arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹

لایو خبر - ۲۸ شهریور ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو شورای شهر تهران: ظرف ده روز اخیر تعداد فوتی های ناشی از کرونا فقط در شهر تهران دو برابر شده / عجیب این است که شرایط دورکاری در این استان لغو شد
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۲۰:۳۰

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در پستی توییتری که تصویر آن را در اینستاگرام خود نیز منتشر کرده نسبت به تصمیمات مربوط به کرونا در تهران انتقاد کرد. وی نوشته است: بر اساس آمار ظرف ده روز اخیر تعداد فوتی های ناشی از کرونا فقط در شهر تهران دو برابر شده است و عجیب آنکه شرایط دورکاری در استان تهران لغو شد و مدارس همچنان محل انتقال ویروس است. تصمیم گیری مدیران بدون توجه به روندها فاجعه می آفریند.

حضور ۲۵۰ زائر در مرز عراق
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۸:۰۵

کلیپی از تجمع تعدادی از شهروندان آبادان و خرمشهر در مرز شلمچه به منظور سفر به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در فضای مجازی منتشر شد که در آن مرزبانان مانع سفر آنها شدند.

معاون استاندار خوزستان در توضیح این ماجرا گفته است که امروز ۲۵۰ نفر از زائران اربعین قصد پیاده روی به سمت مرز شلمچه را داشتند که عوامل انتظامی و مرزبانی با ایست بازرسی مانع آنها شدند.

به گفته او، تعدادی از زائران با مقاومت و تندروی، قصد رفتن به سمت مرز را داشتند که با حضور فرماندهی انتظامی خوزستان متقاعد به بازگشت شدند. پلیس هم اعلام کرده که: درگیری بین مرزبانان و زائران اتفاق نیفتاده است.

 

مقتدی صدر به نتانیاهو: فکر باز کردن سفارت در عراق، پایانتان را رقم می‌زند
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۷:۰۴

مقتدی صدر در خطبه نماز جمعه گفت: «از عبدالله مقتدی صدر به بنیاین نتانیاهو، دشمن خدا: تو را از آمدن به عراق، کشور معصومین برحذر می دارم. نباید به فکر باز کردن سفارت یا بدتر از آن در عراق باشید، که در این صورت طبق آیات قرآنی پایان کار شما خواهد بود». صدر با اشاره به آیه ای از قرآن، مجددا نتانیاهو را از آمدن به عراق برحذر داشت.

وی افزود، من مستضعفان را در شرق و غرب زمین خطاب قرار می دهم و می گویم:عادی سازی خواری و حقارت است و هیهات منا الذله. خدا ما را از آن حفظ کند و بدانید که ما شهدای «انتفاضه سنگ» را هرگز فراموش نخواهیم کرد. فلسطین در نزد ما زنده است.

تلویزیون اسرائیل به نقل از سفیر قطر در واشنگتن: مشکلی برای امضای توافق با اسرائیل نداریم
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۷:۰۳

کانال سیزدهم تلویزیون اسرائیل گزارش داد که مشعل بن حمد آل ثانی سفیر قطر در آمریکا گفته است: ما هیچ مشکلی برای امضای توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل نداریم. این در حالی است که سه روز پیش سخنگوی وزارت خارجه قطر اعلام کرد که تا قبل از ایجاد راه حلی برای مسئله فلسطین، هیچ روابطی با اسرائیل برقرار نخواهد کرد.

عراق: اجازه ورود زوار اربعین داده نمی شود
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۷:۰۳

دولت عراق امروز (جمعه) تاکید کرد که گذرگاه های مرزی این کشور با جمهوری اسلامی ایران بسته است و به هیچ وجه اجازه ورود زائران اربعین داده نخواهد شد.

ترامپ: باید آموزش های میهن پرستانه را به مدارس بازگردانیم
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۷:۰۳

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر آموزش "میهن پرستانه" در مدارس این کشور تاکید کرده و گفته که قصد دارد کمیته‌ای را برای ارتقای این آموزش ایجاد کند.

