arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / ارزش سهام عدالت ۲۳ شهریور ۹۹ چقدر است؟ / لغو دورکاری تمام کارمندان تهرانی / وزیر آموزش و پرورش: بی سلیقگی کردیم، ببخشید / کاهش ۵ تا ۱۳ میلیونی قیمت خودرو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / ارزش سهام عدالت ۲۳ شهریور ۹۹ چقدر است؟ / لغو دورکاری تمام کارمندان تهرانی / وزیر آموزش و پرورش: بی سلیقگی کردیم، ببخشید / کاهش ۵ تا ۱۳ میلیونی قیمت خودرو

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

ارزش سهام عدالت ۲۳ شهریور ۹۹ چقدر است؟: دیروز (یک شنبه 23 شهریور) ارزش سبد دارندگان سهام عدالت با افزایش بیش از 600 هزار تومانی به 15 میلیون و ششصد هزار تومان رسید.  پس از پایان معاملات دیروز بازار بورس ایران(یک شنبه 23 شهریور)،  ارزش هر برگه سهام عدالت 490 هزارتومانی دارندگان این سهام به 15 میلیون و ششصد و چهل هزار تومان رسید که نسبت به ارزش روز قبل این سهام (شنبه 22 شهریور) حدود 600 هزار تومان افزایش داشته است.  شاخص کل بازار بورس نیز با بیش از 5 هزار واحد ریزش، به رقم 1.578.186 واحد رسید.

واکسن آنفلوآنزا فقط برای ۱۶ میلیون ایرانی وجود دارد: دکتر طبرسی رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: واردات واکسن آنفلوآنزا ۸ برابر شده با وجود این فقط برای ۱۶ میلیون نفر واکسن داریم‌. وی افزود: در مورد آنفلوآنزا واکسن‌های شناخته شده خوبی با اثرات نسبی تولید شده، لذا توصیه می‌شود کلیه افراد در معرض خطر یعنی افراد بالای ۶۵ سال و زیر پنج سال، افراد دارای بیماری سرطان، قند و فشار خون، بیماران قلبی، ریوی، کبدی و کلیوی مزمن، افراد دارای بیماری‌های نقص ایمنی و بخصوص خانم‌های باردار حتما امسال واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

کاهش ۵ تا ۱۳ میلیونی قیمت خودرو: رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: در روز‌های اخیر شاهد سیر نزولی قیمت خودرو هستیم، بطوری که این کاهش قیمت در محدوده ۵ تا ۱۳ میلیون تومان قرار دارد. سعید موتمنی در رابطه با وضعیت بازار خودرو به ایلنا گفت: در روز‌های اخیر شاهد سیر نزولی قیمت خودرو هستیم، بطوریکه این کاهش قیمت در محدوده ۵ تا ۱۳ میلیون تومان قرار دارد. وی ادامه می‌دهد: البته ممکن است افرادی که با قیمت بالا خودرو خریداری کرده‌اند در برابر کاهش قیمت از خود مقاومت نشان دهند، آن هم به دلیل عدم وجود سقف قیمتی است. اما به طور کلی خریدار نباید فریب این قیمت‌های گزاف را بخورد تا متضرر هم نشود.

آذری جهرمی: اینترنت رایگان دانشجویی تا هفته اول مهر فعال می‌شود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رایزنی برای تامین اعتبار بسته‌های اینترنتی رایگان آموزش مجازی، گفت: در تلاشیم تا با تامین اعتبارات، بسته‌های رایگان دانشجویان تا هفته اول مهرماه فعال شود.

وزیر آموزش و پرورش: بی سلیقگی کردیم، ببخشید: وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: بابت بی‌سلیقگی انجام‌ شده در کتاب ریاضی سوم دبستان عذرخواهی کرده و آن را اصلاح می‌کنیم. وی افزود: ساختن آینده، نسل نو و شکل گیری شخصیت و هویت نسل، چه در مقام مادر چه در مقام معلم، زنان نقش ویژه‌ای دارند. همچنین بیش از نیمی از دانش آموزان کشور هم دختران هستند لذا تبعیض دیرینه جنسیتی که در دسترسی به آموزش وجود داشت، به طور کامل برطرف شده است

در نشست سران قوا چه گذشت؟: نشست سران سه قوه عصر دیروز با حضور رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور پس از برگزاری این جلسه و در جمع خبرنگاران درباره این نشست، گفت: در جلسه امروز در زمینه سرمایه گذاری و رفع موانع تولید که مورد تاکید مقام معظم رهبری است بحث های خوبی مطرح و بنا شد این مباحث را ادامه دهیم. آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه نیز شامگاه دیروز پس از برگزاری نشست سران قوا درباره این نشست، گفت: امروز دشمن با جنگ اقتصادی، روانی و رسانه‌ای به دنبال مایوس کردن مردم و ایجاد اخلال در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و جامعه ما است.

استاندار تهران: دور کاری یک سوم کارمندان تهران لغو شد: انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران اظهار کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده دورکاری یک سوم کارمندان در استان تهران لغو شد و کارمندان همانند سابق در سرکار حاضر می‌شوند. استاندار تهران درباره افزایش بیماران کرونایی گفت: تعداد بستری‌ها بیشتر شده، اما الحمدالله تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا افزایش نداشته است.

۸۸ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طبق آخرین وضعیت شیوع بیماری در کشور هم‌اکنون ۸۸شهرستان در سراسر کشور در وضعیت قرمز و ۹۰ شهرستان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند. مابقی شهرستان‌های کشور نیز در وضعیت زرد یعنی با خطر متوسط بیماری و سفید یعنی با خطر کم بیماری قرار دارند. وی با تاکید بر اینکه هیچ نقطه سبز یعنی منطقه عاری از بیماری کرونا در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: بیشترین بروز هفتگی موارد مثبت بستری شده در هفته سوم شهریورماه به ترتیب در استان‌های بوشهر، قم و لرستان و بیشترین بروز هفتگی مرگ و میر در این بازه زمانی به ترتیب در استان‌های خراسان شمالی، سمنان و اصفهان گزارش شده است.

مطهری: باید از کویت و عربستان قدردانی شود: علی مطهری نماینده سابق مجلس در توییتر نوشت: دولتهای بحرین و امارات که تسلیم فشار آمریکا برای برقراری ارتباط با اسرائیل شدند، آنهم به خاطر پیروزی ترامپ در انتخابات، در واقع سقوط خود را نزدیکتر کردند. اما باید از کویت و عربستان که در مقابل فشار آمریکا مقاومت کرده‌اند به نوعی قدردانی شود تا سیاست متعادل ایران آشکار شود.

نظرات بینندگان