arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۳ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد؛

پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای صنوف پرخطر و تجمعات در قم / شاید فاجعه‌ای در راه باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وضعیت قم فوق قرمز و نگران کننده است؛ آی سی یو بیمارستان‌ها کاملا پر شده و باید صنوف پرخطر و تجمعات به مدت یک هفته تعطیل شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هشدار داد: شاید فاجعه‌ای در راه باشد و باید مسئولان استان جلوی این فاجعه را بگیرند چرا که کنترل کرونا فقط در دست دانشگاه علوم پزشکی نیست تمامی نهاد‌ها و سازمان‌ها باید کمک کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وضعیت قم فوق قرمز و نگران کننده است؛ آی سی یو بیمارستان‌ها کاملا پر شده و باید صنوف پرخطر و تجمعات به مدت یک هفته تعطیل شود.

به گزارش ایلنا، دکتر قدیر عصر امروز در جلسه ویژه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس با اعلام این خبر افزود: روز قبل شاهد یک پیک بزرگ در انتشار ویروس کرونا در قم بودیم که بسیار نگران کننده بود و در یک روز ۱۲۰ نفر بستری شدند.

وی تصریح کرد: در اسفند سال گذشته در اوج پیک کرونا در قم روزانه ۱۶۰ نفر بستری می‌شدند این در حالی است که روز گذشته در قم ۱۲۰ نفر بستری شدند که این تعداد بستری زنگ خطر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: آی سی یو بیمارستان‌ها کاملا پر شده و برخی بیماران خدمات ویژه را در اتاق‌های معمولی دریافت می‌کنند. تاب‌آوری نظام سلامت به مخاطره افتاده و باید همه مدیریت کنیم که این بحران رفع شود.

وی تاکید کرد: تمامی تجمعات باید تعطیل شوند و باز هم تکرار می‌کنیم مخالف برگزاری هرگونه تجمع حتی در اماکن باز هستیم.

دکتر قدیر افزود: تفاوت پیک کرونا امروز با اسفند در این است که در آن ایام همه جا تعطیل شد، اما امروز در حالی وارد این بحران می‌شویم که تمامی تجمعات و فعالیت‌های صنوف و ... دایر بوده و جان مردم را تهدید می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هشدار داد: شاید فاجعه‌ای در راه باشد و باید مسئولان استان جلوی این فاجعه را بگیرند چرا که کنترل کرونا فقط در دست دانشگاه علوم پزشکی نیست تمامی نهاد‌ها و سازمان‌ها باید کمک کنند.

وی گفت: اگر به ازای هر صد هزار نفر سه نفر بیمار بستری داشته باشیم شرایط ما قرمز می شود، ولی روز گذشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴ برابر این عدد یعنی ۱۲ نفر بستری داشتیم که این وضعیت استان ما را فوق قرمز می کند.

دکتر قدیر تاکید کرد: نیازمند کمک نیرو‌های جهادی هستیم و در این خصوص با مسئولان مربوطه نیز جلساتی برقرار شده است، ولی هنوز محقق نشده است.

وی افزود: بیمارستان‌های غیردولتی نیز باید آماده باشند تا در صورت نیاز از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: پیشنهاد یک هفته تعطیلی صنوف پرخطر بر اساس دستورالعمل ستاد ملی به منظور حداقل رساندن چرخش ویروس را در استان داریم و امیدواریم مسئولان استان در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: دو بیمارستان کامکار و فرقانی کاملاً به بیماران کرونایی اختصاص داده شده و بیمارستان امیرالمومنین(ع) نیز در اختیار بیماران کرونایی است، بیمارستان امام رضا علیه السلام نیز در آمادگی کامل به سر می برد تا در صورت نیاز با بستری بیماران کرونایی، فعال شود.

دکتر قدیر در آخر تاکید کرد: قصد کرونا هراسی نداریم، ولی در قبال سلامت مردم مسئولیم.

نظرات بینندگان