arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹

رئیس موساد: سازش قریب الوقوع با سعودی دور از ذهن نیست

رئیس دستگاه جاسوسی اسرائیل (موساد) گفت که عادی‌سازی رسمی و قریب‌الوقوع با عربستان سعودی را دور از ذهن نمی‌داند. وی افزود: «تلاش‌های بسیاری در حال انجام است تا کشورهای بیشتری در همان فضای صلح و عادی‌سازی روابط با اسرائیل قرار گیرند. من این تلاش‌ها را بسیار تأیید می‌کنم. من مجاب شده‌ام که این ممکن است و صددرصد منتظر اخبار خوشی هستم. امیداورم این مسئله امسال باشد».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دستگاه جاسوسی اسرائیل (موساد) گفت که عادی‌سازی رسمی و قریب‌الوقوع با عربستان سعودی را دور از ذهن نمی‌داند.

به گزارش فارس، «یوسی کوهن» رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد)، شامگاه روز چهارشنبه، در گفت‌و‌گو با «دانا فایس» خبرنگار سیاسی کانال «۱۲» تلوزیون این رژیم از احتمال سازش رسمی ریاض با تل‌آویو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، رئیس موساد در پاسخ به سؤالی در ارتباط با اینکه در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امکان امضای توافق‌ عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی وجود دارد یا خیر گفت: «من برآورد می‌کنم که امکان دارد این اتفاق بیفتد».

در همین خصوص، کوهن در گفت‌و‌گو با کانال ۱۳ تلوزیون رژیم صهیونیستی گفت: «بسیار امید دارم که توافق با سعودی در دسترس قرار گیرد». وی افزود: «تلاش‌های بسیاری در حال انجام است تا کشورهای بیشتری در همان فضای صلح و عادی‌سازی روابط با اسرائیل قرار گیرند. من این تلاش‌ها را بسیار تأیید می‌کنم. من مجاب شده‌ام که این ممکن است و صددرصد منتظر اخبار خوشی هستم. امیداورم این مسئله امسال باشد».

رئیس موساد در ارتباط با سطح امنیتی توافق‌های صلح صورت گرفته با کشورهای عربی ادعا کرد: «توافق‌های امضا شده با بحرین و امارات پیامی بسیار عظیم است؛ پیامی که از ایده حمایت اسرائیل فراتر رفته است. توافق‌ها تغییری راهبردی در جنگ علیه ایران است».

کوهن همچنین در ارتباط با توافق‌های صورت گرفته با امارات و بحرین به کانال ۱۲ گفت: «این، نتیجه سال‌ها تلاش و ارتباطاتی است که به‌شکلی کاملا دقیق مدیریت می‌شود بطوریکه [میان ما و] کشورهایی که با آنها روابط دیپلماتیک رسمی یا اصلا [اصلا روابط] نداریم، ارتباط ایجاد می‌کند».

کوهن افزود که موساد «همیشه برای رسیدن به وضعیتی که ما [را قادر می‌‌سازد] روابطی در سطوح مختلف ایجاد کنیم، تلاش می‌کند. می‌تواند در ابتدا روابطی اقتصادی، بازرگانی، روابط متبادل در زمینه فهم حوادث امنیتی-منطقه‌ای و بین‌المللی باشد. بر این باورم که به آرامی در پایان، هدف همه ما دست‌یابی به روابط رسمی با کشورهای عربی باشد».

این اظهارات پس از آن است که شامگاه روز سه‌شنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی مراسمی در کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات توافق عادی‌سازی روابط با این دو کشور خاورمیانه را امضا کرد.

نظرات بینندگان