arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹

دبیرکل سازمان ملل: کرونا تهدید امنیتی شماره یک جهان است / دولت ها باید بیشتر به «تغییرات» تن دهند

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل همه‌گیری ویروس کرونا را تهدید امنیتی شماره یک جهان نامید. گوترش افزود: تا پیش از شیوع بیماری کووید-۱۹، ناامیدی رو به فزونی و اعتماد به مقامات رو به نزول بود، دولت ها باید هرچه بیشتر به خواسته مردم که تغییرات است گوش فرا دهند، در روز دموکراسی، اجازه دهید از این فرصت برای ساختن جهانی هرچه بیشتر برابر و جهان شمول با احترام کامل به حقوق بشر بهره جوییم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل همه‌گیری ویروس کرونا را تهدید امنیتی شماره یک جهان نامید.

به گزارش ایرنا، گوترش دقایقی پیش در حساب توئیتری خود دراین باره نوشت: درحال حاضر تهدید شماره یک امنیتی جهان بیماری کووید-۱۹ است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه نوشت: همچنان رهبران جهان به تقلای خود در تصمیم گیری جمعی به منظور اختصاص منابع مورد نیاز برای درهم شکستن این بیماری ادامه می دهند؛ هنوز دیر نشده است، ما به اتحاد و همبستگی که تا پیش از این وجود نداشته است، نیازمندیم.

گوترش در بخش دیگری از توئیت خود افزود: تا پیش از شیوع بیماری کووید-۱۹، ناامیدی رو به فزونی و اعتماد به مقامات رو به نزول بود، دولت ها باید هرچه بیشتر به خواسته مردم که تغییرات است گوش فرا دهند، در روز دموکراسی، اجازه دهید از این فرصت برای ساختن جهانی هرچه بیشتر برابر و جهان شمول با احترام کامل به حقوق بشر بهره جوییم.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عبور کرده که از این تعداد بیش از ۹۳۲هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا نیز به علت سو مدیریت رئیس جمهوری آن کشور با بیش از شش میلیون و ۷۴۹هزار مبتلا به کووید-۱۹ که شمار جان باختگان به این ویروس به ۱۹۹هزار نفر رسید، رتبه نخست مبتلایان به کرونا را در میان سایر کشورها به خود اختصاص داده است.

نظرات بینندگان