arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / جزئیات تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران / آمادگی عربستان برای ساخت سلاح اتمی / ناراحتی روحانی از قالیباف / بُرد ترامپ یا بایدن چه تاثیری بر نرخ دلار دارد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / جزئیات تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران / آمادگی عربستان برای ساخت سلاح اتمی / ناراحتی روحانی از قالیباف / بُرد ترامپ یا بایدن چه تاثیری بر نرخ دلار دارد؟

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

نماینده دائم ایران در آژانس: انفجار نطنز یک خرابکاری بود: کاظم غریب آبادی، نماینده دائم ایران در آژانس با بیان اینکه‌ایران شفاف ترین برنامه صلح آمیز هسته‌ای را در بین کشورهای عضو آژانس دارد، گفت:‌ از این سازمان انتظار می رود تا مأموریت خود را به شیوه‌ای حرفه‌ای، مستقل و بی طرفانه و به دور از هرگونه فشار یا مداخله انجام دهد.

بُرد ترامپ یا بایدن چه تاثیری بر نرخ دلار دارد؟: فعالان بازار جهانی ارز معتقدند در ۴۷ روز باقیمانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نتایج مناظره‌های دونالد ترامپ و جو بایدن می‌تواند نرخ برابری دلار را پرنوسان کند و نتیجه آن نیز قادر است به رشد کوتاه مدت نرخ دلار دامن بزند.

ناراحتی روحانی از قالیباف: حسن روحانی از اینکه مجلس در مقابل برخی خواسته های دولت مقاومت کرده و اجازه انجام آنها را نداده، ناراحت است و معتقد است قالیباف در مقابل خواسته های دولت مقاومت می‌کند.

رافائل گروسی: در سطح همکاری مورد نیاز با ایران قرار دارم: رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی اظهارتی گفت: من به طور کلی یک روش جدید را به کار گرفتم اما مسئله ایران یک مسیر طولانی و پرفراز و نشیب است. بنابراین طبیعی است که لحظات سختی وجود داشته باشند. ما اختلاف‌هایی داشتیم. امسال ما مسیر سختی را طی کردیم. چند هفته پیش که در تهران بودم توانستیم این مسائل را حل کنیم. در حال حاضر توانسته‌ایم به خوبی فعالیت کنیم.

ستاد مدیریت کرونا: اتفاق تلخی در خوزستان در حال رخ دادن است: سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به افزایش شیوع بیماری و قرمز شدن برخی شهرها گفت: با این وضعیت که داریم پیش می‌رویم و با توجه به رفت و آمدهای بین شهرها، یقینا همه شهرهای خوزستان درگیر خواهند شد. رضا نجاتی اظهار کرد: اتفاق تلخی در استان خوزستان در حال رخ دادن است؛ پس از چند هفته آرامش، به دلیل بی‌مبالاتی و عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها توسط برخی از مردم، تعدادی از شهرهای خوزستان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعلام کرد: وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز پنجشنبه تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه، گروه سایبری «APT39» را به همراه ۴۵ فرد مرتبط با آن و یک شرکت صوری در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده حکومت ایران از یک شرکت صوری برای هدف قرار دادن مخالفان، روزنامه‌نگاران و شرکت‌های بین‌المللی در بخش خدمات مسافرتی استفاده کرده است.

معادن اورانیوم عربستان برای ساخت سلاح اتمی کافی است: یک روزنامه انگلیسی به نقل از کارشناسان چینی نوشت، معادن اورانیوم عربستان سعودی می‌تواند به اندازه‌ای باشد که این کشور دست به تولید سلاح اتمی بزند. روزنامه «گاردین» روز پنجشنبه نوشت، به مدارکی از زمین‌شناسان چینی دست پیدا کرده است که در برنامه انرژی اتمی عربستان سعودی مشارکت داشته و وظیفه آن‌ها یافتن معادن اورانیوم در این کشور است. در این گزارش که آن را زمین‌شناسان چینی تهیه کرده اند، آمده است که آن‌ها تمام طول سال و حتی در گرمای طاقت فرسای تابستان عربستان سعودی مشغول به کار بوده‌اند تا ذخایر اورانیوم این کشور را که می‌تواند تولید بیش ۹۰ هزار تن از این ماده را میسر کند، مورد شناسایی قرار دهند.

فوت ۱۷۶ بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ شهریور و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۸۱۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۶۲۸ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۳ هزار و ۱۴۹ نفر رسید. وی با بیان اینکه متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۸۰۸ نفر رسید. لاری ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت: واکسن کرونا مجوز گرفته است: معاون وزیر بهداشت از اخذ مجوز واکسن کووید۱۹ خبر داد و گفت: این واکسن مجوز گرفته است و به مدت شش ماه ایمنی ایجاد می‌کند، اما تجارت جهانی توزیع آن را کُند کرده است.

 

نظرات بینندگان