arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۰ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹

۲۶ شهریور ۱۳۵۶؛ کنترل اماکن عمومی برای جلوگیری از اشاعه بیماری شبه وبا+عکس

روایت روزنامه «اطلاعات» از کنترل اماکن عمومی برای جلوگیری از اشاعه بیماری شبه وبا، در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۵۶، را در این گزارش بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»؛ روایت روزنامه «اطلاعات» از کنترل اماکن عمومی برای جلوگیری از اشاعه بیماری شبه وبا، در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۵۶، را در این گزارش بخوانید.

در این مطلب آمده است:

کنترل اماکن عمومی آغاز شد.

گروههای بهداشتی وزارت بهداری و بهزیستی از امروز کار بازرسی و کنترل مواد غذائی در رستورانها و مراکز توزیع مواد غذایی را وسیع تر و شدیدتر کردند.

تشدید بازرسی های بهداشتی از این مراکز بمنظور کنترل کنترل هرچه بیشتر بیماری شبه وبا است که مواردی از آن در نقاط مختلف مملکت مشاهده شده است.

امروز یک مقام بهداشتی گفت چون میکروب شبه وبا (ویرون کلرا) از راه آب و غذا سریع انتقال مییابد لذا بماموران بازرسی و کنترل مواد غذائی دستور داده شده که ضمن سرکشی های مرتب و مکرر به کلیه واحدهای توزیع مواد غذائی و همچنین کافه رستوران ها کار آنها را کنترل کرده و آموزشهای بهداشتی لازم را به مسئولان و کارکنان این مراکز و رستورانها یادآوری کنند.

از سوئی امروز یک سخنگوی سازمان بهداشت جهانی که برای کنترل بیماری وبا در خاورمیانه تاکنون اقدامات وسیعی بعمل آورده است اعلام کرد که حداکثر تا یک ماه دیگر بیماری وبا در خاورمیانه مهار میشود.

نظرات بینندگان