arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹

دلایل پنهان اضافه وزن (قسمت اول)

بسیاری از افراد با یک جمله قدیمی آشنا هستند که می‌گوید: «من حتی وقتی آب هم می‌خورم اضافه وزن می گیرم و چاق می‌شوم»، اما این جمله تا چه حد حقیقت دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از افراد با یک جمله قدیمی آشنا هستند که می‌گوید: «من حتی وقتی آب هم می‌خورم اضافه وزن می گیرم و چاق می‌شوم»، اما این جمله تا چه حد حقیقت دارد؟


اگر شما هم از جمله افرادی هستید که مرتب ورزش می‌کنید و به سلامت رژیم غذایی خود اهمیت می‌دهید، اما باز هم اضافه وزن دارید، بهتر است برخی نکات دیگر را نیز مورد توجه قرار دهید:

 

شما دائماً مضطربید
اگر شما فردی هستید که در شرایط استرس زا احساس سفتی در قفسه سینه خود، سردرد، ناراحتی معده، فشار خون و مواردی مشابه دارید، احتمالا هورمون استرس کورتیزول در بدنتان بیش از حد ترشح می‌شود که در نهایت منجر به افزایش وزن می‌شود. محققان دانشگاه سانفرانسیسکو در کالیفرنیا دریافتند که انواع غذا‌های مورد علاقه ما هنگام استرس، چرب و مملو از قند هستند.

اضافه وزن

به تنقلات علاقه دارید
در زندگی روزمره ما وسوسه‌های غذایی همه جا وجود دارد، در دفتر کار، در خانه، روی میز و ...، اما اگر اهل تنقلات هستید باید روی انتخاب تنقلات روزمره بازبینی کنید. بسیاری از افراد، با وجود عدم مصرف وعده‌های سنگین غذایی، به علت مصرف مکرر تنقلات چاق می‌شوند.

 

عدم نوشیدن آب کافی
آیا شما واقعاً گرسنه هستید، یا در واقع فقط تشنه هستید؟ مطالعه‌ای در ژورنال Physiology & Behavior نشان می‌دهد که افراد بیش از ۶۰ درصد از زمان تشنگی به جای نوشیدن آب با خوردن غذا پاسخ نادرستی به بدن خود می‌دهند. حتی اگر بدنبال رفع تشنگی نیستید جایگزینی وعده‌های غذایی با آب ساده و بدون کالری می‌تواند صد‌ها کالری دریافتی روزانه را اصلاح کند.

نظرات بینندگان