arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

تا پایان مهرماه دیدار‌ قضات با زندانیان الکترونیکی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: تا پایان مهرماه آینده با نصب کابین‌های ارتباط الکترونیک در زندان‌های استان قزوین دیدارهای هفتگی قضات با زندانیان کاملاً الکترونیکی خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تا پایان مهرماه دیدار‌ قضات با زندانیان الکترونیکی می‌شود

حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در گفت‌وگو با  تسنیم  با بیان اینکه دستگاه قضائی استان مقابله با شیوع کرونا را در قالب 3 طرح دنبال می‌کند اظهار داشت: طرح نخست دادرسی الکترونیک است که اجرای آن از اواخر سال گذشته در استان قزوین شروع شده و در قالب این طرح در زندان کابین‌هایی را تعبیه کردیم که بدون خارج شدن از زندان و با قرار گرفتن در این کابین با برقراری ارتباط تصویری با قاضی محاکمه می‌شود.

وی از اجرای طرح دیدار الکترونیکی قضات با زندانیان از اواخر ماه آینده خبر داد و گفت: از آنجایی که قضات موظفند هر هفته و یا هر 2 هفته یک‌بار به زندان بروند و با زندانی‌ها از نزدیک ملاقات کنند، برای جلوگیری از شیوع کرونا طرح ملاقات الکترونیکی با زندانیان را از مهرماه شروع می‌کنیم.

قدرتی اضافه کرد: همچنین اجرای طرح ملاقات الکترونیکی زندانیان با خانواده‌هایشان از هفته آینده به صورت رسمی آغاز می‌شود و. محل ملاقات خانواده‌ها با زندانیان در دادسراها و دادگاه را تعطیل می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با ذکر اینکه هر 3 طرح گفته‌شده از ابتدای آبان‌ماه به صورت 100 درصدی در استان اجرایی خواهند شد، یادآور شد: البته برای اجرای کامل هر 3 طرح یادشده به 200 تا 300 میلیون تومان بودجه نیاز داریم که امیدواریم با همکاری استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان این بودجه به ما تخصیص یابد.

قدرتی همچنین با بیان اینکه تعداد زندانی‌ها در استان قزوین در طول 3 سال اخیر 1050 نفر کاهش یافته است، ادامه داد: زمانی که برای ریاست اداره کل دادگستری به قزوین آمدم، 4 هزار و 50 زندانی در ندامتگاه‌های استان بودند که در طول این 3 سال با عنایات رهبر فرزانه انقلاب و حمایت رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور تعداد زندانی‌های ما به 3 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

نظرات بینندگان