arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

چین: آمریکا اقدامات خطرناک و تحریک آمیزش را متوقف کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از ایالات متحده آمریکا خواست به منظور جلوگیری از حوادث دریایی و هوایی، فورا اقدامات خطرناک و تحریک آمیزش را در منطقه متوقف کند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایرنا، "وانگ ون بین" روز چهارشنبه در کنفرانس خبری در پکن در واکنش به اقدام خطرناک ارتش آمریکا که در طی آن یک هواپیمای شناسایی این کشور بر فراز دریای جنوبی چین خود را به عنوان هواپیمای مسافری مالزی جا زده بود افزود: استفاده متقلبانه از کد الکترونیکی هواپیمای شرکت ها و کشورهای دیگر روش معمول ارتش ایالات متحده است.

او افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده، از ابتدای سال جاری تا کنون هواپیماهای شناسایی ارتش ایالات متحده بیش از صد بار با تقلب کد آدرس هواپیمای شرکت ها و کشورهای دیگر در دریای جنوبی چین، فعالیت کرده است.

گزارش ها حاکی است هواپیمای شناسایی ارتش ایالات متحده در تازه ترین تحرک خود، با تقلب از کد الکترونیکی هواپیمای شرکت هواپیمایی مالزی به انجام تحقیقات در نزدیکی جزیره "های نان" و جزایر "شی شا" پرداخته است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار کرد: رفتارهای اخیر ایالات متحده آمریکا، مقررات بین المللی هواپیمایی را به طور جدی نقض کرده و نظم و امنیت هواپیمایی در حریم هوایی مربوط را مورد تخریب قرار داده، نیز به طور جدی امنیت چین و کشورهای منطقه را مورد تهدید قرار داده است این ماهیتی بسیار زشت است و چین قاطعانه با آن مخالفت می کند.

نظرات بینندگان