ترامپ در سخنانی در آرشیو ملی واشنگتن به آموزش‌های نژادپرستی که به گفته او باعث از بین بردن وحدت ملی در کشور است، حمله کرد. رئیس جمهور آمریکا گفت که این کشور بر پایه آزادی، بنا نهاده شده، نه ظلم و ستم.

او در بخشی از سخنانش گفت: "تنها راه وحدت ملی به اشتراک گذاشتن هویت‌مان به عنوان آمریکایی است. به همین دلیل بسیار ضروری است که سرانجام آموزش میهن پرستانه را به مدارس خود بازگردانیم." ترامپ همچنین گفت: "به جوانان ما آموخته خواهد شد که آمریکا را با جان ودل دوست داشته باشند."

مهران رجبی کرونا گرفت/ شرایط او وخیم است
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۷:۰۱

ساخت سریال شهید مجید شهریاری هفته گذشته با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زنجان آغاز به کار کرد و قرار است در این سریال که از اوایل سال 1400 به روی آنتن خواهد رفت دوران کودکی تا لحظه ترور این شهید هسته‌ای کشورمان را به تصویر بکشد. یکی از بازیگران این سریال تلویزیونی "مهران رجبی" بازیگر شناخته شده کشورمان است که شخصیت "مش باقر" پدربزرگ شهید مجید شهریاری را ایفا می‌کند. متاسفانه این بازیگر چند روزی است که در زنجان مبتلا به کرونا شده است و در زنجان و در بیمارستان امام حسین(ع) بستری شده است.

الهام صدر، فوق تخصص عفونی و پزشک معالج مهران رجبی در بیمارستان امام حسین(ع) در زنجان اظهار داشت: حال عمومی مهران رجبی خوب نیست و از مردم می‌خواهم برای بهبودی او دعا کنند. وی با بیان اینکه حدود یک هفته‌ای است که مهران رجبی در این بیمارستان بستری شده است، گفت: او به بیماری کووید 19 مبتلا شده است و متاسفانه شرایط وی بسیار وخیم است.

شنیده شدن صدای پی در پی دو انفجار در شرق تهران
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۶:۵۹

بامداد امروز برخی کاربران فضای مجازی از شنیده شدن صدای انفجار در شرق تهران خبر دادند. برخی از کاربران فضای مجازی مدعی بودند این انفجار حوالی ساعت یک بامداد رخ داده که صدای پی در پی دو انفجار به گوش رسیده است.

رسانه وابسته به صداو سیما نوشته که برای پیگیری این موضوع به سراغ پلیس و آتش نشانی رفتیم، اما پاسخ مشخصی دریافت نکردیم و گفته شد در صورت وقوع حادثه‌ای موضوع اطلاع رسانی می‌شود.

۱۴۴ نفر دیگر جان باختند
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۶:۵۹

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با فوت ۱۴۴ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۹۵۲ نفر رسید و ۲۸ استان همچنان در وضعیت قرمز یا زرد کرونا هستند.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۵۹۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۱۶ هزار و ۱۹۸ نفر رسید.

فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۶:۵۷

مهلت ثبت‌نام برای شرکت در هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۹۹ که از ظهر روز پنجشنبه ۲۰ شهریور از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده بود فردا شنبه ۲۹ شهریور ماه به اتمام می رسد. وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی امسال حدود ۲۸ هزار نفر را برای شغل معلمی جذب خواهد کرد.

احمدی‌نژاد: ۱۱ سال از اتفاقات ۸۸ گذشته؛ به فکر مسائل امروز باشیم
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۶:۵۷

 محمود احمدی‌نژاد در گفت و گویی اختصاصی مقابل دوربین رادیو اروپای آزاد / رادیو آزادی  تأکید کرد که از سخنان و عملکردش در دو دوره ریاست جمهوری پشیمان نیست و از کارهایی که کرده دفاع می کند.

او گفت: ۱۱ سال از اتفاقات سال ۸۸ گذشته و باید به فکر مسائل امروز باشیم.

او در واکنش به گزارش‌ها درباره تلاش او برای ملاقات با رهبری برای شرکت در انتخابات هم گفت: متأسفانه رسانه‌ها نظرات خودشان را منتشر می‌کنند بدون این که دنبال سند باشند.


