arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۷۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۹

رویترز: ترامپ از روز یک‌شنبه نرام‌افزار «تیک تاک» و «وی چت» را در آمریکا مسدود می‌کند

رویترز نوشت: وزارت بازرگانی آمریکا بنا بر دستور دونالد ترامپ قصد دارد تا در روز جمعه دستوری را صادر کند که براساس آن دانلود برنامه پیام‌رسانی (WeChat) وی چت و (TikTok) تیک‌تاک، به حالت تعلیق در می‌آید. مقامات آمریکایی اعلام کردند که ممنوعیت دانلود تیک‌تاک در اواخر روز یک‌شنبه، هنوز هم می‌تواند از سوی رئیس‌جمهور آمریکا لغو شود، چراکه مسئولان این نرم افزار پیام‌رسان همچنان در حال رایزنی هستند تا از مسدود شدن تیک تاک در آمریکا جلوگیری نمایند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در ادامه تنش‌ها بین پکن و واشنگتن، دونالد ترامپ قصد دارد تا از روز یک‌شنبه، دانلود نرم‌افزار «تیک تاک» و «وی چت» را در آمریکا ممنوع کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا بنا بر دستور دونالد ترامپ قصد دارد تا در روز جمعه دستوری را صادر کند که براساس آن دانلود برنامه پیام‌رسانی (WeChat) وی چت و (TikTok) تیک‌تاک، به حالت تعلیق در می‌آید.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که ممنوعیت دانلود تیک‌تاک در اواخر روز یک‌شنبه، هنوز هم می‌تواند از سوی رئیس‌جمهور آمریکا لغو شود، چراکه مسئولان این نرم افزار پیام‌رسان همچنان در حال رایزنی هستند تا از مسدود شدن تیک تاک در آمریکا جلوگیری نمایند.

مسئولان تیک‌تاک در تلاش‌اند تا نگرانی‌های واشنگتن در مورد امنیت داده‌های کاربران خود را برطرف کنند. مقامات آمریکایی که این موضوع را بیان کردند، خواستند تا نامشان فاش نشود. چراکه این موضوع هنوز علنی نشده است.

البته دستور دونالد ترامپ، شرکت‌های آمریکایی را از انجام تجارت با وی‌چت در خارج از مرزهای آمریکا منع نمی‌کند. آمریکا مدعی است که نرم افزارهای پیام رسانی همچون تیک تاک و وی چت اقدام جاسوسی از کاربران آمریکایی می‌کنند و اطلاعات شخصی و بعضا مهم آن‌ها را در اختیار پکن قرار می‌دهند. در مقابل، این دو نرم افزار ادعای مقامات آمریکایی را رد و تاکید کردند که هیچ ارتباطی با مقامات پکن ندارند.

نظرات بینندگان