arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹

مقام کاخ سفید: ۵ کشور دیگر صلح با اسرائیل را دنبال می‌کنند / ۳ کشور از این ۵ کشور در خاومیانه قرار دارند

رئیس کارکنان کاخ سفید می‌گوید پنج کشور دیگر به صورت جدی امضای توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل را پیگیری می‌کنند. پیش از این «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دنیز ادعا کرد: «حداقل سه یا چهار کشور هستند که می‌خواهند به توافق عادی‌سازی روابط بپیوندند و ما به دنبال اتحاد در خاورمیانه هستیم تا خونریزی‌ها در آن منطقه را متوقف کنیم».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته خبرگزاری رویترز، «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید بامداد امروز (جمعه) توضیح داد بعد از امضای توافق عادی‌سازی روابط منامه و ابوظبی با تل‌آویو، پنج کشور دیگر نیز به صورت جدی پذیرش چنین توافقی را بررسی می‌کنند.

به گزارش فارس، میدوز طی نشست خبری پیش از سفر به ایالت ویسکانسین به همراه رئیس‌جمهور آمریکا، گفت نمی‌تواند نام این کشورها را اعلام کند اما فقط می‌تواند بگوید که سه کشور از آنها در منطقه غرب آسیا قرار دارند.

رویترز احتمال داد یکی از کشورهای مذکور، عمان باشد که روز سه‌شنبه نیز سفیر آن در مراسم امضای توافقنامه‌های سازش بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی، حضور داشت.

پیش از این «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوالاتی درباره امضای توافق سازش بین دولت‌های امارات عربی متحده و بحرین با رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد: «حداقل سه یا چهار کشور هستند که می‌خواهند به توافق عادی‌سازی روابط بپیوندند و ما به دنبال اتحاد در خاورمیانه هستیم تا خونریزی‌ها در آن منطقه را متوقف کنیم».

شامگاه سه‌شنبه بود که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی مراسمی در کاخ سفید با حضور رئیس‌جمهور آمریکا و وزرای خارجه بحرین و امارات توافق عادی‌سازی روابط با این دو کشور خاورمیانه را امضا کرد.

نظرات بینندگان