهریور ۹۹
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۱:۴۲

قیمت دلار امروز سه شنبه ۱۸ شهریور ۹۹ در صرافی‌های بدون تغییر نسبت به دو روز گذشته ۲۲۶۰۰ تومان تعیین شد.

قیمت خرید دلار در این صرافی‌ها نیز ۲۲۵۰۰ تومان است.

قیمت فروش و خرید یورو نیز ۲۶۸۰۰ و ۲۶۷۰۰ تومان است.

۲۵ شهریور، زمان صدور رأی نهایی پرونده نجفی
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۱:۴۲

جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور در مورد رأی پرونده محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران برگزار می‌شود.

تصمیم گیری درباره عمد یا غیرعمد بودن قتل میترا استاد به دست محمدعلی نجفی سه‌شنبه هفته آینده (۲۵ شهریور ماه) نهایی خواهد شد.

خریداران امروز خودرو حتماً ضرر می‌کنند
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۱:۴۱

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: قیمت خودرو در این دو هفته کاذب و هیجانی بوده است که یک عده سوداگر در فکر استفاده از این شرایط هستند و قطعاً این قیمت‌ها شکسته خواهد شد. افرادی که در این شرایط وارد بازار خودرو شدند حتماً زیان خواهند کرد.

دانش‌آموزان با نشانه‌های عفونت ویروسی به مدرسه نروند
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۹:۴۱

مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت: وضعیت امسال با سال‌های گذشته کاملا متفاوت است و والدین به هیچ عنوان نباید دانش آموزی را که کوچکترین نشانه عفونت ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی دارند، به مدرسه بفرستند.

مسمومیت ۷۲ نفر از اهالی یک روستا در ثلاث‌باباجانی
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۹:۴۰

جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: از صبح امروز(۱۷ شهریور) حدود ۷۲ نفر از اهالی روستای شیخ‌صله ثلاث‌باباجانی با علائم مسمومیت به مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان ثلاث‌باباجانی مراجعه کردند که ۶۹ نفر آنها به صورت سرپایی مداوا و سه نفر بستری شدند.

بالایی با اشاره به تشکیل کمیته بهداشت در شهرستان ثلاث‌باباجانی و رصد موضوع با احتمال آلودگی آب، گفت: بلافاصله اقدامات لازم جهت قطع آب و تامین آب شرب سالم و نمونه‌گیری از آب روستا انجام شد.

بالایی با بیان اینکه برای اعلام نظر دقیق در خصوص علت دقیق حادثه باید منتظر نتایج بررسی کارشناسان مربوطه بود، گفت: با توجه به اینکه کمتر از سه درصد جمعیت منطقه دچار مسمومیت شده‌اند، احتمال آلودگی نقطه‌ای از آلودگی منابع و مخازن آب بیشتر است.

عراق: ورود زائران خارجی اربعین به عراق ممنوع است
۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۹:۳۹

سخنگوی وزارت بهداشت عراق تاکید کرد که مطابق مصوبه ستاد مرکزی مبارزه با کرونا، ورود زائران خارجی اربعین به کشور ممنوع است و هیچ تصمیم جدیدی در باره گشودن مرزها در ایام اربعین به روی زائران دیگر کشورها گرفته نشده است.

نظرات بینندگان