arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹

ترامپ به سرنوشت نیکسون دچار می‌شود؟

وودوارد نزدیک به ۵۰ سال پیش با افشای ماجرای واترگیت «ریچارد نیکسون» رییس جمهوری وقت آمریکا را به پایین کشاند. او برنده دو جایزه پولیتزر (جایزه برتر روزنامه نگاری، ادبیات و موسیقی) است و انتظار می‌رود خشم هم به عنوان دومین کتاب وودوارد پس از کتاب «ترس» با استقبال بسیاری مواجه شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: «باب وودوارد» خبرنگار آمریکایی افشاگر رسوایی «واترگیت» که ریچارد نیکسون رییس جمهوری‌وقت‌آمریکا را به زیرکشاند، ترامپ را «دینامیت» خطاب‌کرد و وی را شایسته مقام ریاست‌جمهوری ندانست.

به گزارش ایرنا، «باب وودوارد» یکی از دو افشاگر رسوایی واترگیت یکشنبه شب گفت: «دونالد ترامپ» از من خواست توافق میان اسراییل و امارات را هم در کتاب «خشم» خود بیاورم و هنگامی که دریافت چنین امکانی وجود ندارد، در توییتی این کتاب را جعلی خواند.

کتاب وودوارد خبرنگار با سابقه، براساس ۱۷ مکالمه ضبط شده با رییس جمهوری آمریکا جنجال بزرگی به پا کرده است و به نظر می‌رسد با قرار گرفتن ان بر روی قفسه کتابفروشی‌ها در روز سه شنبه، فروش بالایی داشته باشد.

از سوی دیگر، اعتراف ترامپ مبنی بر دست کم گرفتن خطر ویروس کرونا در آمریکا در شرایطی که وی در حال رقابت با «جو بایدن» نامزد حزب رقیب است، ضربه سنگینی به وی وارد کرده است.

وودوارد به تازگی در مصاحبه‌ای ۶۰ دقیقه‌ای با شبکه خبری سی بی اس، از آخرین مصاحبه خود با ترامپ در تاریخ ۱۴ اوت (۲۴ مرداد) گفته است. این خبرنگار پیش کسوت در این گفتگو گفت که به ترامپ گفته بود این کتاب تند و تیزی خواهد بود. قضاوت‌هایی که من کرده ام و برخی موارد دیگر که در این کتاب ذکر شده است را شما دوست نخواهید داشت. رییس جمهوری آمریکا در پاسخ گفت: من شما را درگیر این کتاب نکردم، اما شاید در مورد کتاب بعدی اینکار را انجام دهد.

اما به گفته وودوارد، تنها با گذشت یک ساعت و نیم پس از این مصاحبه، ترامپ در توییتی نوشت: این کتاب همانند سایر کتاب‌های وی جعلی خواهد بود.

وودوارد نزدیک به ۵۰ سال پیش با افشای ماجرای واترگیت «ریچارد نیکسون» رییس جمهوری وقت آمریکا را به پایین کشاند. او برنده دو جایزه پولیتزر (جایزه برتر روزنامه نگاری، ادبیات و موسیقی) است و انتظار می‌رود خشم هم به عنوان دومین کتاب وودوارد پس از کتاب «ترس» با استقبال بسیاری مواجه شود.

در یکی از گفتگو‌های میان وودوارد و ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از روابط خود با «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه می‌گوید: «من خیلی خوب با اردوغان کنار می‌آیم. هرچند همه او را آدم وحشتناکی می‌دانند، اما برای من جواب می‌دهد. روابطی که من دارم خنده دار است، اما هرچه سرسخت‌تر و بدجنس‌تر باشند من بهتر با آن‌ها کنار می‌آیم. من رهبران دیگری که اینگونه سرسخت نباشند را دوست ندارم و یا خیلی با آن‌ها کنار نمی‌آیم».

این خبرنگار آمریکایی در گفت و گوی خود تاکید کرد: رییس جمهوری روابط خارجی را یک جانبه کنترل می‌کند و تصمیم گرفته با «ولادیمیر پوتین» (رییس جمهوری روسیه) کنار بیاید، مدتهاست روابط خوبی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دارد و قصد دارد با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هم کنار بیاید، اما در مورد کره جنوبی اینگونه نیست. ترامپ بار‌ها و بار‌ها در مصاحبه‌های خود با من به کره جنوبی انگ زده است.

وودوارد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قتل «جمال خاشقچی» گفت: این جنایت به دستور بن سلمان صورت گرفته و شخص وی دستور تکه تکه کردن جسد این روزنامه نگار واشنگتن پست را صادر کرده، اما ترامپ در این خصوص گفت که او خوشحال است ولیعهد سعودی قتل را انکار کرده و همچنین درباره شاهزاده گفت: من به او کمک کردم.

رسواگر واترگیت در گفت و گوی خود خاطرنشان کرد: او چهره ایالات متحده به جهانیان است و به باور من هنگامی که عملکرد ترامپ مورد ارزیابی قرار گیرد، من فقط می‌توانم به یک نتیجه برسم: «ترامپ مرد اشتباهی برای این مقام است».

وی در پایان مصاحبه خود افزود: یکی از مواردی که ترامپ به من گفت این بود که در دوره ریاست جمهوری، همیشه وضعیت به گونه‌ای است که انگار پشت در "دینامیت" وجود دارد.

اما دینامیت واقعی رییس جمهور ترامپ است. او خود دینامیت است.

نظرات بینندگان