arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۹

معاون وزیر بهداشت: واکسن کرونا مجوز گرفته است / تجارت جهانی توزیع آن را کُند کرده

معاون وزیر بهداشت از اخذ مجوز واکسن کووید۱۹ خبر داد و گفت: این واکسن مجوز گرفته است و به مدت شش ماه ایمنی ایجاد می‌کند، اما تجارت جهانی توزیع آن را کُند کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون وزیر بهداشت: واکسن کرونا مجوز گرفته است /  تجارت جهانی توزیع آن را کُند کرده

معاون وزیر بهداشت از اخذ مجوز واکسن کووید۱۹ خبر داد و گفت: این واکسن مجوز گرفته است و به مدت شش ماه ایمنی ایجاد می‌کند، اما تجارت جهانی توزیع آن را کُند کرده است.

به گزارش  فارس از شیراز، رضا ملک‌زاده، ظهر امروز در نشست مقدماتی این کنگره با حضور اندیشمندانی از داخل و خارج از کشور بر نقش و مسئولیت دانشمندان در توسعه گفتمان صلح و دوستی تاکید کرد و اظهار داشت: بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت دنیا در معرض خطر بسیار بالای ابتلا به بیماری کووید۱۹ هستند و ۳۵۰ میلیون نفر نیز در صورت ابتلا نیاز به بستری شدن دارند.

وی افزود: ابتلا به بیماری‌های شایع مثل دیابت و ناراحتی‌های قلبی عروقی، خطر شدت علائم کووید ۱۹ را در صورت ابتلا شدن افزایش می‌دهد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به تحلیل داده‌های ۱۸۸ کشورجهان گفت: این داده‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۲۰ درصد جمعیت دنیا حداقل یک بیماری زمینه‌ای دارند که خطر شدت بیماری کووید۱۹ را افزایش می‌دهد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: طبق تخمین محققان، حدود ۳۵۰ میلیون نفر که برخی از آنها فاقد بیماری زمینه‌ای هستند، در صورت آلودگی به ویروس کووید ۱۹ نیازمند بستری شدن در بیمارستان دارند.

ملک‌زاده افزود: تا خرداد سال ۱۴۰۰ جهان با پاندمی ویروس کرونا روبه‌رو است، ویروس همچنان به آرامی منتشر می‌شود و کنترل رفت و آمدها، گاه به گاه عادی شده است.

وی با اشاره به اینکه واکسن کووید ۱۹ مجوز گرفته و به مدت شش ماه ایمنی ایجاد می‌کند اما تجارت جهانی توزیع آن را کُند کرده است، تاکید کرد: همچنین حدود ۲۵۰ میلیون نفر در سرتاسر دنیا به این ویروس آلوده شده‌اند و یک و ۷۵ صدم میلیون نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند.

ملک‌زاده با بیان اینکه این پاندمی، ششمین پاندمی در تاریخ بشر است که ۱۹ میلیون مبتلا و ۸۰۰ هزار مرگ را تاکنون به دنبال داشته است، گفت: ما کارهای بسیاری انجام داده‌ایم، اما هنوز جاده طولانی و راه سختی را در پیش رو داریم؛ ما زندانی پاندمی نیستیم، آینده در دستان ماست.

وی گفت: پاندمی کووید۱۹ نشان داد که سلامت پاداش توسعه نیست، بلکه زیرساختی برای پایداری جوامع، اقتصاد و سیاست است و تک تک ما می توانیم منشا تغییر باشیم.

دومین کنگره بین‌المللی سلامت برای صلح ۲۱ آبان‌ماه امسال توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان