arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹

فردا؛ آخرین مهلت ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مهلت ثبت‌نام برای شرکت در هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۹۹ که از ظهر روز پنجشنبه ۲۰ شهریور از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده بود فردا شنبه ۲۹ شهریور ماه به اتمام می رسد. وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی امسال حدود ۲۸ هزار نفر را برای شغل معلمی جذب خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهلت ثبت‌نام برای شرکت در هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در سال ۹۹ که از ظهر روز پنجشنبه ۲۰ شهریور از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده بود فردا شنبه ۲۹ شهریور ماه به اتمام می رسد. وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی امسال حدود ۲۸ هزار نفر را برای شغل معلمی جذب خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام سازمان سنجش کشور، کارت شرکت در آزمون ششم آبان ماه قابل دریافت بوده و این آزمون در تاریخ نهم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش، ۲۸ هزار مجوز از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و در قالب آزمون استخدامی اخذ شده است که در این میان ۸۰۰۰ مجوز جذب مربوط به مربی امور تربیتی است که کم سابقه است.

شرایط اختصاصی استخدام در وزارت آموزش و پرورش

طی دوره یک ساله مهارت آموزی توسط پذیرفته شدگان با رعایت شرایط و ضوابط ذیل:

- به استناد مجوز شماره ۹۳۱۶۷ تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۹۹ و ۱۵۱۶۱۰ تاریخ ۲۷ خرداد ۹۸ و ۱۶۰۴۹۱ مورخ اول تیر ۱۳۹۸ سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی (این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی نظری و مهارتی است) هستند که برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمون های استخدامی آموزش و پرورش، برابر آیین نامه خاص خود برگزار می شود.

- این دوره ها در دانشگاه فرهنگیان شامل رشته های شغلی دبیر، آموزگار، مربی امور تربیتی، مشاور، مراقب سلامت و در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی شامل رشته شغلی هنر آموز می شود.

- این دوره بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است. بر این اساس مهارت آموزانی که از حضور در کلاس درس و امتحانات مواد درسی خودداری کنند به عنوان انصراف از ادامه روند استخدام تلقی شده و مشمول پرداخت هزینه های دوره آموزشی و خسارت های وارده خواهند بود.

- بخشی از هزینه های برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته شدگان در طول برگزاری دوره یکساله مهارت آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند وزارت آموزش و پرورش می تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه های مربوط اقدام کند.

- شرایط، ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یکساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تایید صلاحیت های عمومی توسط گزینش، از سوی
دانشگاه های مجری دوره یکساله مهارت آموزی اعلام خواهد شد.

- رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مزبور، الزامی است. پذیرفته شدگان نهایی جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت در دوره یکساله مهارت آموزی از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه های مزبور اقدام کنند.

- مدت دوره یک ساله مهارت آموزی جزو سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفا به عنوان شرط استخدام پیمانی در آموزش وپرورش است.

- گواهی پایان دوره مهارت آموزی دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی نیست.

- محل مهارت آموزی دوره یکساله، براساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی تعیین خواهد شد.

- تغییر محل مهارت آموزی، صرفا در صورت وجود شغل، با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

- مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یکساله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک آی سی دی ال هستند. در غیراینصورت باید تعهد کنند که قبل از دوره یکساله مهارت آموزی مدارک مزبور را ارائه کنند.

- دانشگاه های مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارند و در صورت وجود امکانات و تقاضای افراد، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوطه امکان پذیر خواهد بود.

- پذیرفته شدگان شغل محل های آموزش و پرورش عشایری بعد از گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی و موفقیت در آزمون، جهت تعیین محل خدمت در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه قرار خواهند گرفت.

تذکرات مهم

-متقاضیان شرکت در مشاغل هنرآموز (استاد کاری) باید دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم پیوسته بوده و یا در صورت دارا بودن مدرک
تحصیلی فوق دیپلم ناپیوسته باید مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند.

- برخورداری از حسن شهرت و عامل بودن به اخلاق و شئونات معلمی براساس شرایط احراز شغل در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان۔

- تغییر منطقه محل خدمت تعیین شده در این دفترچه، بعد از قبولی نهایی و قبل از استخدام و اشتغال به کار، تحت هر شرایطی (تأهل ،تجرد، تکفل، فوت والدین، تبعیت از همسر، همسر کارمند ارگان و یا نهاد خاص، استفاده از سهمیه خاص و ....) ممنوع بوده و بعد از اشتغال به کار نیز تابع ضوابط و مقررات نقل و انتقال فرهنگیان خواهد بود.

- صدور احکام و ابلاغ اشتغال به کار معلمان جدید الورود به آموزش و پرورش، مشروط به ادای سوگند معلمی و امضای سوگندنامه معلمی خواهد بود. متن امضای سوگندنامه در پرونده معلمان نگهداری می شود.

- فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که دارای تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش می باشند، حق ثبت نام در آزمون استخدامی را ندارند.

- محل خدمت یک منطقه آموزشی است که حسب نیاز آموزش و پرورش جهت استخدام و اشتغال پذیرفته شدگان نهایی، در این آگهی مشخص شده است.

نظرات بینندگان