arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۱ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹

المیادین: موافقت طرفین درگیر در لیبی با پیشبرد راه‌حل سیاسی / موافقت بر تشکیل دولت وحدت ملی با رعایت تنوع جغرافیایی لیبی

خبرنگار المیادین اعلام کرد که در طرفین درگیر در لیبی در پایان مذاکرات خود در مغرب درباره برخی توصیه ها که نقشه‌ای برای راه‌حل سیاسی در این کشور ترسیم می‌کند، توافق کردند. خبرنگار المیادین افزود: توصیه هایی که در این نشست بر آن توافق شد شامل تشکیل دولت وحدت ملی با رعایت وحدت و تنوع جغرافیایی لیبی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرنگار المیادین اعلام کرد که در طرفین درگیر در لیبی در پایان مذاکرات خود در مغرب درباره برخی توصیه ها که نقشه‌ای برای راه‌حل سیاسی در این کشور ترسیم می‌کند، توافق کردند.

به گزارش شفقنا، خبرنگار شبکه المیادین اعلام کرد که طرفین درگیر در لیبی که در مذاکرات برگزار شده در مغرب، درباره برخی توصیه‌ها که نقشه‌ای برای راه‌حل سیاسی در این کشور ترسیم می‌کند، توافق کردند.

این شبکه بر اساس اطلاعاتی اعلام کرد: سازمان ملل قصد دارد به زودی طرفین درگیر در لیبی را به برگزاری نشست لیبی-لیبی در ژنو دعوت کند.

بر اساس این اطلاعات، مرحله مقدماتی برای سازش شامل دوره زمانی محدودی است که هدف آن فراهم کردن شرایط برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در لیبی است. در این مرحله تمامی موسسه های اجرایی و پارلمان به شهر «سرت» منتقل خواهند شد.

خبرنگار المیادین افزود: توصیه هایی که در این نشست بر آن توافق شد شامل تشکیل دولت وحدت ملی با رعایت وحدت و تنوع جغرافیایی لیبی است.

امروز گفتگوها بین طرف های لیبیایی در بوزنیقه در اطراف رباط، پایتخت مغرب پس از یک روز توقف از سرگرفته شد.

هیئت های دو طرف بحران لیبی برای پیشرفت در مذاکرات که با برخی موانع مواجه شده است، در این مذاکرات حضور یافتند.

سمت‌های حاکمیتی، مقر بانک مرکزی و اموال حاصل از فروش نفت لیبی از مهم ترین موانع موجود در مذاکرات است.

مذاکرات طرفین درگیر در لیبی که از روز یک‌شنبه در مغرب آغاز شده بود، به سبب پافشاری هیئت شورای ریاستی برای انتقال درآمدهای حاصل از فروش نفت به بانک مرکزی در طرابلس، مذاکرات به مدت یک روز به حال تعلیق درآمده بود.

عبدالسلام الصفرانی، عضو هیئت مذاکره کننده شورای ریاستی لیبی از امکان رسیدن به تفاهماتی در این گفت‌وگو خبر داد و گفت، در این مذاکرات محور اصلی درباره اختلافات سیاسی و تشکیلاتی است، زیرا فساد به شدت در کشور توسعه یافته است.

نظرات بینندگان