از حرف‌ها و عملکردم در دوره ریاست جمهوری پشیمان نیستم؛ هر کاری هم کردم از آن دفاع می‌کنم /

فعلا خودرو نخرید
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۶:۵۶

فروشندگان خودرو معتقدند فعلا مردم باید دست از خرید خودرو در بازار بردارند تا شاید با کاهش تب خرید روند افزایش قیمت ها متوقف شود. البته باید دید آیا طرح های فروش می تواند تأثیرات خود را بر مدیریت تقاضا در بازار داشته باشد یا خیر !

سازمان ملل: تصمیم فایز السراج برای استعفا، شجاعانه بود
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۶:۵۶

سازمان ملل از تصمیم رئیس دولت وفاق ملی لیبی برای کناره‌گیری از قدرت استقبال کرد و از جامعه جهانی خواست به حاکمیت ملی احترام بگذارد. نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی با درخواست از طرف‌های لیبیایی برای پایبند بودن کامل به مسئولیت خود اظهار داشت: امروز فرصت گفت: وگو‌های سیاسی لیبی لیبی فراهم شده است و لیبیایی‌ها باید تصمیم تاریخی و سرنوشت ساز بگیرند و بپذیرند که امتیاز‌های متقابلی به یکدیگر بدهند.

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در اروپا
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۶:۵۵

بسیاری از کشورهای اروپایی در حال بررسی محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا در کشورهایشان هستند.

انتظار می‌رود که کشورهای بریتانیا، فرانسه، اسپانیا و هلند قوانین سختگیرانه جدیدی را اعلام کنند.

مقامات بهداشتی در مادرید اعلام کرده‌اند که سیستم بهداشتی این شهر با افزایش شمار مبتلایان زیر فشار قابل ملاحظه‌ای خواهد رفت. در فرانسه هم انتظار می‌رود که در شهرهای بزرگ لیون و نیس محدودیت‌های جدید وضع شود.

ادعای نتانیاهو: تلاش‌های ایران و نایبانش در غزه و لبنان برای جلوگیری از گسترش صلح، موفق نخواهد شد
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۶:۵۵

نخست‌وزیر اسرائیل در توئیتر نوشت: «ما در واشنگتن تاریخ‌سازی کردیم. ما دو توافق صلح تاریخی با امارات و بحرین انجام دادیم. همه ما اولین ثمرات این توافق‌ها را به زودی مشاهده می‌کنیم که برای نسل‌ها باقی خواهند ماند».

وی همچنین توضیح داد: «روز گذشته، دفتر سرمایه‌گذاری ابوظبی اعلام کرد که اولین شعبه خود در اسرائیل را افتتاح می‌کند. صلح واقعی این شکلی است، صلح برای صلح. ما در حال آغاز عصر جدیدی در خاورمیانه هستیم».

او مدعی شد: «تلاش‌های ایران و نوابش در غزه و لبنان برای جلوگیری از گسترش صلح، موفق نخواهد شد. ما به هرکسی که علیه ما حمله کند، ضربه می‌زنیم و دایره صلح را به کشورهای بیشتری توسعه خواهیم داد».

دلیل افزایش آمار کرونا، حوادث مرتبط با قهرمانی تراکتور بود
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۶:۵۴

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، خاطرنشان کرد: با وجود رعایت هفتاد درصدی پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، اتفاقات هفته‌های گذشته از جمله افزایش مسافرت‌ها به استان، عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی برخی مردم در روزهای گذشته و حوادث مرتبط با قهرمانی تراکتور دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان است.

ربیعی: کسی نمی‌تواند بگوید که شرکت در انتخابات چه فایده ای دارد
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۱۶:۵۰

سخنگوی دولت گفت: امیدوارم شرایط احراز کاندیداهای ریاست جمهوری به‌گونه ای باشد که حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.

علی ربیعی در نشست منتخبین احزاب و فعالان سیاسی استان اصفهان با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخاباتی قوی در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: کسی نمی‌تواند بگوید که شرکت در انتخابات چه فایده دارد زیرا هرچه دموکراسی ضعیف شود فشار خارجی بیشتر می‌شود و برعکس هر چه میزان مشارکت بیشتر شود، فشار خارجی کمتر خواهد شد.

