arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۴ شهریور ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سوگا رییس حزب حاکم ژاپن و جانشین «آبه شینزو» شد
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۱:۱۸

«یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن در انتخابات درون حزبی که امروز دوشنبه برگزار شد به عنوان رییس حزب لیبرال دموکرات ژاپن و جانشین «آبه شینزو» نخست وزیر مستعفی این کشور انتخاب شد.

سوگا در این انتخابات بر "ایشیبا شیگرو" وزیر دفاع سابق و دبیرکل پیشین حزب لیبرال دموکرات و "کیشیدا فومیئو" وزیر خارجه سابق ژاپن و رئیس امور خط مشی این حزب رقابت کرد.

با توجه به اینکه حزب حاکم، اکثریت پارلمان این کشور را در دست دارد کسی که به عنوان رهبر حزب انتخاب می شود در انتخابات پارلمان نیز به عنوان نخست وزیر انتخاب می شود.

سقوط کولبر ۱۴ ساله از کوه / درمان کولبر به دلیل مشکلات مالی متوقف مانده
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۰:۵۳

در روزهای گذشته، «مانی هاشمی» کولبر ۱۴ ساله اهل پاوه کرمانشاه به دلیل سقوط از کوه، مصدوم شد. این کولبر ظاهراً دچار جراحت‌های عمیق شده و خانواده او توان مالی برای انتقال او به مراکز درمانی تهران را ندارند.

جریان حادثه به این شکل بوده که مانی ۱۴ ساله از ترس دستگیری و بازداشت، تعادل خود را از دست می‌دهد و از کوه سقوط می‌کند. او با خانواده‌اش در روستای شمشیر از توابع پاوه کرمانشاه زندگی می‌کنند و درمان‌های اولیه در بیمارستان‌های محلی صورت گرفته است.

کیهان: سلبریتی‌های حامی نوید افکاری، سابقه همراهی با مفسدان اقتصادی دارند
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۰:۰۵

کیهان نوشت: از چند روز قبل از اجرای حکم قصاص نوید افکاری برخی از سلبریتی‌های وابسته به مراکز زر و زور و تزویر، اقدام به انتشار پیام‌هایی در حمایت از این قاتل نمودند! این افراد، چندی قبل نیز از سه سارق مسلحِ محکوم به اعدام حمایت کرده بودند!

۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر رایگان خواهد بود
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۰:۰۴

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برای ارائه واکسن آنفلوآنزا سه نوع قیمت داریم، گفت: گروه اول شامل همان دو و نیم میلیون دوز است که به صورت رایگان توزیع می‌شود. گروه دوم سالمندان بالای ۶۵ سال هستند که باید با ثبت کد ملی و احراز هویت واکسن را از داروخانه‌ها با قیمت حدود ۴۲ هزار تومان تهیه کنند. برای کودکان زیر ۵ سال هم واکسن سه ظرفیتی در داروخانه‌ها توزیع می‌شود. بعد از اینکه توزیع واکسن بین این گروه‌ها تمام شد؛ بر اساس میزان تقاضای موجود سراغ گروه‌های دیگر می‌رویم.

وی تاکید کرد: اگر میزان تقاضا بیشتر از آن ۱۶ میلیون دوزی باشد که وارد خواهیم کرد، مجبور می‌شویم با ارز نیمایی وارد کنیم که در این صورت قیمت بیشتری خواهد داشت.

رئیس شورای شهر بوشهر بازداشت شد
۱۳۹۹/۰۶/۲۴ - ۱۰:۰۳

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در ارتباط با پرونده تخلف‌های مالی در شهرداری این بندر بازداشت شد.

حسن پور اعلام کرد: گفت: پیش از این نیز در تداوم رسیدگی به پرونده سوء استفاده مالی در شهرداری بوشهر 13 نفر از کارکنان این شهرداری به اتهام اختلاس حسب دستور قضایی از سوی اداره کل اطلاعات این استان دستگیر شده بودند.

وی یادآور شد: پرونده اتهامی افراد دستگیر شده در مرحله تحقیق است و هنوز مبلغ اختلاس مشخص نیست.

نظرات بینندگان