اف بی آی: روسیه برای اخلال در انتخابات ۲۰۲۰ و تقبیح جو بایدن بسیار فعال است
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۰۹:۳۵

رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا روز پنجشنبه گفت که روسیه همچنان برای اخلال در انتخابات بسیار فعال است. ورای مدعی شد که تلاش های کرملین بر تقبیح و تحقیقر کردن بایدن معاون رییس جمهوری سابق آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ است. ورای در ادامه تاکید کرد که ما دخالت خارجی در انتخابات را تحمل نخواهیم کرد.

افغانستان؛ درج نام مادر در شناسنامه‌ الزامی شد
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۰۹:۳۵

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان، با صدور فرمانی قانون تعدیل یافته ثبت احوال نفوس را که در آن نام مادر در کنار دیگر مشخصات فردی اضافه شده، توشیح کرده است. تاکنون در شناسنامه‌های اتباع افغانستان در کنار نام هر فرد، نام پدر و پدر بزرگ او درج می شد.

ترامپ: برای پاسخ «هزار برابری» به ایران، دستور مکتوب صادر کرده‌ام
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۰۹:۳۵

ترامپ با تکرار یک ادعا در جمع هواداران خود در ایالت ویسکانسین، در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر تصمیم ایران برای گرفتن انتقام ترور سردار «قاسم سلیمانی» تهدید کرد: «ما ضربه‌ای هزار برابر سخت‌تر از چیزی که تا الان به آنها زده‌ایم، وارد خواهیم کرد». او مدعی شد در حال حاضر «دستورهای مکتوب» خود در این باره را به مقامات و دستگاه‌های مربوطه داده است.

آفریقای جنوبی: ایران دوست بسیار خوب ماست؛ تعجب آور است که بخواهد در کشور ما دست به عمل هولناکی بزند
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۰۹:۳۴

نالدی پاندور وزیر روابط بین‌الملل آفریقای جنوبی ادعای اینکه ایران قصد ترور سفیر آمریکا در این کشور را داشته است، بسیار عجیب خواند. پاندور گفت: تا قبل از اینکه نشریه پلیتیکو این مطلب را منتشر کند، هیچ اطلاعی از آن نداشتم.

پاندور در ادامه افزود: آفریقای جنوبی معتقد است که دیپلمات‌ها در کشور ما در امنیت به سر می‌برند و اگر نیازی به اقدامات اضافی باشد، انجام خواهد شد. انتشار این بیانیه (ادعای آمریکا) بسیار عجیب است و البته دوستان ما در ایران نیز به اندازه ما از انتشار این بیانیه متعجب شدند.

پاندور خاطر نشان کرد: به نظر من تعجب آور است، چرا ایران که دوست بسیار خوب آفریقای جنوبی است، بخواهد در کشور دوست خوب خود دست به چنین عمل هولناکی بزند. فقط می‌توانم آن را عجیب توصیف کنم و بگذارم در آنجا متوقف شود.

مقام نظامی آمریکا: کره شمالی «تعداد کمی» سلاح هسته ای دارد
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۰۹:۳۳

نایب رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده آمریکا می گوید که کره شمالی «تعداد کمی» سلاح هسته ای دارد اگرچه این تعداد تعریف نشده است. ارتش آمریکا در آخرین گزارش سالانه خود گفت که «تخمین زده می شود کره شمالی دارای ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تن سلاح شیمیایی است.» با این حال، با توجه به زرادخانه هسته ای کره شمالی، این گزارش بیان می کند: برآورد تسلیحات هسته ای کره شمالی از ۲۰ تا ۶۰ بمب با قابلیت تولید ۶ بمب جدید در هر سال است.

انفجار ساختمان موسسه آمریکایی در نجف
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ - ۰۹:۳۳

برخی منابع عراقی بامداد جمعه از انفجار شدید در یک موسسه آمریکایی در شهر نجف خبر دادند. در بیانیه پلیس نجف آمده که این حادثه تلفات جانی نداشته و تنها خسارت مادی داشته است.

نظرات بینندگان